Sivu 4/6

Lähetetty: 19 Joulu 2010, 07:46
Kirjoittaja Tr3
Mulla sama juttu noiden jarrujen kanssa.. Kun tietäis mitä haluis

Lähetetty: 13 Tammi 2011, 13:44
Kirjoittaja Robin
Vähän päivitystä tähän caseen.

Jouduin perumaan Tokimotolta tilaamani 320mm Braking-jarrulevyt 3kk odottamisen jälkeen. Tilasin normikokoiset 310mm Galfer-levyt jenkeistä tänään. Menee viikko-kaksi ennen kun ne ovat minulla.

Suurin osa osista onkin sitten jo hankittu.

Madalluskilkkeet unohdetaan ja täytyy miettiä ajaisinko noi harvat kenttäajot vakiokorkuisella pyörällä. edit: kai noi kilkkeet voisi varmuuden vuoksi kuitenkin tilata.. :D

Pyörän maalaus saa nyt jäädä kun Tr3-tyylinen ökymaalaus maksaa liikaa ja ihan vaan värin vaihto ei oikein nyt jaksa innostaa. Tankki maalataan, jotta pääsen eroon rumasta vauhtiviivasta joka on jemmattu lakan alle.




Edited By Robinson Crusoe on 1294941303

Lähetetty: 27 Tammi 2011, 17:07
Kirjoittaja Robin
Pikku hiljaa etenee:

Kävin tänään viemässä jalkatapit ja pikku sälää jauhemaalattaviksi. Kyseessä BusaJasan mainitsema (kiitos siitä) Eleko-Rakennus Helsingin Tattarisuolla. Hinta hiekkapuhalluksineen 100e (ilman hiekkapuhellusta olisi maksanut 70e) ja menee noin viikko, kaksi. Kiirelisä olisi maksanut satkun lisää :D

Sitten kävin Vapaalassa Vantaalla teettämässä jykevämmän etujarruletkun. Firma on Tr3:sen mainitsema Dunlop Hiflex. Erittäin hyvä palvelu ja sain letkun 2 minuutin odottamisen jälkeen mukaan. Unohdin kaikki "race"-jutut ja muut pipplinpidennykset ja teetin ainoastaan pääsylinteriltä lähtevän letkun. Satuloiden välinen letku on myyjän mukaan niin järeä ettei sitä kannata vaihtaa. No katsotaan sitten kesällä kannattiko :blues:

Kuten ennenkin, tiedot ja linkit ovat tämän säikeen aloituspostissa.




Edited By Robinson Crusoe on 1296165333

Lähetetty: 27 Tammi 2011, 18:06
Kirjoittaja Jukkis
Kun on alkanu cromi linjalle niin sitähän sit tehdään :;): cromattu swinggi matkaa hissukseen suomeen päin, ja muutakin plinggiä laitellaan.. seuraava busa pysyykin sit vakiona :)

Lähetetty: 27 Tammi 2011, 18:13
Kirjoittaja busabobo
Jukkis kirjoitti:seuraava busa pysyykin sit vakiona :)
Ja lehmätkin lentää :D

Lähetetty: 27 Tammi 2011, 18:42
Kirjoittaja TNT
En usko vieläkään vaikka Jukka puhunu asiasta^ Pirkanmaan miitissähän ilmeisesti on suunnitelmissa bb kisan tilalla kenellä vakioin busa kilpailu.. Niin Jukka, ala raivata tilaa talliin, ormu tulee kohta uusilla osilla varustettuna :;):

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 21:00
Kirjoittaja Robin
Jarrulevytkin saapuivat vihdoin, joten kilkkeiden asennus voi alkaa. Kovin jännää kasausvaihe ei tässä projektissa ole kun kyseessä on melkein ainoastaan bolt-on osien kiinniruuvaus mutta Jamppa laittanee asennuskuvia?

Oikeastaan ainoa oma tekele (no, itse visioin tämän ja Tepa toteutti :cool: ) on bi-xenon valo:
ostin käytettynä toisen umpion, johon sovitettiin lyhyen polttimon tilalle bi-xenon projektori (valokuvio lyhyen ja pitkän välillä muuttuu polttimon edessä olevaa "verhoa" liikuttamalla). Umpion lasin irroituksen yhteydessä sisuskalut maalattiin mustiksi ulkonäkösyistä. Valolähteenä toimii 4300K D2S-polttimo ja parkkeina Motecin LED-valot.

Miksi nähdä näin paljon vaivaa kun voi vaihtaa halopolttimon tilalle xenonpolttimon? Valoteho on parempi koska projektorin linssi, nk. de-linssi, on korkealaatuinen ja samalla valon rajaus on tarkka.

Osat tilasin täältä: Retrofitsource.com, asiakapalvelu oli muuten huippuhyvä mutta lähettivät kannaltaan rikkinäisen polttimon ja vielä kysyttiin olenko itse rikkonut sen..

Kuvia umpiosta:
kuva 1
kuva 2
kuva 3

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 21:12
Kirjoittaja sam77
Hienon lampun oot duunannu :respekt:
Mulle samanlainen :p

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 22:52
Kirjoittaja jarim
Törkeän hieno tuo valo! :p

Lähetetty: 09 Helmi 2011, 08:09
Kirjoittaja Tepa
Robinson Crusoe kirjoitti:Oikeastaan ainoa oma tekele (no, itse visioin tämän ja Tepa toteutti :cool: ) on bi-xenon valo:
ostin käytettynä toisen umpion, johon sovitettiin lyhyen polttimon tilalle bi-xenon projektori (valokuvio lyhyen ja pitkän välillä muuttuu polttimon edessä olevaa "verhoa" liikuttamalla). Umpion lasin irroituksen yhteydessä sisuskalut maalattiin mustiksi ulkonäkösyistä. Valolähteenä toimii 4300K D2S-polttimo ja parkkeina Motecin LED-valot.

Miksi nähdä näin paljon vaivaa kun voi vaihtaa halopolttimon tilalle xenonpolttimon? Valoteho on parempi koska projektorin linssi, nk. de-linssi, on korkealaatuinen ja samalla valon rajaus on tarkka.

Osat tilasin täältä: Retrofitsource.com, asiakapalvelu oli muuten huippuhyvä mutta lähettivät kannaltaan rikkinäisen polttimon ja vielä kysyttiin olenko itse rikkonut sen..

Kuvia umpiosta:
kuva 1
kuva 2
kuva 3
pientä askartelua-paskartelua tuo vaati,mutta lopputulos palkitsee...:cool:

hieman piti tuon homman jälkeen tutkia tuota gen1 lamppua,mutta vaikuttaa pirun paljon ahtaammalta,toki sen vois sinnekkin saada survastua...

Lähetetty: 09 Helmi 2011, 09:43
Kirjoittaja Arctikdiver
jarim kirjoitti:Törkeän hieno tuo valo! :p
Veit jalat suusta...
Tahtoo samanlaisen. :pomppu:

Lähetetty: 09 Helmi 2011, 12:45
Kirjoittaja Vmatti
Hienoa ja luovaa työskentelyä - näyttää upealta.
Pyörässä varmaan vielä paremmalta.

Lähetetty: 10 Helmi 2011, 22:16
Kirjoittaja Robin
Kävin hakemassa jauhemaalatut osat tänään Rakennus-Eleko:sta. Laitoin kuvia galleriaan:
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4

Firmaa on helppo suositella ja asiointi siellä on mutkatonta ja hauskaa :)

Lähetetty: 13 Helmi 2011, 08:35
Kirjoittaja Tr3
Hyvä idea oli noi jalkatapit , ite ajattelin viedä kans polkimet mutta sinne ne jäi lattialle virumaan, ku ajattelin et niistä hinkkaantuu tuo maali pois. Ite vedin vain rungot ja putket maalattiin jollain lämpömaalilla. Toi lamppu on cool .

Lähetetty: 13 Helmi 2011, 22:20
Kirjoittaja VeliHölmöK8
Robinson Crusoe kirjoitti:Jarrulevytkin saapuivat vihdoin, joten kilkkeiden asennus voi alkaa. Kovin jännää kasausvaihe ei tässä projektissa ole kun kyseessä on melkein ainoastaan bolt-on osien kiinniruuvaus mutta Jamppa laittanee asennuskuvia?

Oikeastaan ainoa oma tekele (no, itse visioin tämän ja Tepa toteutti :cool: ) on bi-xenon valo:
ostin käytettynä toisen umpion, johon sovitettiin lyhyen polttimon tilalle bi-xenon projektori (valokuvio lyhyen ja pitkän välillä muuttuu polttimon edessä olevaa "verhoa" liikuttamalla). Umpion lasin irroituksen yhteydessä sisuskalut maalattiin mustiksi ulkonäkösyistä. Valolähteenä toimii 4300K D2S-polttimo ja parkkeina Motecin LED-valot.

Miksi nähdä näin paljon vaivaa kun voi vaihtaa halopolttimon tilalle xenonpolttimon? Valoteho on parempi koska projektorin linssi, nk. de-linssi, on korkealaatuinen ja samalla valon rajaus on tarkka.

Osat tilasin täältä: Retrofitsource.com, asiakapalvelu oli muuten huippuhyvä mutta lähettivät kannaltaan rikkinäisen polttimon ja vielä kysyttiin olenko itse rikkonut sen..

Kuvia umpiosta:
kuva 1
kuva 2
kuva 3
Hieno! Juuri nuo omat ideat ja niiden toteutus on se juttu. Usein tulee itsekin turvauduttua valmiisiin bolt-on -kilkkeisiin, mutta kun joskus sattuu lamppu syttymään, niin tuntuu oikein hyvälle vaikka kyse olisi pienestäkin asiasta - saati tuollaisesta, joka huomataan heti ja merkitsee kokonaisuudessa paljon. Siis: :thumbup: ja :respekt: