Sivu 4/33
Lähetetty: 26 Loka 2013, 12:12
Kirjoittaja jouniri
Bärräbete kirjoitti:Palataan ajassa taakseppäin ja kysellään taxista kun sanoit sen olevan myyty miljuunasta jenkkeihin ja nyt se oli sit kuvissa OAMK:lla teidän paluun jälkeen..takakatekin oli uudessa värissä kaatumisen jäljiltä ja katsastus tarratkin oli kyljessä?Eli missäs se pyörä ny on ku sanoit et jäi jenkkeihin?
Taxi (nimi) jäi tosiaan jenkkilään, minä en sitä kuitenkaan sanonut sinne myyneeni vaan se oli kyllä tuolla Bomber foorumilla jonkun huolissaan oleva kommentti, jotta olisin nyt sitten talkoo töiden tulokset kääntänyt rahallisesti omaksi hyödykseni, enhän tietty nähnyt tarvetta asiaa oikaista, vaan halusin kattoo jotta mitähän kaikkee ne ihmiset nyt keksiikään.
OAMK:n kuvissa näkyvä laitos ei ole Taxi vaan Ex-Taxi, nykyiseltä nimeltään Taxi III, se kun meni toi JariM hautaamaan sen Taxi nimen tonne suolan pintaan
Edited By jouniri on 1382778871
Lähetetty: 26 Loka 2013, 19:15
Kirjoittaja jouniri
Tänään oli vuorossa Taxi II:sen koneen irroitus, kiitos JariM:älle avusta. Tuo alaslaskettu moottori lähtee uuteen kotiin ja tilalle tulee ex-Taxin varamoottori isommanpuolesten muutos töiden jälkeen, lähinnä lohko, vaihteisto ja apulaitteet säilyy samoina ja kaikki muu menee uusiin puihin.
https://www.facebook.com/media....2014214
Sain juuri Englannista viestiä, jotta 2014 Elvingtonissa ajetaan touko ja elokuussa sekä Woodbridgessä huhti ja syyskuussa. Tarkat päivät vielä auki, saan ne heti kun ne selviää. Elvingtonissa on meille pieni ongelma melun suhteen kun raja on 106db, mutta kyl mää jotakin keksin ettei siitä jää kiinni.
Edited By jouniri on 1382809893
Lähetetty: 26 Loka 2013, 23:49
Kirjoittaja Titaani
Juu tää Elvingtonin säänöstö on tiukka, siksi Tällä kaudella Mikan vapari katu kuosissa ja kilpurissakin "ahdas" pönttö. Taitaa olla ensi kesänä siellä suomalaisista kunnon annos ja se han se Brittejä ihemtyttää että on oikeesti tehtyä peliä paikalla.
Lähetetty: 27 Loka 2013, 00:51
Kirjoittaja jouniri
Titaani kirjoitti:Juu tää Elvingtonin säänöstö on tiukka, siksi Tällä kaudella Mikan vapari katu kuosissa ja kilpurissakin "ahdas" pönttö. Taitaa olla ensi kesänä siellä suomalaisista kunnon annos ja se han se Brittejä ihemtyttää että on oikeesti tehtyä peliä paikalla.
Elvingtonin sääntö 106db tuntuu olevan tiukka toisin kuin Woodbridgessä taasen löysempää. Mulla ajatus lähinnä saada uudelle Pilotille mailinkin startteja mahdollisimman paljon. Lisäksi kyllä tuolla Taxi III:sella on tavoitteena hätyytellä Any10 tuloksia jotta saadaan taas Mikalle motivaatiota ruuvaamiseen, tämä taas ainakin aluksi on turvallisuus syistä mielekkäämpää aloitella 3200m radalla kuin reilun 2500m radoilla. Melu tason takia olen valmis muutaman konin tinkimään ahdistavallakin putkella, mutta polttoaineesta en tingi, sillä alkaa noi koneet olla turhan tyyriitä ajaa paskaksi pumppubensalla vain siksi että voi sanoa ajaneen pumppubensalla eli kaikki ne skabat missä näyte tankista otetaan jää suosiolla väliin.
Edited By jouniri on 1382825778
Lähetetty: 27 Loka 2013, 22:11
Kirjoittaja verhoilija
Ei muutako se pärrä mikä kävi jenkeissä bomber magazinen penkki kisaan.
Loppuis se vatvominen.. Vai ?
Lähetetty: 27 Loka 2013, 22:32
Kirjoittaja jouniri
Kansi ja pakosarja speksataan Taxi II:seen niin että saadan yli 0.5bar alipaine männän alle työtahdille ilman mitään vacuumia. Tämä lienee ainut keino saada pikkumoottorista vaparina enemmän kuin mörkömoottoreista. Huippuunsa nostettu kierrosalue yhdistettynä laajaan ylätehorekisteriin taasen auttaa välitysten suhteen kun saadaan käyttää kevyttä ratastusta yyber pitkien välityksen sijaan. Laatikkoon jätetään kuitenkin pitkä 5 ja 6 vaihde, tosin välitys voidaan laskea jopa niin että maaliin tullaan 5 vaihteella jolloin säästetään yhden vaihdon aiheuttama notkahdus kiihtyvyydessä.
Taxi III:sen moottori on siis ex-Taxin 1. moottori jossa lähinnä tiputetaan rutut turbopyörille tyypilliselle tasolle, jotta saadaan ahtaa sitten jatkossa ronskistikkin 
Lähetetty: 27 Loka 2013, 23:10
Kirjoittaja 83-1366202169
Vai pitikös se alipaine saada vaikuttamaan sieltä kollektorilta sulkeutuvan pakovenan kautta imemään sulkeutuvan imuventtiilin kautta lisää mokkoa koneeseen :p
Lähetetty: 27 Loka 2013, 23:14
Kirjoittaja jouniri
STP kirjoitti:Vai pitikös se alipaine saada vaikuttamaan sieltä kollektorilta sulkeutuvan pakovenan kautta imemään sulkeutuvan imuventtiilin kautta lisää mokkoa koneeseen :p
Hmmm sitäkin, kattos joku alkaa olemaan samalla levelillä mun kanssa
Edited By jouniri on 1382908628
Lähetetty: 27 Loka 2013, 23:28
Kirjoittaja 83-1366202169
Joo, nyt aletaan olla ihan eri levelillä, kun pitää jo ruveta tuommosia korkeekierros koneita suunnittelemaan. Millanen kansi tälläseen kokoonpanoon pitää tehdä? Entäs nokat jne?
Lähetetty: 27 Loka 2013, 23:34
Kirjoittaja Bärräbete
verhoilija kirjoitti:Ei muutako se pärrä mikä kävi jenkeissä bomber magazinen penkki kisaan.
Loppuis se vatvominen.. Vai ?
Oon samaa mieltä.ja ihmettelen suuresti miksi?jos on moottori mikä on vielä voimissaan.Tuloksia näytille,niin loppuu se Spekulointi siitä mitä "ehkä" olisi ollut.Reilu peli vai mitä?
Lähetetty: 27 Loka 2013, 23:37
Kirjoittaja jouniri
STP kirjoitti:Joo, nyt aletaan olla ihan eri levelillä, kun pitää jo ruveta tuommosia korkeekierros koneita suunnittelemaan. Millanen kansi tälläseen kokoonpanoon pitää tehdä? Entäs nokat jne?
No ei aikakaan kittiä kestä käyttää. Nokat tulee olemaan alle 10mm nostolla mutta aukioloaika +300 astetta. Ei kestä noilla kovilla kierroksilla isoa nostoa laittaa kun tuskin pysyy dipertonenkaan jouset mukana vaikka muutama talli motogp ssä niitä suosiikin, ja saatavuus on lähinnä suhteiden kautta ko ei oo mitää aftermarket bulkkia.
Edited By jouniri on 1382909918
Lähetetty: 27 Loka 2013, 23:50
Kirjoittaja jouniri
Bärräbete kirjoitti:verhoilija kirjoitti:Ei muutako se pärrä mikä kävi jenkeissä bomber magazinen penkki kisaan.
Loppuis se vatvominen.. Vai ?
Oon samaa mieltä.ja ihmettelen suuresti miksi?jos on moottori mikä on vielä voimissaan.Tuloksia näytille,niin loppuu se Spekulointi siitä mitä "ehkä" olisi ollut.Reilu peli vai mitä?
Olen täysin samaa mieltä kanssanne ja kovin ihmeissäni myös.
Lähetetty: 27 Loka 2013, 23:53
Kirjoittaja 83-1366202169
Niin, siis elikkä eikö kanavia tarttekaan alkaa täyttämään virtausnopeuden kasvun toivossa? Onkos tuo 300 astetta niitä tehollisia, vai mainosasteita? Ja alkaako jouset lämpiimään liikaa kovilla kierroksilla ja sitten mynnähtää veltoiksi, kun nostoakaan ei tuu paljoa?
Kunpahan vaan tässä uteliaana tiedustelen, kun tämmöstä ollaan rakentamassa. Kunnianhimoa pitääkin olla 
Lähetetty: 28 Loka 2013, 00:01
Kirjoittaja jouniri
STP kirjoitti:Niin, siis elikkä eikö kanavia tarttekaan alkaa täyttämään virtausnopeuden kasvun toivossa? Onkos tuo 300 astetta niitä tehollisia, vai mainosasteita? Ja alkaako jouset lämpiimään liikaa kovilla kierroksilla ja sitten mynnähtää veltoiksi, kun nostoakaan ei tuu paljoa?
Kunpahan vaan tässä uteliaana tiedustelen, kun tämmöstä ollaan rakentamassa. Kunnianhimoa pitääkin olla

Ei, pääasia ettei yksikään lattia ole nollassa ja että kurvista virtaa seuraavaan seinään niin ettei pyörre / virtaus "rikkoonnu" vaan jouhevaa etenemistä. Tehollisia asteita, mainokset on vain mainoksia.
Toi jousi asia onkin tärkempi kuin moni uskookaan, pienellä nostolla / kovilla kierroksilla juuri noin käy kun jousi on jotakin shittiä. Isolla nostolla se saa huilata lämpökuormasta enemmän eli "tuulettuu" mutta juuri siksi nyt noihin jousiin joutuukin panostamaan. Ai mistäkö tunnistaa hyvät jouset? No ne maksaa enemmän kuin nokat 
Lähetetty: 28 Loka 2013, 19:56
Kirjoittaja jouniri
Moottorisuunnittelija ilmoitteli tänään aloittavansa polttoainetestit, tällä kertaa koekaniinina ei ole busan kone vaan eurooppalaisen insinöörityön taidonnäyte. Tiedä vaikka säästettäs muutama euro, kun ei tarvitse kisapataa olla uhraamassa vaan voidaan rauhassa kiusata oikeeta patarautaa joka kestänee ponnistaa hurjimmatkin kokeet.