Sivu 4/19

Lähetetty: 26 Marras 2018, 21:27
Kirjoittaja SMR
Kierteet menee joo rikki kun laitetaan kiinni rallimomentilla, "niin että pysyy".
Näissä joskus virallinen momenttikin on siinä rajoilla.

Paljonko laitoit venakoppaan ?

Lähetetty: 26 Marras 2018, 21:57
Kirjoittaja juu-zo
SMR kirjoitti:Kierteet menee joo rikki kun laitetaan kiinni rallimomentilla, "niin että pysyy".
Näissä joskus virallinen momenttikin on siinä rajoilla.

Paljonko laitoit venakoppaan ?
Venakoppaan laitoin manualin mukaiset 14Nm

Lähetetty: 27 Marras 2018, 07:31
Kirjoittaja jarim
Oon kerran saanu venakopan kiinnityspulttien kierteetki korkattua tuolla perusmomentilla. Sen jälkeen en ole uskaltanu enää momenttiavaimella noita pieniä momentteja laittaa, luotan omaan "10Nm rannemomenttiin". :D

Lähetetty: 27 Marras 2018, 08:41
Kirjoittaja SMR
Sitä samaa aattelin,
perus L-kuusiokoloavaimella pieni nyhkäisy niin koskaan ne ei oo tielle tippunu,
ja se pultti kun pohjaa olakkeeseen niin tiivisteen pitäminen ei ole tiukkuudesta kiinni.

(Mulla oma ruuvaaminen melkein samassa vaiheessa, mutta välillä tulee takapakkia kun pitää irrotella lainaan osia mitä on jo paikalleen saanut.)

Lähetetty: 27 Marras 2018, 09:34
Kirjoittaja juu-zo
Joo kyllähän tuo 10Nm aika kovalta jopa tuntui tuohon staattorin koppaan. Voi olla että nykäsen kaikkiin helicoilit sisään ja laitan omaan rannemomenttiin sen jälkeen.

Lähetetty: 27 Marras 2018, 11:37
Kirjoittaja Jone
Paikoin löytyy tosiaan erikoisia tehtaan momentteja, kuten ajoitusmerkkien plugi starttikytkinkopassa käsittämättömät 23nm. Sen, kun vetäsee niin jenkatuho on hyvin lähellä.



Edited By Jone on 1543311506

Lähetetty: 28 Marras 2018, 14:48
Kirjoittaja jarim
Se kyllä 23Nm:llä tarttuu kiinni, jos sitä isompaa meinaat. Jengat kyllä kestää mutta kun se itse tulppa on niin pehmeä ettei kestä vääntää enää auki... miten niin tiedän tämänki? :p

Lähetetty: 28 Marras 2018, 19:35
Kirjoittaja Jone
Ylempää pienempää tarkoitin, isommalle on annettu 11nm, joka riittää varmasti pienemmällekin. Mutta tosiaan 23nm lukee tehtaan manuaalissa.

Lähetetty: 07 Joulu 2018, 15:09
Kirjoittaja juu-zo
Hitto, en ole muistanut mitata minkä kokoinen tuo kierre mahtaa tuossa staattorin kopan pulteissa olla. Mahtaako joku muistaa pikaisesti niin voisi töiden jälkeen käydä irtokierteitä hakemassa ja viikonloppuna askarrella? M5, M6?

Edit. räjäytyskuvistahan tuo selvisi, M6x30 pultteja, tosin itselläni ne on vaihdettu kuusiokoloihin vaikka pitäisi olla kuusiokulma kannalla. Joka tapauksessa käydään hakemassa irtokierresetti jos nuo askartelisi viikonloppuna.




Edited By juu-zo on 1544188639

Lähetetty: 08 Joulu 2018, 15:27
Kirjoittaja juu-zo
Ensimmäinen helicoil paikallaan. M7 tapilla kierteytys ja m6 helicoil sisälle. Huomiona myös että magneetto on sisältä prkleen terävä, vekki sormessa kun pyyhkäisin öljyjä pois.

Kuva

Lähetetty: 15 Joulu 2018, 20:54
Kirjoittaja Jape79
Vielä on pitkä talvi aikaa turata, samalla vaan isompaa mäntää ja kireempää nokkaa sisään kun kerran kone on jo pöydällä :rocket

Lähetetty: 27 Joulu 2018, 11:03
Kirjoittaja juu-zo
Joululahja tilattu itselle, sumomoton race huoltopukki ostettu. Tilasin Gen2 adapterilla kun Gen1 adpteria ei ole saatavilla. Katsotaan kuinka paljon eroaa ja miten sen saa istutettua. Epäilisin kuitenkin että ei ole tekemätön paikka.



Edited By juu-zo on 1545901440

Lähetetty: 02 Tammi 2019, 17:16
Kirjoittaja juu-zo
Tänään käväisin hakemassa huoltopukin eurobikerilta. Ihan hyvin tuo istuu myös gen1:seen. Mallikohtaista asennusohjetta tuolle ei ollut, mutta oletan sen olevan oikein asennettu. Toki tuo nostokiinnike pitää vielä laittaa uusiksi kun koneen kiinnittää. Ainoa miinus tässä siis on että konetta (tai swingiä) ei saa pois kun pukki on käytössä. Eli koneen irrotuksen ajaksi pitää laittaa takapukille, mutta muutenhan tuo on loistava. Etupyörän irroitus, haarukan ja ohjainlaakerin huollot yms onnistuu helposti. Ja pyörä on tuon kanssa liikuteltavissa todella kevyesti. Hintaa pukille jäi alennuksineen alle kahdensadan.
Swingin alue vaatii vielä vähän putsailuja ennen kuin laitan koneen takaisin paikoilleen. Suurimmat ikivanhat ketjumönjät jo putsailin, mutta mieli tekee tietysti hinkata vähän paremmin nyt kun tilaa on.

Kuva




Edited By juu-zo on 1546442279

Lähetetty: 02 Tammi 2019, 17:26
Kirjoittaja 1340R86
Nyt kun on sopivasti näkösällä niin tarkista jänniteen säätimen littin, samoin akun - johdosta harautuva liitos

Lähetetty: 02 Tammi 2019, 19:37
Kirjoittaja juu-zo
1340R86 kirjoitti:Nyt kun on sopivasti näkösällä niin tarkista jänniteen säätimen littin, samoin akun - johdosta harautuva liitos
Hyviä vinkkejä, tsekataan läpi.