Sivu 4/11
					
				
				Lähetetty: 27 Huhti 2005, 22:20
				Kirjoittaja 74-1085495998
				ilsu kirjoitti:Kujo kirjoitti:ilsu kirjoitti:mulla alko busan tyhjäkäynti huopaaman ku laitoin tre-modin kiinni,mutta  nykytys  pieneni  jonkun verran..samalla on  bmc-filtteri ja yoshin koko putki+pc3 asennettuna...tuo tyhjäkäynti ei ole ainakan  minun makuun ku  isonee  väliin  melkein 2000kierrokseen ja laskeee sitten  normaaliin..
Onkos ruiskuläpät synkronoitu milloin viimeksi? 
sain kujo tarkistettua  ruiskuläppien asennon,ja viiva oli siinä  keskellä kuten sen pitääkin..otin pois tre-modin  ja  pelaa paremmin,onko kellään muulla ollut tuollaista vikaa??voi tietenkin olla että  tuo tre-modi on  viallinen,tiedä häntä?? 
No mulla oli yhteensopivuus ongelmia ahtimen kanssa, vaparissa toimi ihan hyvin 
			
					
				
				Lähetetty: 27 Huhti 2005, 23:14
				Kirjoittaja jarim
				ilsu kirjoitti:sain kujo tarkistettua  ruiskuläppien asennon,ja viiva oli siinä  keskellä kuten sen pitääkin..otin pois tre-modin  ja  pelaa paremmin,onko kellään muulla ollut tuollaista vikaa??voi tietenkin olla että  tuo tre-modi on  viallinen,tiedä häntä??
Taisit tarkistaa vain TPS (=Throttle Position Sensor) asetuksen ja se oli kohdillaan.. jos viivalla meinaat -C00 tuon tyylistä näyttämää. 
Ruiskujen tarkistus/synkronointi tehdään alipainemittareilla, ohjetta huoltomanuaalissa. Kannattaa tsekata myös se busa-2002-update.pdf sivu 5, löytyy oleellista tietoa vm. 2002 ja sitä uudempien synkkauksesta.
TRE:stä sen verran että itsellä toisinaan tuntuu että pyörä pelaa paremmin TRE päällä ja toisinaan taas ku se on pois päältä, riippuu ilmeisesti kelistä elikkä suomeksi lämpötilasta?  ??? 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Huhti 2005, 18:36
				Kirjoittaja ilsu
				jarim kirjoitti:ilsu kirjoitti:sain kujo tarkistettua  ruiskuläppien asennon,ja viiva oli siinä  keskellä kuten sen pitääkin..otin pois tre-modin  ja  pelaa paremmin,onko kellään muulla ollut tuollaista vikaa??voi tietenkin olla että  tuo tre-modi on  viallinen,tiedä häntä??
Taisit tarkistaa vain TPS (=Throttle Position Sensor) asetuksen ja se oli kohdillaan.. jos viivalla meinaat -C00 tuon tyylistä näyttämää. 
Ruiskujen tarkistus/synkronointi tehdään alipainemittareilla, ohjetta huoltomanuaalissa. Kannattaa tsekata myös se busa-2002-update.pdf sivu 5, löytyy oleellista tietoa vm. 2002 ja sitä uudempien synkkauksesta.
TRE:stä sen verran että itsellä toisinaan tuntuu että pyörä pelaa paremmin TRE päällä ja toisinaan taas ku se on pois päältä, riippuu ilmeisesti kelistä elikkä suomeksi lämpötilasta?  ??? 
joo ,nimen omaan tuo tps se oli.ja  ite synkronoinnit  katottiin 12000km:n huollossa ,eikä ollut mitään hälyttävää...mutta jokin tuossa tre-modissa on ku se tosiaan vaikuttaa tyhjäkäyntiin  turhan    paljon   ku  sen  heittää kiinni..no  täytyy  ajaa ilman sitä vaan.. menee ihan kiitettävästi  ilman sitäkin 
 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Huhti 2005, 20:18
				Kirjoittaja jarim
				ilsu kirjoitti:joo ,nimen omaan tuo tps se oli.ja  ite synkronoinnit  katottiin 12000km:n huollossa ,eikä ollut mitään hälyttävää...mutta jokin tuossa tre-modissa on ku se tosiaan vaikuttaa tyhjäkäyntiin  turhan    paljon   ku  sen  heittää kiinni..no  täytyy  ajaa ilman sitä vaan.. menee ihan kiitettävästi  ilman sitäkin 
 
Tyhjäkäynti humppaa TRE päällä, se on totta. Jos en ihan väärin muista niin auttaa kun säätää tyhjäkäynnin aika pienelle, noin 1000rpm tuntumaan. Itsellä on kytkimellä tuo TRE ja jos tyhjäkäynnin nousu esim. valoissa häiritsee niin sen kun napsauttaa pois päältä... 
			
					
				
				Lähetetty: 10 Touko 2005, 09:47
				Kirjoittaja sillyflier
				Onkos tähän kellään olemassa nyt oikein faktatietoa siitä miten suitsa on tehnyt tuon rajoituksen pienemmille vaihteille? Nyt olen lukenut ja kuullut niin paljon erilaisia legendoja että noista ei yhteenvetoa saa aikaiseksi kirveelläkään.
Jossain luin että se vaikuttaa pienemmillä vaihteilla alle 4500 rpm. Toisessa paikassa taas että se vaikuttaa pikkuvaihteilla ainoastaan ekalla puolikkaalla kaasun kierroksella mutta antaa täpöt täydellä kaasulla. Suitsan suomen liikkeestä taas ei osattu varmaksi sanoa mutta veikkasivat että se rajoittaa pikkuvaihteilla myös täydellä kaasulla. ???
			 
			
					
				
				Lähetetty: 13 Touko 2005, 13:49
				Kirjoittaja akseli
				faktatietoa? tältä foorumilta?  äänestetäänkö? :laugh:   tässä yksi arvaus asiasta:vaihdevivun asennontunnistava härveli vähentää sytytysennakkoa portaittain käänteisesti.6 täydet ennakot 5 vahemmän 4taas vähemmän 3,2,1 raju ennakonvähennys.tehtaan tarkoitus estää tällä dieselöintiä-nakutusta.kaasun asennolla /kierroksilla ei vaikutusta.tre antaa 5vaihteen ennakot kaikilla vaihteilla johtuen 01 tulleesta 6sen nopeudenrajoittimesta- 99,- 00 mallien ennakkoa/ tehoa tre vähentää 6vaihteella hivenen. yksi tre suomennus- teet remontin ennemmin.   :p pomperilegenda-busassa on pikkuvaihteilla vain 110 heppaa
 äänestetäänkö? :laugh:   tässä yksi arvaus asiasta:vaihdevivun asennontunnistava härveli vähentää sytytysennakkoa portaittain käänteisesti.6 täydet ennakot 5 vahemmän 4taas vähemmän 3,2,1 raju ennakonvähennys.tehtaan tarkoitus estää tällä dieselöintiä-nakutusta.kaasun asennolla /kierroksilla ei vaikutusta.tre antaa 5vaihteen ennakot kaikilla vaihteilla johtuen 01 tulleesta 6sen nopeudenrajoittimesta- 99,- 00 mallien ennakkoa/ tehoa tre vähentää 6vaihteella hivenen. yksi tre suomennus- teet remontin ennemmin.   :p pomperilegenda-busassa on pikkuvaihteilla vain 110 heppaa  
  
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 27 Touko 2005, 14:59
				Kirjoittaja 70-1085386739
				TRE, G-Pack, jne. jne. on käytännössä vastus, jolla korvataa vaihdepolkimen asentoanturin antama vastusarvo kiinteällä, 5. tai 6. vaihteen arvolla. 
Suzuki on myöhäistänyt sytystä vaihteilla 1 - 3(4) moottorin kierrosten ollessa alle 4500 rpm. Tällä pyritään lähinnä "pitämään eturengas paremmin maassa", sekä estämään ns. nakutusilmiötä alkukiihdytyksen aikana. "Kaasunkahvan" asennossahan tuo käytännössä tarkoittaa (esim. 3. vaihde ja kirrokset alle 4500 rpm) sitä, että kaasuläppä on << 5% auki, ... kun ajetaan tasakaasulla. Ko. myöhästyksen hoitaa, kuten kaikken muunkin "aivotoiminnan", mustalaatikko nimeltä ECM, joka löytyy sieltä kuskin penkin alta.   
  
TRE ei ole mikään "sateen tekijä", eli se ei lisää moottorin huipputehoja. Ainut mitä sillä saavutetaan on mahdollisesti parempi ajotuntuma pikkuvaihteilla (tai sitten ei), sekä ohitetaan nopeusrajoitin.   
Huippunopeus Suzukeissahan rajoitetaan vaihde- ja moottorin rpm -tiedon perusteella. TRE:n avulla voidaan siis ohittaa myös ko. rajoitin huijaamaalla ECM:ää vaihdetiedolla. 
Tuolla lisää aiheesta. 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 15 Heinä 2005, 11:42
				Kirjoittaja 109-1085516806
				Itellä oli smart tre busassa mutta otin sen pois. Syynä oli että ko. värkki aiheutti mun mielestä epämiellyttävää nykimistä 1-2 vaihteilla ja pienillä kierroksilla (<3000). Varsinkin kaupungissa ruuhkassa ajaminen oli aika epämiellyttävää. Ilman tre:tä ainakin mun pyörä on paljon mukavampi ajaa kaupungissa, ja muuallahan voi sitten varmistaa että kierrokset pysyy yli 4500 :p Huippunopeus on tietty ilman tretä rajoitettu mun -01:ssä mutta eipä tuokaan haittaa kun on muutaman kerran kokeillut miltä se rajoittamaton vauhti tuntuu.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 09 Elo 2005, 08:27
				Kirjoittaja Falconer
				JanZu kirjoitti: Voisko joku valaista et mitä eroa on TRE:llä ja G-packilla? Onko kyse samasta asiasta vai tä...hä??
  Voisko joku valaista et mitä eroa on TRE:llä ja G-packilla? Onko kyse samasta asiasta vai tä...hä??  
 
Samastahan on kysymys. Vitosen karttaa tarjotaan kaikille vaihteille. 
			
					
				
				Lähetetty: 24 Elo 2005, 09:49
				Kirjoittaja Jone
				Onko TRE:n käyttäjillä ollut käytännössä tarvetta ottaa systeemiä pois päältä? Lähinnä ajattelen rata-ajoa, kun jotkut moittii, että vastaa liiankin terävästi kaasuun. Mietin tässä ostanko katkaisijalla varustetun mallin vai ilman. Ivan"sissa ei ilmeisesti ole katkaisinta?
			 
			
					
				
				Lähetetty: 24 Elo 2005, 12:04
				Kirjoittaja jarim
				Jone kirjoitti:Onko TRE:n käyttäjillä ollut käytännössä tarvetta ottaa systeemiä pois päältä? Lähinnä ajattelen rata-ajoa, kun jotkut moittii, että vastaa liiankin terävästi kaasuun. Mietin tässä ostanko katkaisijalla varustetun mallin vai ilman. Ivan"sissa ei ilmeisesti ole katkaisinta?
No toisinaan tulee ajeltua TRE päällä ja toisinaan ilman... eilen illalla napsautin taas päälle ja tuntuu että kävisi taas jotenkin paremmin tuo pyörä sen kanssa. Onpahan vara valita kun on kytkin.  
 
			
					
				
				Lähetetty: 01 Helmi 2006, 16:31
				Kirjoittaja 75-1118741111
				Busassa on kait 1,2,3 ja 6-vaihteilla joku "voimanrajoitin".Missä
se on ja miten siitä pääsee eroon.?Asiaa on varmaan kysytty 
ennenkin mutta en löytänyt tai en osannut hakea tietoja.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 01 Helmi 2006, 17:15
				Kirjoittaja BussiJussi
				 linkki!
Tässäpä ohjetta ulokomuan murteella! Näillä ohjeilla minä tein, onnistuu!!
modifications, ja DIY TRE!!
  :p  :p 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 01 Helmi 2006, 17:31
				Kirjoittaja BussiJussi
				Tuo enklanti kun ei oikein onnaa, tässä lainaus "vieraalta" foorumilta:
Vaihdelaatikosta tulevat johdot (3 kpl, pinkki, musta ja sininen) esiin.
Pinkki ja musta johto poikki. Eristä vaihdelaatikkoon menevien johtojen päät vaikka kutistesukalla.
Tinaa vastus (ruiskuboxin puoleisiin) mustan ja pinkin johtojen väliin, eli yhdistät ne johdot vastuksella. 
:p :p
			 
			
					
				
				Lähetetty: 02 Helmi 2006, 16:20
				Kirjoittaja Sepe
				Rautalankaa  Ei niitä piuhoja kannata lähtee katkoon kun muutenkin selvii.  :p
 Ei niitä piuhoja kannata lähtee katkoon kun muutenkin selvii.  :p