Sivu 5/6
Lähetetty: 21 Huhti 2016, 12:07
Kirjoittaja snuggles
Juujuu, ja äijä on proo tekemään ni suosiolla luovutaan kakkosijasta 
Lähetetty: 21 Huhti 2016, 19:48
Kirjoittaja strengi
Kiitoksia, kiitoksia, tämmönen huomio vetää ujon pojan ihan hiljaseks. :p
Joo, sähköjen teko tosiaan onnistui (ilmeisesti) jossain määrin, ja penkkiin asti selvittiin.
Penkissä ylimääräistä työtä teetti lambda ohjaus. Motecin säätöhelpottimet ei suostunu pelaamaan paikallaan olevan Haltechin metanoli lambdamittarin kanssa joten säädön joutui tekemään ärsyttävästi lähinnä tiedonkeruun avulla.
Motecin CAN-väylään tuleva metanoli lambda on nyt kuitenkin tulossa lähitulevaisuudessa.
Myös ahtopaine ohjaus oli aika karkeissa tekimissä, painetta ohjattiin Motecin ohjaaman magneettiventtiilin kautta ajamalla ilokaasupullosta reguloitua 8bar painetta hukkaportin kalvon päälle. Pelkällä pulssisuhteella säädettynä hypyt oli aika karkeita. 2bar paineella mopo puski 592hv, johon ei tietenkään voinut jäädä ja pykälää isommalla pulssisuhteella paine hyppäsi jo 2.4bar lukemiin jolla tosiaan irtos tuo 648hv renkaan kiusaks. Tähänkin asiaan joutunee paneutumaan jonkun verran ennen tosi koitoksia.
Myös sytkä alkoi osoittaa hyytymisen merkkejä, joten sekin vaihtunee pikimmiten järeämpään. Ah, tätä velkaantumisen riemua.
Jos joku siis haikailee Dynatekin ARC2 sytkää mopoonsa niin kannattaa kysellä.
Mitä tiimien nimiin tulee, niin me ollaan jo I/Ö ajoista asti pidetty Toikkasen kanssa pystyssä MC Perseauki kerhoa, on takuulla osuva nimi. 
Lähetetty: 21 Huhti 2016, 20:30
Kirjoittaja jouniri
TFM nostaa hattua korkealle.
Lähetetty: 21 Huhti 2016, 22:44
Kirjoittaja Bärräbete
strengi kirjoitti:Kiitoksia, kiitoksia, tämmönen huomio vetää ujon pojan ihan hiljaseks. :p
Joo, sähköjen teko tosiaan onnistui (ilmeisesti) jossain määrin, ja penkkiin asti selvittiin.
Penkissä ylimääräistä työtä teetti lambda ohjaus. Motecin säätöhelpottimet ei suostunu pelaamaan paikallaan olevan Haltechin metanoli lambdamittarin kanssa joten säädön joutui tekemään ärsyttävästi lähinnä tiedonkeruun avulla.
Motecin CAN-väylään tuleva metanoli lambda on nyt kuitenkin tulossa lähitulevaisuudessa.
Myös ahtopaine ohjaus oli aika karkeissa tekimissä, painetta ohjattiin Motecin ohjaaman magneettiventtiilin kautta ajamalla ilokaasupullosta reguloitua 8bar painetta hukkaportin kalvon päälle. Pelkällä pulssisuhteella säädettynä hypyt oli aika karkeita. 2bar paineella mopo puski 592hv, johon ei tietenkään voinut jäädä ja pykälää isommalla pulssisuhteella paine hyppäsi jo 2.4bar lukemiin jolla tosiaan irtos tuo 648hv renkaan kiusaks. Tähänkin asiaan joutunee paneutumaan jonkun verran ennen tosi koitoksia.
Myös sytkä alkoi osoittaa hyytymisen merkkejä, joten sekin vaihtunee pikimmiten järeämpään. Ah, tätä velkaantumisen riemua.
Jos joku siis haikailee Dynatekin ARC2 sytkää mopoonsa niin kannattaa kysellä.
Mitä tiimien nimiin tulee, niin me ollaan jo I/Ö ajoista asti pidetty Toikkasen kanssa pystyssä MC Perseauki kerhoa, on takuulla osuva nimi.

Pistähän ARC2:sitä YV+AV+++++++++@@ viestiä tai voit myös soittaa
Lähetetty: 22 Huhti 2016, 09:26
Kirjoittaja zeta1
snuggles kirjoitti:
Lukikos siinä Taivassalon Dynostar, puhhuijjaa, luulin jo että kakkossija meni, oli jo keksitty uuden tiimin nimikin, hieman vanha jo, Toy6 Any10
Onko se nyt sitten niin että ei kannata mennä minnekään muualle säätämään kuin Espooseen koska tulokset on niin vääristyneitä ettei pysty vertaamaan ollenkaan. Voi hitsi.
Lähetetty: 22 Huhti 2016, 11:05
Kirjoittaja Snowman
Hyvin fööni puhaltaa 
Lähetetty: 22 Huhti 2016, 18:50
Kirjoittaja Sakke85
Iso peukku Timpalle:D
Lähetetty: 22 Huhti 2016, 21:14
Kirjoittaja snuggles
zeta1 kirjoitti:snuggles kirjoitti:
Lukikos siinä Taivassalon Dynostar, puhhuijjaa, luulin jo että kakkossija meni, oli jo keksitty uuden tiimin nimikin, hieman vanha jo, Toy6 Any10
Onko se nyt sitten niin että ei kannata mennä minnekään muualle säätämään kuin Espooseen koska tulokset on niin vääristyneitä ettei pysty vertaamaan ollenkaan. Voi hitsi.
No ei tietenkään, siitä voi olla montaa mieltä missä on vääriä tahi suoria käppyröitä. Niistä on monta kertaa väännetty, ja todettu että vaikea verrata eri paikkojen lukemia, joskus jopa sama penkki ja sama päivä, silti voi joku tekijä vääristää vertailulukemia, tää on niin hieno laji
Edited By snuggles on 1461348895
Lähetetty: 22 Huhti 2016, 22:02
Kirjoittaja storbacka
On Kyllä hienon näköstä toteutusta!
Mitäs se vääntökäyrä "venkoilee" siellä loppupäässä?
Edited By storbacka on 1461351882
Lähetetty: 22 Huhti 2016, 22:21
Kirjoittaja strengi
TFM nostaa hattua korkealle.
Hyvin fööni puhaltaa
Iso peukku Timpalle:D
On Kyllä hienon näköstä toteutusta!
Kiitoksia, kiitoksia! Tästähän tulee ihan mahottoman hyvä mieli.
Mitä tehoihin, ja eri penkkien eroihin tulee, niin niiden vertailu on ehkä vähän merkityksetöntä.
Tämän talven jälkeen tunne siitä että itse tehon tekeminen ei turbo vehkeessä oo se ongelma on voimistunu kovasti. Tarpeeks ahdinta, soppaa ja sytkää niin sitä tulee kyllä jos itse koneessakin on asiat suurinpiirtein kunnossa.
Isommaks ongelmaks alkaa liene muodostumaan se millä alueella se tulee, miten sen saa kentällä käytetyks ja miten kaikki romut ylipäätään saa pysymään lohkojen sisällä pitkissä vedoissa.
Mitäs se vääntökäyrä "venkoilee" siellä loppupäässä?
Seos painui yläpäässä niin hiton paksulle että alkoi hieman ryytymään. Ei tahottu enää noilla tehoilla kovin montaa vetoo säätöön käyttää kun asiaan vaikuttavia muutoksia oli tiedossa. Säädellään siis kentällä paremmaks jos noille alueille koskaan päästään. 
Lähetetty: 22 Huhti 2016, 22:50
Kirjoittaja jarim
snuggles kirjoitti:No ei tietenkään, siitä voi olla montaa mieltä missä on vääriä tahi suoria käppyröitä. Niistä on monta kertaa väännetty, ja todettu että vaikea verrata eri paikkojen lukemia, joskus jopa sama penkki ja sama päivä, silti voi joku tekijä vääristää vertailulukemia, tää on niin hieno laji

Mutta yleensä kentän päässä on kuitenkin selvinnyt oliko sitä tehoa vai ei. 
Lähetetty: 23 Huhti 2016, 10:09
Kirjoittaja 1340R86
strengi kirjoitti:
Kiitoksia, kiitoksia! Tästähän tulee ihan mahottoman hyvä mieli.
Mitä tehoihin, ja eri penkkien eroihin tulee, niin niiden vertailu on ehkä vähän merkityksetöntä.
Tämän talven jälkeen tunne siitä että itse tehon tekeminen ei turbo vehkeessä oo se ongelma on voimistunu kovasti. Tarpeeks ahdinta, soppaa ja sytkää niin sitä tulee kyllä jos itse koneessakin on asiat suurinpiirtein kunnossa.
Isommaks ongelmaks alkaa liene muodostumaan se millä alueella se tulee, miten sen saa kentällä käytetyks ja miten kaikki romut ylipäätään saa pysymään lohkojen sisällä pitkissä vedoissa.
Seos painui yläpäässä niin hiton paksulle että alkoi hieman ryytymään. Ei tahottu enää noilla tehoilla kovin montaa vetoo säätöön käyttää kun asiaan vaikuttavia muutoksia oli tiedossa. Säädellään siis kentällä paremmaks jos noille alueille koskaan päästään.
Hyvin näytää sujuvan holsetista huolimatta...
Mukavaa luettavaa/katseltavaa
Saa haarastamiseta joskus tulla hyväkin mieli on se silti sitä
Hyvin näytää sujuvan holsetista huolimatta... :;):
sitten vielä kesimään miten saa sen rataan
iskarit/jouset, renkaat
Lähetetty: 23 Huhti 2016, 10:38
Kirjoittaja strengi
Pakko myöntää että kaikesta morkkauksesta ja halveksunnasta huolimatta, Holset työnti kyllä yllättävän hienosti, alan lähes pitämään siitä. 
Lähetetty: 23 Huhti 2016, 19:08
Kirjoittaja snuggles
jarim kirjoitti:snuggles kirjoitti:No ei tietenkään, siitä voi olla montaa mieltä missä on vääriä tahi suoria käppyröitä. Niistä on monta kertaa väännetty, ja todettu että vaikea verrata eri paikkojen lukemia, joskus jopa sama penkki ja sama päivä, silti voi joku tekijä vääristää vertailulukemia, tää on niin hieno laji

Mutta yleensä kentän päässä on kuitenkin selvinnyt oliko sitä tehoa vai ei.

Joskus tehoa on paljon vähemmän siellä kentän loppupäässä kun oli liikkeelle lähtiessä 
Lähetetty: 30 Loka 2016, 08:27
Kirjoittaja strengi
Oiskohan se taas aika kirjotella jotain? Vaikkapa pientä yhteenvetoa.
Kevään ekat ajot Lappeenrannassa meni pääosin turaamiseks ja lapsusten korjaamiseks. Tässä kohtaa muistellen ongelmia aiheutti ainakin syylärin puhkeeminen, hukkaportin letkun irtoaminen, haarukan irtoominen vaihtajan sylinteristä ja olikohan jotain muuta vielä?
Loppujen lopuks kuitenkin 370,5kmh joka oli 30kmh enemmän kun ennen, lämmitti mieltä suuresti.
Seuraavaks vuorossa oli Hallin nopeusmittaus. Vettä tuli sen verran ettei mopoo tarvinnu kaivaa ees autosta ulos.
Keskityttiin syömiseen ja sosiaaliseen toimintaan, ja saatiin uus kesto-fani Hollannista joka ajeli sateesta huolimatta mopolla paikalle vartavasten meitä kattomaan. Oltiin hyvin otettuja. Todettiin myös ettei meillä oo ees ehjiä kenkiä, mut väliäkös tuon kun mopo oli tikissä. Rahat hyvin sijoitettu.
Seuraavaks luottokortin turvin painettiin Kauhavalle, kiitos Takkuselle kun tällasen tapahtuman puuhas. Ennen Kauhavaa kone käytettiin auki ja vaihettiin kk laakerit, vaikkei vanhatkaan uhalla huonot ollu. Muutenkin vähän päivitettiin ja laitettiin Motecin cdi sytkä ja Ltcd NTK eli kaks kanavainen metanoli lambda, jolla saadaan seokset pysymään just siinä missä tahotaan, jahka tunnustellaan mikä on sopivaa. Jotain törinä ongelmaa ilmeni n.5500-6500 haarukassa, joka oikeestaan vaivas aika paljonkin loppukauden. Todennäkösesti näpynäpy hommia mut asiaa täytyy tutkia talvella. Nopeudet parani koko ajan ja viimesellä vedolla tulikin jo 392kmh, vaikka ahtopaineen turvaraja oli unehtunu 2.4bar kohalle jonka takia lensin neljästi naama edellä pleksiin kun Motec katkoi menoa. Sanosin ettei erityisen hauskaa noissa vauheissa.
Yhteen vetoon vielä yritettiin neljänsadan rikkomiseks, johon paineraja nostettiin sen verran ylös että todennäkösesti joku muu ois katkassu vedon ennen sitä.
Sade kuitenkin ehti ensin ja ajot jäi siihen.
Mopo kuitenkin ehjänä ja uus ennätys käsissä kotiin. Tässä kohtaa aloin jo itekkin uskomaan että 400 menee rikki jahka nappulat osuu kohalleen.
Viimenen tsäänssi vetää 400 olikin sitten syksyn Lappeenranta. Ennen tätä ei taidettu tehä mopolle yhtään mitään. Luottokorttikin sai hetken huilata kun Jetsonen racing sponsoroi koko reissun.
Reissuhan meinas tyssätä heti kärkeen kun ekassa vedossa väänty jarrulevyt aivan solmuun, ja pisteenä i:n päälle vedon tiedonkeruukin hävis. Tuli muisti täyteen takas ajellessa. Rehellisesti sanottuna en muista että ois koskaan ikinä korvennu niin kovaa kun sillon. Avuks löyty loppujen lopuks Seilonen, joka raahas Juvalta koko mopon paikalle josta raavittiin jarrut mulle. Seuraavasta vedosta jäi jo tiedonkeruukin talteen joten oltiin taas kartalla. Kolmanteen vetoon hivenen lisää painetta ja kovaa psyykkausta Powerkingiltä ja Superjormalta.
Selkeesti kovempi irtoominen kun koskaan ennen tolla mopolla (1/4mile -2sec), vähän sen jälkeen joutukin jo työntyy katteen takaa ulos kun tuuli työnti sivuun, roikkumista jonkun aikaa, suoristu, woblas sen verran että meinasin jo höllätä, suoristu ja loppumatka meniki suoraan. Tosin mopo ei tuntunu vetävän kyllä mihinkään. Jarrumatka tuntu lyhemmältä kun ennen, pysähty kuitenkin hienosti vaikka matkalla joutu löysää piki viivaa väistäessä. Kentän päässä Jetsonen tuumas että nyt joko kulki tai unohit jarruttaa. No kulkihan se, riemu oli herkässä ja fiilis korkeessa kun Gepsi näytti lukemiks 407,8kmh. Se oli siinä! Fiilistä ei vähentäny yhtään se että tiedonkeruusta selvis miks pyörä ei tuntunu vetävän juurikaan loppumatkasta, painetta oli parhaillaan vain 1.8bar. jäi aika tarkkaan 100 heppaa reserviin.
Tossa Sami Nurmen tekemä komee video kuluneen vuoden kohokohdista: https://www.youtube.com/watch?v=NoABsA2P_ds
Sen jälkeen mopon onkin saanut rojottaa melkolailla rauhassa tallin nurkassa, mitä nyt Tampereella alihankintamessuilla käytettiin tyrkyllä ja Outokummussa ammattiopiston avoimien ovien päivässä houkuttelemassa nuorisoo.
Ens kaudelle suunnitelmissa ei oo suuria muutoksia mopoon, ehkä pientä kate hipostelua ja hienosäätö juttuja.
Talven suurin tavote on saada maksettua viime kesän velat pois ja saada kerättyä rahotusta tulevaan kesään. Isoimmaks ongelmaks viime kaudella rahan puutten lisäks totesin oman kunnon ajoissa. Parin tunnin unet on vähän liian vähän jos pitää kovaa ajaa ja keskittyä pohtimaan ratkasuja. Ens kesänä oiskin tarkotus panostaa omaan ja tiimin vireyteen ja raahautua pelipaikoille mahollisesti edellisenä iltana, ja välttää yövuoroja ajoja edeltävänä viikkona.
Näillä siis eteenpäin! Jos siis tahot oman tai firmas nimen komeilemaan pyörän kylkeen ja videoihin niin paiskaa viestillä strengtimo@gmail.com niin pohdiskellaan kuvioita. 