Sivu 5/33
Lähetetty: 28 Loka 2013, 23:32
Kirjoittaja jouniri
Se ois sit moottori-insinöörillä kaiken muun päälle vuorossa muutaman nokka parin suunnittelu edessä, samalla kertaa ajatus teettää molempiin moottoreihin uutukaiset nokat jotta saadaan duo laulamaan kesäksi.
Lähetetty: 29 Loka 2013, 10:55
Kirjoittaja Snowman
jouniri kirjoitti:Moottorisuunnittelija ilmoitteli tänään aloittavansa polttoainetestit, tällä kertaa koekaniinina ei ole busan kone vaan eurooppalaisen insinöörityön taidonnäyte. Tiedä vaikka säästettäs muutama euro, kun ei tarvitse kisapataa olla uhraamassa vaan voidaan rauhassa kiusata oikeeta patarautaa joka kestänee ponnistaa hurjimmatkin kokeet.
Ei kai vaan Vollen B200F kone? Niitähän saa rekallisen ilmatteeks! 
Lähetetty: 29 Loka 2013, 21:03
Kirjoittaja jouniri
Snowman kirjoitti:jouniri kirjoitti:Moottorisuunnittelija ilmoitteli tänään aloittavansa polttoainetestit, tällä kertaa koekaniinina ei ole busan kone vaan eurooppalaisen insinöörityön taidonnäyte. Tiedä vaikka säästettäs muutama euro, kun ei tarvitse kisapataa olla uhraamassa vaan voidaan rauhassa kiusata oikeeta patarautaa joka kestänee ponnistaa hurjimmatkin kokeet.
Ei kai vaan Vollen B200F kone? Niitähän saa rekallisen ilmatteeks!

Perhana, lumimies on selkeästi astunut ulos luolastaan ja suoraan tietolähteelle? Tosin on tossa hitusen korjattavaa, ne on B230F moottoreita, eikä niitä ole kun tusina näin alkuun (4ahdettua) ja niistä joutu maksaa rahdit. nimim. "tyhmäkö maksoi liikaa siltikin"?
Lähetetty: 30 Loka 2013, 07:44
Kirjoittaja Snowman
jouniri kirjoitti:Perhana, lumimies on selkeästi astunut ulos luolastaan ja suoraan tietolähteelle? Tosin on tossa hitusen korjattavaa, ne on B230F moottoreita, eikä niitä ole kun tusina näin alkuun (4ahdettua) ja niistä joutu maksaa rahdit. nimim. "tyhmäkö maksoi liikaa siltikin"?
Haa..arvasinpas..Eiku ei eurooppalainen insinöörin taidonnäyte ei voi muuta tarkoittaa kuin vollea.. 
Vollen kone kestää vaikka mitä ja noi B200F ois tosiaan hinnaltaan nouda pois-osastoa. B230FT eli ruiskuturbon koneistahan joutuu maksamaan ns hunajaa svärigenkin puolella.Kun volleaskartelijat tahtoo niitä koneita. B230F sopii kyllä virityksiin paitsi rekisteröitäviin katin takia..Sitte se B230matalapaine turbo sopiikin kaskas yllättäen erilaisille "soosi"kokeiluille matalien paineiden ansiosta.
Ps B2XX jakopään vaihto 20min..
Toki vaatii pulttipyssyn ja ilmaräikän
Edited By Snowman on 1383112101
Lähetetty: 30 Loka 2013, 17:19
Kirjoittaja jouniri
Snowman kirjoitti:jouniri kirjoitti:Perhana, lumimies on selkeästi astunut ulos luolastaan ja suoraan tietolähteelle? Tosin on tossa hitusen korjattavaa, ne on B230F moottoreita, eikä niitä ole kun tusina näin alkuun (4ahdettua) ja niistä joutu maksaa rahdit. nimim. "tyhmäkö maksoi liikaa siltikin"?
Haa..arvasinpas..Eiku ei eurooppalainen insinöörin taidonnäyte ei voi muuta tarkoittaa kuin vollea..

Vollen kone kestää vaikka mitä ja noi B200F ois tosiaan hinnaltaan nouda pois-osastoa. B230FT eli ruiskuturbon koneistahan joutuu maksamaan ns hunajaa svärigenkin puolella.Kun volleaskartelijat tahtoo niitä koneita. B230F sopii kyllä virityksiin paitsi rekisteröitäviin katin takia..Sitte se B230matalapaine turbo sopiikin kaskas yllättäen erilaisille "soosi"kokeiluille matalien paineiden ansiosta.
Ps B2XX jakopään vaihto 20min..

Toki vaatii pulttipyssyn ja ilmaräikän

Saakeli, ja mä lähden selvittää missä ne salakuuntelulaitteet on? Labrassa, tallissa vai mun autossa.
Lähetetty: 30 Loka 2013, 17:35
Kirjoittaja Snowman
jouniri kirjoitti:Saakeli, ja mä lähden selvittää missä ne salakuuntelulaitteet on? Labrassa, tallissa vai mun autossa.
NSA sen hoitaa.. 
Sen verran lumen seassa oppinu virittämisestä ett vollen kone on hjuuva. Varsinkin se 5laakerikaulanen lohko. Aina vollella ajanut ja nimen omaan "oikeilla" volleilla. Mitäny toi S80...no sehän ei oo volle enään.
Lähetetty: 31 Loka 2013, 00:26
Kirjoittaja jouniri
Talli-iltama takana ja alkas olee taasen Akille puketissa katteita maalaukseen eli tällä erää olisi vuorossa Taxi III:sen roippeet.
Taxi II:sen osalta lyötiin lukkoon niin imu kuin pakonokkienkin asteet, nostot ja profiilit. Niiden tilaus laitettiin samalla sisään, sillä custom made nokkien toimitusaika tuntui joka tapauksessa menevän tammi-helmikuulle 2014.
Lähetetty: 01 Marras 2013, 19:30
Kirjoittaja jouniri
Myös ahtamisprojekti Taxi III:n on otettu työn alle, se alkaakin olla vuorossa kattilan alasotto, sylinterien putkitus ja kiinni juottaminen samalla kun lohko vahvistetaan jne jne...
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Lähetetty: 03 Marras 2013, 19:54
Kirjoittaja jouniri
Pikku puuhastelua tänäänkin Taxi III:sen kimpussa, valmisteluja takaswingin ja takaiskarin vaihtoon. Melkoisesti ottanut paikat korroosiota omakseen suolan ansiosta. Takarengas, takahäkki, ketjut, alasiipi ja akku poistettu sekä takajarrut puhdistettu. Swingin vaihdon jälkeen uuden alasiiven piirtäminen ohjelmassa monen muun suunnittelun ohessa.
Lähetetty: 06 Marras 2013, 01:00
Kirjoittaja jouniri
Välillä pikkupuuhaa Taxi II:senkin parissa..
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Ja kaupan tynkää siinä sivussa, eli meni B-onen vanteet ja keula uusiin seikkailuihin.
Lähetetty: 07 Marras 2013, 23:07
Kirjoittaja jouniri
TFM blog,
http://www.teamforcemajor.com/blog....013
Edited By jouniri on 1383858857
Lähetetty: 08 Marras 2013, 20:16
Kirjoittaja jouniri
Tänään oli vuorossa Taxi II:sen purkua ja purkutyöt alkaakin olla tehtyinä. Vakio kilua ei hirveästi jäänyt, lähinnä lohko, runko, vanteet, katteet ja rekisteriote.
Keula tulee Gen2:sta kuten jarrusatulatkin, levyt Braking ja pääsylkky Brembo, ohjausiskariksi valikoitui Öhlins, moottorinohjaus ja sähköt MoTeC, kampura/veivit/nokat custom made, kansi Kansiviritys J. Kosunen, kannentiiviste Criadix, suuttimet Bosch, pa pumput Fuelab, jakotukki SAE, läppärungot custom made, pakosarjat TFM/KKD.
Taxi III:seen puolestaan oli tänään vuorossa männän metsästys, mutta 86mm turbomännän valmistajia tuntuu olevan kovin vähän joten custom made hommiksi menee.
Edited By jouniri on 1383936469
Lähetetty: 09 Marras 2013, 11:13
Kirjoittaja ari1630
Taxi III:seen puolestaan oli tänään vuorossa männän metsästys, mutta 86mm turbomännän valmistajia tuntuu olevan kovin vähän joten custom made hommiksi menee.
no käykö nämä :Wossner
Edited By ari1630 on 1383988460
Lähetetty: 09 Marras 2013, 14:02
Kirjoittaja jouniri
ari1630 kirjoitti:Taxi III:seen puolestaan oli tänään vuorossa männän metsästys, mutta 86mm turbomännän valmistajia tuntuu olevan kovin vähän joten custom made hommiksi menee.
no käykö nämä :
Wossner 
Perskuta noi on jäänyt huomioimatta, selvitetään asia, voi hyvinkin olla että käy tai että saa modaamalla?
Lähetetty: 10 Marras 2013, 20:49
Kirjoittaja ari1630
jouniri kirjoitti:ari1630 kirjoitti:Taxi III:seen puolestaan oli tänään vuorossa männän metsästys, mutta 86mm turbomännän valmistajia tuntuu olevan kovin vähän joten custom made hommiksi menee.
no käykö nämä :
Wossner 
Perskuta noi on jäänyt huomioimatta, selvitetään asia, voi hyvinkin olla että käy tai että saa modaamalla?
puristuskorkeus hiukan matalampi,jos stroukkaa ei tarvi laittaa korottaa ryhmään niin paljoa.Venttiilien puolesta sopii kyllä,testattu juttu!