Ei ole vaikeata.

edit: on sitteki ja seison korjattuna (suiza tietää!)
Edited By jarim on 1301769413
Heksa kirjoitti:jouniri kirjoitti:jarim kirjoitti:
Noup, takapyörältä Samilla oli minulla 179hp. Vanhahkot ketjut oli silloin.
Kovasti on ollut hävikkiä? Mustanko väärin, jotta jollakin täällä saitilla oli joskus laskettuna paljonko oli ollut hävikki Samin laskemana? Yleensä keskiarvot pyörii +-10% jos kovasti poikkeamaan niin silloin penkitys tuskin menee kaikilta osa-alueilta ihan standardin mukaan. "väärällä" renkaalla esim saa katoamaan yllättävänkin paljon, ja siitäkin täällä ollut joskus juttua.
ps 10% häviöllä vertailtuna esim. snuggles
Samilla 260hp (kone) -10% häviö eli 234hp (takis)
KajMC 236hp (takis) +10% häviö eli 259,6hp (kone)
KajMC / TT taasen ovat +-2hp linjassa toisiinsa.
Tämä nyt on vaan tiedossa olevien tilastojen mukaan laskettua/pääteltyä jotta välttämättä aina ei noi erot mahdottomia ole penkkien kesken.
Lyhyt matikan kurssi:
100 eeroa siitä pois alvi 23% tekee 77
77 eeroon jos laittaa alvin 23% tekee 94,71
eli tos edellises laskussa 100 pitää ottaa alv.tä 18,69%
et päästään verottomaan hintaa joka 81,30
81,30+ alv 23% tekee 100¤
Siis suomeksi muunto % on eri ku muutetaan konetehoa --- takistehoon ja toiste päin
jos takikselta lisätään 10% saadaan 236+10 259,60hp
koneesta tulee sit 260- 9,09 saadaan 236,36hp
Näyttäis siis antavan täsmälleen saman lukeman Jos toi hävikki on 10% tai alle. jos kasvaa,% myös erotus suurenee
Edit jos vakio gen1 on koneessa japaninpoikien mukaan 175hp
ja penkistä saadaan takapyörälle 152hp tulee hävikiksi 15,1%
gen2 kone 196 ja takis antais 170hp samalla hävikillä
Joke kirjoitti:
Puhutaan 10% hävikistä, kun teho siirtyy koneesta takapyörälle. Takapyöräteho on siis 10% pienempi kuin koneteho.
Jos tiedetään takapyöräteho, niin koneteho on 11.1% suurempi kuin takapyöräteho. Absoluuttiset hevosvoimat ovat kuitenkin yhtäsuuret.
Tässä oltava vain tarkkana milloin jaetaan ja milloin kerrotaan.