Sivu 6/6

Lähetetty: 28 Elo 2011, 23:19
Kirjoittaja Bomber#1
Rockster kirjoitti:Jumalauta mikä laite. Ei ole mitään järkeä tuossa tehon määrässä. On se ahdettu vaan kova luu. :turbobusa:

:welcome:

Lähetetty: 03 Syys 2011, 19:37
Kirjoittaja ysi-ärrä
Kävikös Rockster vetämässä Lappeessa? Ja jos niin paljon pääsit?

Lähetetty: 03 Syys 2011, 22:23
Kirjoittaja Rockster
ysi-ärrä kirjoitti:Kävikös Rockster vetämässä Lappeessa? Ja jos niin paljon pääsit?

Kävin vetämässä. Himmaten 318. Voimaa olisi löytynyt, mutta kantin kanssa ongelmia. Se yllättävän paljon löi jännäkakkaa housuun ekat turbovedot.

Kaksi vetoa ehdin kiskaista ja sitten tärähti. Toisella vedolla jarrumerkillä löi jarrunesteet etujarrusta pihalle. Eli luistelin pyörän maaliin pelkällä takajarrulla. Jos vauhtia olisi ollut kymppi lisää, niin ei välttämättä olisi pysähtynyt. Nyt sain jäämään juuri ja juuri asfaltille.

Mutta voimasta se ei kiinni jää. Kuskista enemmänkin. Ja välityksiä pitää pidentää. 18/38 välityksillä 318 kmh kohdilla oli 6-vaihteella 10 500 rpm.

E: Niin ja taisi olla pito vähän heikkoa maaliviivalla. Johtuneeko pitkästä swingistä vai mistä, mutta jotain olis tehtävä.




Edited By Rockster on 1315077922

Lähetetty: 03 Syys 2011, 22:27
Kirjoittaja jarim
Rockster kirjoitti:
ysi-ärrä kirjoitti:Kävikös Rockster vetämässä Lappeessa? Ja jos niin paljon pääsit?
Kävin vetämässä. Himmaten 318. Voimaa olisi löytynyt, mutta kantin kanssa ongelmia. Se yllättävän paljon löi jännäkakkaa housuun ekat turbovedot.

Kaksi vetoa ehdin kiskaista ja sitten tärähti. Toisella vedolla jarrumerkillä löi jarrunesteet etujarrusta pihalle. Eli luistelin pyörän maaliin pelkällä takajarrulla. Jos vauhtia olisi ollut kymppi lisää, niin ei välttämättä olisi pysähtynyt. Nyt sain jäämään juuri ja juuri asfaltille.

Mutta voimasta se ei kiinni jää. Kuskista enemmänkin. Ja välityksiä pitää pidentää. 18/38 välityksillä 318 kmh kohdilla oli 6-vaihteella 10 500 rpm.
Kiekkamittarin mukaan? Eli jotain 9800-9900 oikeasti. Itse olen ajanut 18/38 välityksillä hieman isommalla takarenkaalla 355km/h ~10750rpm. Jengamittari näyttää tuolloin hiukan yli 11500. Ensi vuonna laitan 19/39.

Lähetetty: 03 Syys 2011, 22:40
Kirjoittaja Rockster
jarim kirjoitti:
Rockster kirjoitti:
ysi-ärrä kirjoitti:Kävikös Rockster vetämässä Lappeessa? Ja jos niin paljon pääsit?
Kävin vetämässä. Himmaten 318. Voimaa olisi löytynyt, mutta kantin kanssa ongelmia. Se yllättävän paljon löi jännäkakkaa housuun ekat turbovedot.

Kaksi vetoa ehdin kiskaista ja sitten tärähti. Toisella vedolla jarrumerkillä löi jarrunesteet etujarrusta pihalle. Eli luistelin pyörän maaliin pelkällä takajarrulla. Jos vauhtia olisi ollut kymppi lisää, niin ei välttämättä olisi pysähtynyt. Nyt sain jäämään juuri ja juuri asfaltille.

Mutta voimasta se ei kiinni jää. Kuskista enemmänkin. Ja välityksiä pitää pidentää. 18/38 välityksillä 318 kmh kohdilla oli 6-vaihteella 10 500 rpm.
Kiekkamittarin mukaan? Eli jotain 9800-9900 oikeasti. Itse olen ajanut 18/38 välityksillä hieman isommalla takarenkaalla 355km/h ~10750rpm. Jengamittari näyttää tuolloin hiukan yli 11500. Ensi vuonna laitan 19/39.
Aivan. Sehän valahtelee kyllä. Olisihan tuo kulkenut vielä, mutta hannasin. Kolmas veto olisi ollut kova sana, mutta ei viitsinyt ilman etujarrua enää mennä kiitoradalle.

Lähetetty: 04 Syys 2011, 09:03
Kirjoittaja ysi-ärrä
No jäipähän jotain sitte hampaankoloon ens kesää varten.
Joo ja kyllähän tuo itelläki on varmaan jännät housussa ku ens kesänä pääsee ekakertaa turbolla kentälle. Vaikka mulla oli yli 200hv takistehoinen tää ex busa ja tää nykyinen on paperilla vaan hieman yli 50hv takistehoiltaan äkäsempi ,niin kyllä vaan se ero tuolla kadulla on aivan kauhia(taitaa ollakki nuo paperihevoset ne äkäsimmät hevoset,heh).
Ja olikos sulla jo jarruilla teräspunosletkua?
Väleistä sen verran et itekki lähen eka kokeileen 18/38 kentälle.

Lähetetty: 08 Syys 2011, 05:53
Kirjoittaja ysi-ärrä
Eilen näytti tulevan uus bike-lehti ja siinähän oli hyvä juttu Rocksterin alkutaipaleesta lentokenttäajoista. Hyvää luettavaa. Kyllä siitä jutusta löytää niin itsensäkin alkuvaiheessa näistä nopeusajoista. Jännää oli ja on toki vieläki.
Mut enskesään.

Lähetetty: 08 Syys 2011, 07:46
Kirjoittaja Rockster
ysi-ärrä kirjoitti:Eilen näytti tulevan uus bike-lehti ja siinähän oli hyvä juttu Rocksterin alkutaipaleesta lentokenttäajoista. Hyvää luettavaa. Kyllä siitä jutusta löytää niin itsensäkin alkuvaiheessa näistä nopeusajoista. Jännää oli ja on toki vieläki.
Mut enskesään.

Hyvä jos jaksoit lukea. Varsinaisesta turbotuksesta luvassa tarinaa samalla ajatuksella. Tosin julkaisuajankohdasta ei ole tarkkaa tietoa.




Edited By Rockster on 1315457198

Lähetetty: 08 Syys 2011, 08:59
Kirjoittaja Snowman
Rockster kirjoitti:E: Niin ja taisi olla pito vähän heikkoa maaliviivalla. Johtuneeko pitkästä swingistä vai mistä, mutta jotain olis tehtävä.

Tuon takia jätän turbot yms virittelyt muille.. :laugh:
Aina pitää sitte tehdä/saada lisää.
Kun itsekkin kokeillu turboa niin parempi pysyä vakiossa niin ei käy liikaa kortin,lompakon ja rasvasten räpylöiden päälle. :p




Edited By Snowman on 1315461601

Lähetetty: 13 Joulu 2011, 15:10
Kirjoittaja Rockster
Projekti etenee ja muutoksiakin on luvassa.

Seuraavasta jutusta eteenpäin sarja alkaa ilmestyä Motorrad-lehdessä. Eli tarinaa turbottamisen ihanuudesta vuoden vaihteessa.

Ja jos kaikki menee hyvin, niin pyörä on näytillä uusissa väreissä MP-näyttelyssä. Tästä lisää tuonnempana.

Lähetetty: 21 Helmi 2012, 17:52
Kirjoittaja 82-1248629378
Vanha murunen tuli bongattua messuilla. On vaan perkeleen komia.
Kertomus näyttäs jatkuvan Motorradin seuraavassa numerossa joka ilmestyy kioskiin 15.3.

Lähetetty: 26 Helmi 2012, 08:24
Kirjoittaja Rockster
Raab kirjoitti:Vanha murunen tuli bongattua messuilla. On vaan perkeleen komia.
Kertomus näyttäs jatkuvan Motorradin seuraavassa numerossa joka ilmestyy kioskiin 15.3.
Juuri näin. Juttusarja siirtyy Motorradiin. 15.3. on käsittelyssä kaikki tähän asti tapahtunut turbotuksen kera. Nopeusajoläppää tulee tuonnempana.