Sivu 7/8

Lähetetty: 10 Touko 2011, 20:51
Kirjoittaja oba
Huhan Kolli kirjoitti:Onko porukka käytellyt noita Shellin advance 10w-40? Ostin pöntön, mutta en oo vielä vaihtanut

15/50 Shellit heitin keväällä koneeseen ja tosi napakasti toimii ainakin vaihteet.

Taidanpa pistää samaa öljyä seuraavallakin kerralla.

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 10:13
Kirjoittaja -Lasse-
Pystyykö Gen2:n öljyt vaihtamaan katteita irroittamatta? Ohjekirjan mukaan mahdollisesti pystyisi (siis jos ei vaihda suodatinta), mutta pitääkö tämä paikkansa?

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 11:05
Kirjoittaja jakehaanpää
Pystyyhän nuo, mut ite laitan suodattimen myös kun ölpät vaihan, vai onko sulla jokin erityinen syy jättää vanha paskanen sudatin paikalleen?

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 13:53
Kirjoittaja Heksa
eikö huoltokirja sano et:
öljyt 6000km välein ja 12000 välein myös suodatin?
itse aina vaihtanu molemmat samalla kertaa..
miksi suzukilla pitää viä 2000 luvulla vaihtaa öljyt 6000 välein?
kaikissa muissa vehkeissä on vaihtoväli 15000 tai 30000 km

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 14:01
Kirjoittaja jarim
Hyvillä öljyillä pysyy kone hyvänä pidempään. Melko järjettömänä pitäisin tuolla viritysasteella olevaan koneeseen 15000 tai 30000 vaihtoväliä, varsinkin kun koko koneisto ui samassa öljyssä kytkintä ja vaihteistoa myöten. Neljä litraa hyvää öljyä maksaa luokkaa 40e. Ei kait tuossa kohtaa ole järkeä säästää? ???

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 15:00
Kirjoittaja Kekee
Katteet saa pienen reenauksen jälkeen aika helposti pois...öljythän pitäs vaihtaa vähintään kerran vuodessa tuli kilometrejä tai ei. Itte vaihtanu 4-6tkm välein.

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 15:33
Kirjoittaja Heksa
onko busan kone korkeaviritteinen? vakiokone?
rytkösessä on 10tkm
ja bemuissa sama

vaihdetaanhan tulpatkin busassa joka välissä ja samat tulpat vaihtoväli autoissa 60---xx tkm

itse vaihdan pyörääni öljyt/suodattimen keväällä ennen ajokauden alkua oli kilsoja sit mitä tahansa
myös vaihdan öljyt/suod. noin 8000 paikkeilla jos kesken ajokauden sattuu tulla niin paljon

Lähetetty: 27 Huhti 2014, 18:14
Kirjoittaja -Lasse-
Syy jättää suodatin vaihtamatta on, että edellisen huollon jälkeen kilometrejä on tullut vain n. 2000. Öljyt kuitenkin mielellään vaihdan joka kevät. Isommat huollot sitten liikkeessä, niin ei tarvitse itse katteiden kanssa temuta.

Lähetetty: 27 Huhti 2014, 18:24
Kirjoittaja Rider
Anteeks kauhiasti, mut on paniikkipähkinät syöty. Mopo meni könölleen tallissa, eikä lähe enää käyntiin. o9 ja kyllä vihreä palaa, oisko vinkkiä?

Lähetetty: 27 Huhti 2014, 21:26
Kirjoittaja jarim
Oisko kaatumisanturi jumissa?

Lähetetty: 29 Touko 2014, 10:43
Kirjoittaja mkk99
Tuolla B-king puolella sen verran hiljaista, että kysynpä täältä. Mitäs öljyä raati suosittelee -08 B-kingiin ? Näissähän on samat koneet ?
Mitään hipo öljyjä en tarvi, koska radalle tuskin tulen menemään.

Ajattelin kysäistä, kun toisilla on näyttänyt olevan kytkin ongelmia väärien öljyjen ansiosta. Tarviiko tuossa vaihdossa ottaa jotain erityistä huomioon ? Prätkiin kun en ole ennen öljyjä vaihtanut. kevariin ei tarvinnut kuin lisätä :p
Vai meneekö ihan että vanhat pois, ja uudet täyttö ropusta ja kovaa ajoa.




Edited By mkk99 on 1401349599

Lähetetty: 29 Touko 2014, 13:10
Kirjoittaja Timba
mkk99 kirjoitti:Vai meneekö ihan että vanhat pois, ja uudet täyttö ropusta ja kovaa ajoa.

Näin juuri ja suodattimen vaihtaisin myös.
Motulit ja Castrol on tuntunut ainakin toimivan hyvin.

Lähetetty: 29 Touko 2014, 16:44
Kirjoittaja mkk99
Onko hyvää ja halpaa öljyä olemassakaan ? MP-Motox 10W-40 4T-Synt 5 L :tapu:
Kannattaako edes kokeilla ?

Juu tietenkin suodatin on myös vaihtolistalla.




Edited By mkk99 on 1401371118

Lähetetty: 30 Touko 2014, 09:37
Kirjoittaja jarim

Lähetetty: 01 Touko 2015, 13:25
Kirjoittaja emppu
Moro Bussilaiset

Sanokaatte, onko Busa noin kranttu öljyistään. Aikaisemmin olen ajanut Castrolin 5w 40. Olen ollut suht tyytyväinen toimintaan. Kytkintä on joutunut hiukan aikaa joutunut seisottaan pohjassa, ennen kuin ykkönen mennyt silmään ok, tähän olen siis tottunut.

Nyt vaihdoin uudet öljyt koneeseen, ja jälkeenpäin huomasin olevan hieman eri Castrolin 10w 50. Noh ohjekirjahan myöntyy tuohonkin öljyyn ja oli vielä pirun kallistakin. Nyt ei kuitenkaan ykkönen mene ollenkaan silmään, vaikka pumppaa ja odottaa, mutta ei????

Kytkinkahvan toiminta on aivan normaali, tuntuu sen puolen toimivan ok.

Onko muilla kokemusta moisesta, harmittaa, kun hyvät & kalliit ölljyt tuli laitettua, mutta uusiksi taitaa mennä.

Onko muilla esittää niksiä asialle. Voiko kytkimen jousien mahdollinen löystyminen tehdä tätä, tästäkin on tullut luettua??


Nyt Busa 2009 ajettu vain 16800km. :musik