Sivu 7/8

Lähetetty: 28 Syys 2008, 17:21
Kirjoittaja -Artsi-
makebusa kirjoitti:huima vauhti (kaiketi keli ei ollut kuitenkaan paras mahdollinen).. kehitys kulkee eteenpäin niinkuin pitääkin! oliko arto tehnyt paljonkin muutoksia kokoonpanoon vrt ed. joensuun 350kmh enkkaan vai menikö samalla paketilla. oliko paikalla sirra-auto jarrumerkkinä vai liputtaja tuossa vauhdissa täytyy olla kumpikin huippukunossa kuski sekä mopo.
pelkästään 200mph ylitys on jo kova. suoraa ajaminen on hieno laji!

Pientä muutosta tehtiin koneeseen... puristuksia vähän alemmaksi, erilaiset nokat ja niiden säädöt, kannen pakopuolta vähän isommaksi ja dynossa pakopaineenmittaus seoksen ja pakolämpömittauksen lisänä. Hyvännäköinen käppyrä sieltä syntyi, maksimitehot jo ennen 9 krpm ja vain hyvin loiva lasku rajoittimelle saakka. Takakumia kiusattiin n. 320 hevosella, tuntuu riittävän näihin puuhiin.

Renkaina mulla on radalla käytetyt Supercorsa Pro:t, 180/55 takana. Näissä on etuna keveät rungot, ja turha kumimassa on ajettu reunoilta pois, muutama milli keskellä riittää. Venyvät vähemmän ja suht hyvä pito. Näytti kestävän vielä alla...

Eräs probleema alkaa olla jarrutusmatkan riittävyys kun nopeus nousee tuonne 4 sadan liepeille. 700m täytyy hyödyntää tarkasti että ehtii pudottaa nopeuden asfaltilla... vakiojarruilla ei enää asiaa moisella levelillä.

Keli kentällä oli viileä, tuossa ajon aikaan lämpötila n. 10 astetta ja tuulta n. 5 m/s, sivu-takaista vasemmalta. Muutamat sanoivat että joutui vähän kanttaamaan vastaan, itse en noteerannut asiaa (olikohan muuta tekemistä).

Jampalle tosiaan onnittelut mailikerhon jäsenkortista! :thumbup:

jbusa: tosiostaja soittaa. Välirahoja tosin ei kannata odotella.

Lähetetty: 28 Syys 2008, 17:40
Kirjoittaja tetsa
Voitko Artsi laittaa tehokäppyrän tänne. Kiinnostaa varmaan monia. Ainakin itseäni.
Hienosti Vedetty.

Lähetetty: 28 Syys 2008, 18:07
Kirjoittaja -Artsi-
tetsa kirjoitti:Voitko Artsi laittaa tehokäppyrän tänne. Kiinnostaa varmaan monia. Ainakin itseäni.
Hienosti Vedetty.
Täytyy pyytää Samilta se, ja skannailla tänne.

Lähetetty: 28 Syys 2008, 18:47
Kirjoittaja 83-1085581541
onnittelut artsille..

Lähetetty: 28 Syys 2008, 18:48
Kirjoittaja Nesmit
Jumankekka mitä tuloksia, tossa ei parane olla enään tuulitakki päällä kun kepittelee lähemmäs neljääsataa :D :respekt:

Lähetetty: 28 Syys 2008, 19:24
Kirjoittaja -Artsi-
Nyt sain PerformanceBoxin datan ulos kortista, ladattavissa tuolta.

Kun file on ladattu, kannattaa muuttaa tiedoston nimen loppuun piste ennen dbn -päätettä. Näin sain Tools-softan tunnistamaan tuon tiedoston.




Edited By -Artsi- on 1222620002

Lähetetty: 28 Syys 2008, 20:05
Kirjoittaja jarim
-Artsi- kirjoitti:Nyt sain PerformanceBoxin datan ulos kortista, ladattavissa tuolta.

Kun file on ladattu, kannattaa muuttaa tiedoston nimen loppuun piste ennen dbn -päätettä. Näin sain Tools-softan tunnistamaan tuon tiedoston.

Tässäpä olisi vertailu tuon Artsin ennätysvedon ja oman ennätyksen kesken. Voima puhuu, huh.

Kuva

Kuva

Lähetetty: 28 Syys 2008, 20:10
Kirjoittaja snuggles
Onnittelut Artsille! Oliko oikeasti jollekin epäselvää että turbot ei pärjäisi vapareille kenttäajoissa, voima puhuu.
Omalla kohdalla tuli sit se mikä artsille aikasemmin pari kertaa, eli konevaurio. Toiseen vetoon vaihdoin välitystä lyhyemmäksi kun menin ensin yrittään joensuussa käytettyä pidemmällä välityksellä, vaikka ohjeet ja järki sanoi vastaan, täytyyhän jotain erilaista aina koittaa. Noh, kiihtyvyys oli sen verran parempi toisessa vedossa että meni nuotit sekaisin ja kuutoselle vaihtaessa ei tapahtunutkaan mitään ja ajoin hetken rajoitinta vasten. Sit meno jo loppuikin.
Juuri koneen aukaisseena näyttäis siltä että nelosen pakoventtiilin lukot on hypänny pois paikaltaan ja venttiili törröttää muutaman sentin kannesta irti. Vauriot, 2 pakoventtiiliä, mäntä, katkennut kiertokanki, kampiakselin kaula jyrsitty, lohkossa reikää etupuolella isompi ja startin alla pieni, sylinteriryhmän helma kappaleina, ei sen kummempia.
Jos joku miettii tekiskö jonkun varman päälle vai säästäiskö niin suosittelen vahvasti että jättää siinä kohtaa säästämättä. Tämän tuhon lasku on meikän tulotasolla sitä luokkaa että taitaa harrastus vaihtua joksikin aikaa.
Noh, ekalla vedolla tuli kuitenkin 318kmh. Muutama joensuussa ja nyt lpr:ssa ajanut tuumi olosuhteiden olleen noin -10kmh. Ja tuo 318kmh on ajettu 202rwhp tehoilla, Mixu mittasi sen juuri viikolla. Siitä saa kukin laskea paljonko mihinkin nopeuteen vaaditaan, kun Artsin 367kmh syntyi tuolla 320rwhp:lla.

Lähetetty: 28 Syys 2008, 21:29
Kirjoittaja Kekku
-Artsi- kirjoitti: Saavutin tosiaan tavoitteeni 100 m/s (360 km/h), ja pyörän puolesta jäi vielä vähän reservejä käyttämättäkin. Jounin pyynnöstä :D harkitsen nyt 'eläköitymistä' uusien juttujen pariin, joten nyt voisi olla otollinen hetki tarjota vaikka K8 busaa vaihtokauppana Yöjunaan... :p


Vartille vaan, siellä ei tartte niin kauaa ajaa kun pääsee huilaamaan...

Niin ja :respekt:

Lähetetty: 28 Syys 2008, 22:15
Kirjoittaja Jaakko
snuggles täältä kone ja talven aikana rakentelemaan.

Lähetetty: 28 Syys 2008, 23:06
Kirjoittaja Joke
Onittelut kovasta tuloksesta Artisille ja Jampalle 200mph kerhooon pääsystä. :respekt:
Itse en päässyt ollenkaan ajamaan, kun dynossa petti kiertokangen alapään laakeri (vakiokanki) , pultit olivat todennäköisesti venyneet. Laitellaan talven aikana vahvempaa rautaa koneeseen ja sitten ensi kesänä tavoitellaan taas sitä 200mph:ta.

Lähetetty: 29 Syys 2008, 07:18
Kirjoittaja kajbusa
Kovasti onnee vaan molemmille :thumbup: :thumbup:

Lähetetty: 29 Syys 2008, 08:19
Kirjoittaja Nesmit
Tuolla näyttäs olevan jotain kuvia: ...KLOKS...

Toi kertoo jo jonkun verran: ARZ1 :D

Lähetetty: 29 Syys 2008, 11:20
Kirjoittaja jakehaanpää
Tosta kun tuota ekan vedon asentoa kaatelee, niin jonnin verran siinä on parannettavaa :D
http://pgn1.kuvat.fi/kuvat....a_7.jpg

1. Persusta taaemmaksi
2. päätä alemmaksi

Lähetetty: 29 Syys 2008, 17:36
Kirjoittaja Tude
jakehaanpää kirjoitti:Tosta kun tuota ekan vedon asentoa kaatelee, niin jonnin verran siinä on parannettavaa :D
http://pgn1.kuvat.fi/kuvat....a_7.jpg

1. Persusta taaemmaksi
2. päätä alemmaksi
No ei tartte katella kun "kansio on salasanasuojattu" :D :1087