Sivu 1/1

Lähetetty: 06 Huhti 2009, 00:43
Kirjoittaja 98-1232781416
Tanaan kun olin ajelemassa en saanut millaan vaihde vapaalle kun seisoin paikallaan valoissa.Huomasin sitten etta nesteet oli tosi vahissa,bensaasemalla kun olin niin ostin nesteet sielta ja lisattyani ne kytkin toimi vahan paremmin mutta vapaa loytyy vaan kun pyora ns rullaa, esim 2 vaihteesta vapaalle.Voisko olla etta jarjestelmassa on ilmaa kun naytti silta etta olis voinut imaistakkin kun pinta oli todella alhaalla.Muuten kylla tuntuu taysin normaalilta toi kytkin,ei edes pahemmin haukkaa,mita tassa on monella ollut ongelmana.Entas jos pyoralla on ajettu 57 tkm eika kytkimelle ole tehty mitaan niin olisko jo aika vaihtaa levyt ym.Muistan kylla lukeneeni etta jossain Busassa on ollut ongelmia loytaa vapaa paikallaan.Mulla -03 malli.Ja jos talla foorumilla loytyy joku joka on tarpeeksi osaava kykimen vaihtohommiin niin maksan kernaasti vaivasta,max 100 km Vihdista .Siina vois jopa tyhma meikalainenkin jotain oppii.Yhteytta voi ottaa myos luurilla.Rafu 0468485492.

Lähetetty: 06 Huhti 2009, 00:59
Kirjoittaja Jaakko
ei nestepinnan vajaus vaikuta vapaata löytöön. voihan siellä ilmaakin olla huonolla tuurilla, mutta vaikuttaa kyllä kokoajan kytkimen toimintaan. veikkaisin moottoriöljyjä syypääksi vaihteiston toimimattomuuteen.

Lähetetty: 06 Huhti 2009, 05:37
Kirjoittaja 107-1089231881
Toi on tyypillinen tilanne mikä iskee busaan joskus.
Työsylinterissä on vain hiukan ilmaa, pari ilmaus liikettä niin taas pelittää, näin uskoisin.

Lähetetty: 06 Huhti 2009, 22:25
Kirjoittaja 98-1232781416
Ksthb kirjoitti:Toi on tyypillinen tilanne mikä iskee busaan joskus.
Työsylinterissä on vain hiukan ilmaa, pari ilmaus liikettä niin taas pelittää, näin uskoisin.
Jep.Uskon kylla enemman siihen etta on ilmaa vaarassa paikassa kuin m-oljyyn koska juuri RMHeinon toimesta vaihdettu .Kytkin ei vaan nayta irroittavan tarpeeksi.|Mutta sen nakee jos vaikka huomenna kerkiais ilmata kykimen.Kiitos neuvoista.!


Yksin ei oo hyva olla,varsinkaan silloin kun ei mitaan tieda. :oho:

Lähetetty: 06 Huhti 2009, 22:38
Kirjoittaja jarim
Minulla oli kytkinkahvassa oleva messinkiholkki johon se sylinteristä tuleva "tikku" kahvassa ottaa kulunu puhki jolloin kytkimen liikerata oli pienempi. Alkoi irrottaa paremmin kun sen vaihtoi uuteen.

Lähetetty: 06 Huhti 2009, 22:44
Kirjoittaja 98-1232781416
jarim kirjoitti:Minulla oli kytkinkahvassa oleva messinkiholkki johon se sylinteristä tuleva "tikku" kahvassa ottaa kulunu puhki jolloin kytkimen liikerata oli pienempi. Alkoi irrottaa paremmin kun sen vaihtoi uuteen.

Kiitos!Taas uutta nakemysta asiaan,taytyy sekin tsekata.Enpas olis totakaan itse keksinyt.Hyva hyva! parempi kuin :pääseinään:




Edited By bombertore on 1239047120

Lähetetty: 07 Huhti 2009, 00:26
Kirjoittaja MGa
bombertore kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Toi on tyypillinen tilanne mikä iskee busaan joskus.
Työsylinterissä on vain hiukan ilmaa, pari ilmaus liikettä niin taas pelittää, näin uskoisin.

Jep.Uskon kylla enemman siihen etta on ilmaa vaarassa paikassa kuin m-oljyyn koska juuri RMHeinon toimesta vaihdettu .Kytkin ei vaan nayta irroittavan tarpeeksi.|Mutta sen nakee jos vaikka huomenna kerkiais ilmata kykimen.Kiitos neuvoista.!


Yksin ei oo hyva olla,varsinkaan silloin kun ei mitaan tieda. :oho:
no jos on just vaihdettu ni voi syynä hyvinkin olla oljy.
mä ainakin oon huomannu eroja siinä mitä öljyä käyttää

Lähetetty: 07 Huhti 2009, 00:42
Kirjoittaja Martta
Yks vanhoista konsteista on liikuttaa pyörää paikallaan. Sitä tulee käytettyä joskus kun ei vaihteita meinaa saada pykälään.

Lähetetty: 07 Huhti 2009, 21:38
Kirjoittaja 98-1232781416
Ksthb kirjoitti:Toi on tyypillinen tilanne mikä iskee busaan joskus.
Työsylinterissä on vain hiukan ilmaa, pari ilmaus liikettä niin taas pelittää, näin uskoisin.
No niin.Tanaan ilmasin kykimen,ja AVOT ,sehan toimii paremmin kuin uusi.Vapaa loytyy aivan paikallaan seisten ,ja todella pehmeasti,sama sitten onko 1 tai 2 vaihde.Ilmasin kolme (3) taytta sailiota ja letkusta tuli ensin sellainen 10 cm pitka*ilmakupla* ja sitten viela useampi pienempia.Eli Jamppa oli oikeassa,helppo nakki.Kiitos kaikille vinkeista. :kippis:

Lähetetty: 21 Huhti 2009, 22:01
Kirjoittaja 74-1238225455
Vaikka saitkin jo homman kuntoon, niin kerron tulevan varalle. Muutamassa pyörässä (myös Busassa) on kytkin alkanut takkuileen kun työsylinteri alkaa olemaan riittävän likanen. Tekee ihmeitä kytkimen toiminnalle, kun ottaa ja purkaa työsylinterin, puhdistelee sen (ehkä myös uudet tiivisteet samalla, jos on huonot) ja kasaa silikonirasvan kera. Sitten vaan tuoreet nesteet sisään ja ilmaamaan.
Busan ja Banditin kytkimet laitettiin tänä talvena huippuiskuun tolla tekniikalla.

Lähetetty: 21 Huhti 2009, 22:38
Kirjoittaja 98-1232781416
JuhaA kirjoitti:Vaikka saitkin jo homman kuntoon, niin kerron tulevan varalle. Muutamassa pyörässä (myös Busassa) on kytkin alkanut takkuileen kun työsylinteri alkaa olemaan riittävän likanen. Tekee ihmeitä kytkimen toiminnalle, kun ottaa ja purkaa työsylinterin, puhdistelee sen (ehkä myös uudet tiivisteet samalla, jos on huonot) ja kasaa silikonirasvan kera. Sitten vaan tuoreet nesteet sisään ja ilmaamaan.
Busan ja Banditin kytkimet laitettiin tänä talvena huippuiskuun tolla tekniikalla.
:tapu: Ja kiitos siitakin tiedosta.Kylla tassa pikkuhiljaa kaydaan kaikki lapi ja vahan enemmankin,toivottavasti.Tottahan tuo,ja onhan taa vanha pyora jo -03.Hyva tietaa. :mosh: