Lähetetty: 02 Huhti 2010, 12:31
Laitetaanpa raporttia nykyisellään "Kiihkeä Kaasukekkonen" -nimellä kulkevasta projektista. Kyllä on tänä keväänä vastustanut.
Eli rakaspäiväkirja...
21.3.2010:
Savut otettu eilen vaan nestepinta paisarissa seilaa siihen malliin pulputuksen kera että kansi tai ryhmä taitaa olla moro. VITUN VITTU. Tää on vissiin sitä Motorsporttia...
23.3.2010:
Huomenna tutkimaan. Oireita oli jo viime syksynä vaan uusien osien ja simulointien huumassa unohtui tutkia tarkemmin (lue: pistettiin kansipahviviaksi). Näin se kostautuu vaan hyvä siitä tulee kun moneen kertaan tekee...
24.3.2010:
Purettu on. Eipä siitä pintapuolisesti katsomalla hullua hurskaammaksi tullu, ryhmässä yhdessä sylinterissä katsottiin että halkeama voisi olla mutta enpä tiedä, voipi osoittautua valusaumaksi. Kait nuo vakioryhmät valamalla tehdään?
Sauma: http://www.hiekkalaatikko.org/vika/20100324_010.jpg?
Tasopinnat todettiin ainakin vatupassin ja rakotulkin kanssa suoriksi.
Yleiskuva kannesta: http://www.hiekkalaatikko.org/vika/20100324_007.jpg
Huomenna käytän Oulun Moottorikoneistamolla näytillä josko tuon kannen koepaineistus onnistuisi siellä.
26.3.2010:
Ja tarina jatkuu. En tiedä nauraisiko vai itkisikö mutta ei löytynyt halkeamia eikä vuotoja kannesta eikä ryhmästä. Eli ilmeisesti alettava uskomaan että kannen kiristyksessä meni jotain metsään eli harjoitellaan uusiksi.
No ainakin halvempi näin. Ainakin tässä vaiheessa...
28.3.2010:
Eli Oulun Moottorikoneistamolla kävi koepaineistuksessa. Ryhmän tasossa kakkossylinteristä vesikanavaan päin pakopuolella oli ollu tummempi kohta, mahdollinen vuotopaikka siis. Syystä ei tietoa koska sekä kannen että ryhmän tasot todettiin täsmällisen suoriksi. Kuten aiemmin totesin, jokin meni metsään kiristäessä tai sitten väliin on päässyt jäämään sopivasti paskaa tms. Erityistä tarkkuutta seraavalla kerralla ja uuden kannentiivisteen käsittely ennen asennusta VHT:n Copper Gasket Cementillä.
31.3.2010:
Kiihkeä Kaasukekkonen käy taas vaan edelleen nosti nestepinnan jne.
1.4.2010:
Ilmavaivoja vai oikea ongelma? Toivossa oli hyvä elää mutta totuus taivaan tummensi. A-Katsastuksella käyteltiin lämpimäksi ja HC analysaattori paisarin suulle. Kun normiarvo pyöri alle 20 niin paisarin suulla koneen lämmettyä 140++. Pakokaasua nesteessä. <- Piste.
Noniin, nopallako heitetään kummassa vika on kun koneistamon mielestä vikaa ei ole kummassakaan?
Matti Näsän sanoin "vittu mua kiinnosta taas yhtikäs mikää"...
Eli rakaspäiväkirja...
21.3.2010:
Savut otettu eilen vaan nestepinta paisarissa seilaa siihen malliin pulputuksen kera että kansi tai ryhmä taitaa olla moro. VITUN VITTU. Tää on vissiin sitä Motorsporttia...
23.3.2010:
Huomenna tutkimaan. Oireita oli jo viime syksynä vaan uusien osien ja simulointien huumassa unohtui tutkia tarkemmin (lue: pistettiin kansipahviviaksi). Näin se kostautuu vaan hyvä siitä tulee kun moneen kertaan tekee...
24.3.2010:
Purettu on. Eipä siitä pintapuolisesti katsomalla hullua hurskaammaksi tullu, ryhmässä yhdessä sylinterissä katsottiin että halkeama voisi olla mutta enpä tiedä, voipi osoittautua valusaumaksi. Kait nuo vakioryhmät valamalla tehdään?
Sauma: http://www.hiekkalaatikko.org/vika/20100324_010.jpg?
Tasopinnat todettiin ainakin vatupassin ja rakotulkin kanssa suoriksi.
Yleiskuva kannesta: http://www.hiekkalaatikko.org/vika/20100324_007.jpg
Huomenna käytän Oulun Moottorikoneistamolla näytillä josko tuon kannen koepaineistus onnistuisi siellä.
26.3.2010:
Ja tarina jatkuu. En tiedä nauraisiko vai itkisikö mutta ei löytynyt halkeamia eikä vuotoja kannesta eikä ryhmästä. Eli ilmeisesti alettava uskomaan että kannen kiristyksessä meni jotain metsään eli harjoitellaan uusiksi.
No ainakin halvempi näin. Ainakin tässä vaiheessa...
28.3.2010:
Eli Oulun Moottorikoneistamolla kävi koepaineistuksessa. Ryhmän tasossa kakkossylinteristä vesikanavaan päin pakopuolella oli ollu tummempi kohta, mahdollinen vuotopaikka siis. Syystä ei tietoa koska sekä kannen että ryhmän tasot todettiin täsmällisen suoriksi. Kuten aiemmin totesin, jokin meni metsään kiristäessä tai sitten väliin on päässyt jäämään sopivasti paskaa tms. Erityistä tarkkuutta seraavalla kerralla ja uuden kannentiivisteen käsittely ennen asennusta VHT:n Copper Gasket Cementillä.
31.3.2010:
Kiihkeä Kaasukekkonen käy taas vaan edelleen nosti nestepinnan jne.
1.4.2010:
Ilmavaivoja vai oikea ongelma? Toivossa oli hyvä elää mutta totuus taivaan tummensi. A-Katsastuksella käyteltiin lämpimäksi ja HC analysaattori paisarin suulle. Kun normiarvo pyöri alle 20 niin paisarin suulla koneen lämmettyä 140++. Pakokaasua nesteessä. <- Piste.
Noniin, nopallako heitetään kummassa vika on kun koneistamon mielestä vikaa ei ole kummassakaan?
Matti Näsän sanoin "vittu mua kiinnosta taas yhtikäs mikää"...