Sivu 1/2
Lähetetty: 04 Heinä 2006, 10:24
Kirjoittaja 74-1141384116
Alkaa bussi olla kohta vanha, kun 20kkm takana.
(vai olisko ns. teinikäinen, että pitää alkaa rakotulkkia käyttämään
Kyselenkin teiltä arvon kolleegat, että minkälaisilla kilsalukemilla ootte vahdellu nokkaketjua ja vaihdellu venttiilin välysnappuloita (säätäny välykset).
Tuoreena busan omistajana en tiedä kokemuksesta sanoa juurikaan itse mitään näistä perushuoltojen kilsa väleistä, mutta entisessä gsx600f mopossa piti nokkaketju vaihtaa ekankerran 48tkm.
Mikäli ootte välysnappuloita vaihdellu niin onko olleet pahasti pielessä niin, että on jo selkeesti nakutusta kuulunu?
(Tähän bussiinhan sitä mukavuus kerrointa lisää EX-pyörään verrattuna se ettei olekaan enää niitä maailman helpoimpia keinuvipuja, mitkä vain siirretään sivuun ja nappulat vaihtoon.)
Toiseksi samaan asiaan: kauanko on teiltä tee-se-itse experteillä kestäny ottaa nenäkepit irti ja takasin nappulat, ketju ja ketjunkiristin vaihdettuina?
tässä siitä taas ollaan oikein odottamassa, että saa pienokaista ruuvata... voi perkl. kuullostaa härskiltä. Pienokainen ON sitten tietenkin oma bussini.
Lähetetty: 04 Heinä 2006, 12:40
Kirjoittaja Sepe
Juker kirjoitti:Alkaa bussi olla kohta vanha, kun 20kkm takana.
(vai olisko ns. teinikäinen, että pitää alkaa rakotulkkia käyttämään
Kyselenkin teiltä arvon kolleegat, että minkälaisilla kilsalukemilla ootte vahdellu nokkaketjua ja vaihdellu venttiilin välysnappuloita (säätäny välykset).
Tuoreena busan omistajana en tiedä kokemuksesta sanoa juurikaan itse mitään näistä perushuoltojen kilsa väleistä, mutta entisessä gsx600f mopossa piti nokkaketju vaihtaa ekankerran 48tkm.
Mikäli ootte välysnappuloita vaihdellu niin onko olleet pahasti pielessä niin, että on jo selkeesti nakutusta kuulunu?
(Tähän bussiinhan sitä mukavuus kerrointa lisää EX-pyörään verrattuna se ettei olekaan enää niitä maailman helpoimpia keinuvipuja, mitkä vain siirretään sivuun ja nappulat vaihtoon.)
Toiseksi samaan asiaan: kauanko on teiltä tee-se-itse experteillä kestäny ottaa nenäkepit irti ja takasin nappulat, ketju ja ketjunkiristin vaihdettuina?
tässä siitä taas ollaan oikein odottamassa, että saa pienokaista ruuvata... voi perkl. kuullostaa härskiltä. Pienokainen ON sitten tietenkin oma bussini.
Just käytin 48tKm venttiilin tarkastuksessa. Ei säädettävää ja kaikki pako puolen välykset kuulemma 3 satkun sisään ja imut vielä lähempänä toisiaan.
Joskus joltain enemmänkin busia ropanneelta kuullut että 72tKm tarkastuksessa saattaa alkaa jo ilmenemään säätö tarvetta.
Ruiskua sai vähän taas synkata, samoin kuin 24tKm huollossa.
Nokkaketjusta ei mitään hajua....
Edited By Sepe on 1152006063
Lähetetty: 04 Heinä 2006, 13:09
Kirjoittaja 107-1089231881
Nokkaketjun ja kiristimen kans ei kannata hermoilla ennen 100 tkm. Tosin tarkista että mopossasi on uudenmallinen kiristin jos 99-00 mallista on kyse
Lähetetty: 04 Heinä 2006, 13:26
Kirjoittaja jummijammi
Mullaki -05:ssa reilu parikymppiä lasissa, ja kylmänä (muka) alkanu rallattaa.. Tai sitte alkanu korvien välissä koliseen.. Ei muutaku tulupat syvemmälle korveihin ja hanaa..
Edited By jummijammi on 1152008797
Lähetetty: 04 Heinä 2006, 14:19
Kirjoittaja 74-1141384116
Joo! Oon kans alannu epäileen tuota korvien väliä kaikista eniten...
Mistäs tuon ketjunkiristimen mallin tunnistaa???
Minkälainen merkitys sillä on, että onko se uus vai vanha?
Lähetetty: 04 Heinä 2006, 15:10
Kirjoittaja jarim
Uuden malliseen kiristimeen tulee öljyletku, ts. on öljynpaineella toimiva. Eihän tuo sun pyörä ole edes sisäänajettu, itsellä 59tkm mittarissa ja hienosti toimii! 
Lähetetty: 04 Heinä 2006, 16:52
Kirjoittaja Martta
Meillä kanssa päämekaanikko oli kuulevinaan jotain sivuääniä mun moposta... Tekastiin saman tien 24tkm huolto. Edelleenkin jää välykset minulta tarkastamatta, mutta annastyttönä "tahkon pyörittäminen" onnistuu.
Välykset oli kohillaan. Mitäs siinä sitten kun kansi kiinni, omaiset on nähny. 
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 15:40
Kirjoittaja 74-1141384116
Asia vilipitön pitänee zekata kumpi kiristin on paikallaan.
Jos epäilemättä kuitenkin on vanha niin onnistuuko siihen heittää uudempaa mallia?
Mitä maksaa jne? Kannattaako edes 
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 17:51
Kirjoittaja jarim
Juker kirjoitti:Asia vilipitön pitänee zekata kumpi kiristin on paikallaan.
Jos epäilemättä kuitenkin on vanha niin onnistuuko siihen heittää uudempaa mallia?
Mitä maksaa jne? Kannattaako edes 
Kuuluu takuuvaihdon piiriin. Erittäin epätodennäköistä että olisi vanhan mallinen paikoillaan.
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 21:31
Kirjoittaja jummijammi
jummijammi kirjoitti:Mullaki -05:ssa reilu parikymppiä lasissa, ja kylmänä (muka) alkanu rallattaa.. Tai sitte alkanu korvien välissä koliseen.. Ei muutaku tulupat syvemmälle korveihin ja hanaa.. 
Itse itseäni lainaten.. Kytkin pohjassa ei kuulukkaan rallatusta, elikkäs vissiin kytkin sitte ääntää.. Kuulemma aikas normaalia.. 
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 22:39
Kirjoittaja purzzi
Suzukin moottorihan on sillon kunnossa, kun se kuulostaa ihan sepeli-myllyltä...earit korviin ja menoksi kyllä se kestää... 
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 23:34
Kirjoittaja jarim
purzzi kirjoitti:Suzukin moottorihan on sillon kunnossa, kun se kuulostaa ihan sepeli-myllyltä...earit korviin ja menoksi kyllä se kestää... 
Aamen. Tosin olen ollut huomaavinani että viileemmällä kelillä, kuten tänään, käy nätimmin. 
Lähetetty: 18 Touko 2011, 23:53
Kirjoittaja 89-1114359877
72 tkm suunnilleen takana.. tyhjäkäynnillä nokkaketju rallattaa tyhjäkäynnillä ja pojat odottaa aina vieressä milloin kuuluu pox? Rallatus loppuu kun nostaa kieroksia.
Onko siis kiristimen vaihto turhaa? Ääni ainakin on aika pelottavan kuulonen.. Mutta se on jo pitänyt pitkään.. (Kuulemma iso kone isot äänet)..
Lähetetty: 19 Touko 2011, 08:33
Kirjoittaja jarim
Rallattelee aikansa, sitten nokkaketjun kiristin naksahtaa taas hampaan verran kireämmälle ja on hetken aikaa hiljaisempi. Ja tätä kiertoa jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... 
Lähetetty: 19 Touko 2011, 10:55
Kirjoittaja hayabusa00
Läppärunkojen synkronointi kannattaa tarkistaa ! epätasainen tyhjäkäynti vatkaa sitä ketjua myös