Sivu 1/1

Lähetetty: 26 Touko 2011, 20:38
Kirjoittaja Rasputin
Onko joku lisännyt öljyn jäähtyvyyttä pyöräänsä?
Mikä olisi paras tapa. lisäjäähdytin vai yksi isompi?
Mistähän mahtaisi mphen löytyä ulkopuolisia öljypumppuja?

Lähetetty: 27 Touko 2011, 22:07
Kirjoittaja gsxr
Hmm...miksi haluat viilentää öljyä enemmän kuin mitä vakiojäähdyttimellä saa jäähdytettyä. Öljynlämpöhän ei saa mennä liian kylmäksi tai sen voiteluominaisuudet heikkenee. Tietääkseni busan öljynjäähdytin tiputtaa kunnossa ollessaan lämpöjä riittävästi.

Tietty jos aikoo ajaa pitkäkestoista rallia turbobusalla niin sitte ehkä tämmöisetkin päivitykset voisi olla hyviä.

Tämmösiä näkemyksiä...joku viisaampi kertokoon totuuden.

Lähetetty: 28 Touko 2011, 10:34
Kirjoittaja tenhulttio
Jos oikeasti on tarve saada öljy jäähtymään paremmin, laittaisin itse joko isomman jäähdyttimen nykyisen tilalle taikka ketjuttaisin toisen jäähdyttimen (sama öljy kiertää molempien kennojen läpi).
Ulkopuolisiakin öljypumppuja on, ainakin itselläni turbolta palaava öljy pumpataan sähkötoimisella pumpulla takaisin moottorinlohkojen sisäpuolelle. En tosin tiedä mistä niitä saa.

Lähetetty: 28 Touko 2011, 13:59
Kirjoittaja Titaani
Reilu 60hv tiukennettu vapari pitää öljynlämmöt n. 60ast sekalaisessa ajossa, kaupungissa 65 taitaa olla korkein. Raporttia lisää kun kokemus karttuu, esim kentältä ja dynosta, mutta uskoisin että 100ast yll ei vaparilla päästä missään olosuhteissa öljyjäähytyksellä. Turbo on sitten erikseen.

Lähetetty: 28 Touko 2011, 13:59
Kirjoittaja snuggles
Mul kiinni semmonen korkin paikalla oleva öljynlämpömittari ja kevätmiittireissulla ei noussu yli 60 asteen. Eilen viileemmässä kelissä pysyi 50 asteen huitteilla. En usko että se ainakaan liikaa ole. Lämpösemmässä kelissä ja aktiivisemmalla ajolla varmaan kipuaa ylemmäksi. Punanen alue alkaa 120 asteesta ja vastaavalla mittarilla sain sinne aikanaan öljyärrällä kurmuuttaessa.