Sivu 1/1
Lähetetty: 11 Maalis 2012, 14:13
Kirjoittaja 107-1256634745
Terve kaikille kevättä odottaville busanisteille!
On aika pyörän huollon ja ajattelin, että kuinka se on tuon asian kanssa, jos haluaisi pestä -03 busan ruiskupaketin ultraäänipesurilla?
Miten on? Tuleeko tehtyä paljon tuhoa, jos menee tuollaiseen pesulaitteeseen laittamaan? Itellä, kun ei ole tietoa.
Ajattelin jos voisi vaikuttaa paremmin pyörän käyntiin lähtemiseen. Uusittu on tulpat ja suodatin, mutta joskus tarttee sahata turhankin kanssa.
Jospa ruiskuyksikön pesu auttaisi? 
Lähetetty: 11 Maalis 2012, 16:17
Kirjoittaja Kekku
Pese pelkät suuttimet.
Lähetetty: 11 Maalis 2012, 16:42
Kirjoittaja Heksa
tai osta foorumilta toiset suuttimet 50-100¤/sarja
siellä ruiskupaketis ei kyllä oo mitään joka pesulla
kummemmaksi muuttuisi
esim tuolta vaikka koko paketti
Lähetetty: 11 Maalis 2012, 18:23
Kirjoittaja 107-1256634745
Kuulemma tämän uuden bensan E10 mukana tuomia ongelmia on, että kauan laitteiden seistessä bensa haihtuu ja jäljelle jää sakka joka tukkii sitten paikat. Tämän sakan poistoon/pesuun tarvitaan sitten tuota ultrapesuria, kun kuulemma ei muuten irtoa.
Näin kävi meidän 4-tahtiselle pienelle perämoottorille. Oli kylläkin kaasutin versio.
Kun kysyin, että mitenkäs sitten mikäli kävisi niin, että Omasta isommasta ruisku Yamahasta F100 menisi ruisku tukkoon saisiko sen pestä tuollaisessa ultrapesurissa. Vastaus oli, että olisi ostettava uusi ruisku.
Juttu lipesi nyt hiukan prätkistä perämoottoreihin, mutta samanlaista sielunelämäähän nuo koneet elävät, merkkiin katsomatta.Heh...
Eikö noissa busan "kaasuttimissa" ole mitään pieniä kanavia, jotka saattaisivat kärsiä tukkeutumisesta?
Vähemmän, kun ruuvanneena, purkaneena tässä kyselen.
Edited By kekko on 1331483239
Lähetetty: 11 Maalis 2012, 18:55
Kirjoittaja Heksa
Lähetetty: 11 Maalis 2012, 22:20
Kirjoittaja jarim
kekko kirjoitti:Kuulemma tämän uuden bensan E10 mukana tuomia ongelmia on, että kauan laitteiden seistessä bensa haihtuu ja jäljelle jää sakka joka tukkii sitten paikat. Tämän sakan poistoon/pesuun tarvitaan sitten tuota ultrapesuria, kun kuulemma ei muuten irtoa.
Näin kävi meidän 4-tahtiselle pienelle perämoottorille. Oli kylläkin kaasutin versio.
Kun kysyin, että mitenkäs sitten mikäli kävisi niin, että Omasta isommasta ruisku Yamahasta F100 menisi ruisku tukkoon saisiko sen pestä tuollaisessa ultrapesurissa. Vastaus oli, että olisi ostettava uusi ruisku.
Juttu lipesi nyt hiukan prätkistä perämoottoreihin, mutta samanlaista sielunelämäähän nuo koneet elävät, merkkiin katsomatta.Heh...
Eikö noissa busan "kaasuttimissa" ole mitään pieniä kanavia, jotka saattaisivat kärsiä tukkeutumisesta?
Vähemmän, kun ruuvanneena, purkaneena tässä kyselen.
Ei ole muuta kuin ruiskusuuttimet. Pumppu pumppaa tankista bensan bensatukkiin josta sähköllä ohjatut ruiskusuuttimet on suoraan kiinni (tuossa räjäytyskuvassa numero 5).
Lähetetty: 11 Maalis 2012, 22:21
Kirjoittaja 107-1256634745
Kiitoksia kaikille!
Eiköhän tämä tästä. Suht yksinkertainen kapistus tuo ruisku ja sen toimintaperiaate. Aloitetaan sillä, että putsataan nuo suuttimet.
Edited By kekko on 1331497490