Sivu 1/1
Lähetetty: 02 Kesä 2014, 17:54
Kirjoittaja gsxr
Kävin eilen ajelemassa ja ohitustilanteessa ei vaihde menny perille asti kun yritin pykältää neloselle, polkaisin uudestaan ja sain pykälän sisään. Paukahti komeasti ja ketju venähti oikein kunnolla, melkein rupesi hyppimään hampaitten yli.
Uusi ketju tilattu mutta jostain vaihteiston suunnalta kuuluu nyt kolahtelua ja epämääräisiä ääniä sekä ajossa että tyhjäkäynnillä. Vaihteet ja kytkin toimivat kyllä hyvin mutta jotain damagea siellä on tapahtunut jossakin.
Vetoakselin juuresta lohko näyttää olevan ehjä eikä vetari heilu mihinkään suuntaa jos käsin koittaa heiluttaa.
Sormilla kun koittaa pyörittää vetaria niin vähän matkaa pyörii ihan ok mutta sitten tuntuu ahdistusta mutta ei kuitenkaan mene ihan jumiin, liekkö normaalia? Myöskään kytkinkopan sisällä ei näkynyt mitään erikoista.
Oisko vielä jotain kokeiltavaa ennen kuin ruvetaan purkamaan konetta? Onko jollekin busanistille käynyt samalla lailla?
Lähetetty: 02 Kesä 2014, 19:40
Kirjoittaja Kujo
Hammasvialta kuullostaa. Mittaa samalla akselit että ovat suorat.
Lähetetty: 02 Kesä 2014, 20:00
Kirjoittaja gsxr
Itse mietein jonkinlaista akseleiden laakerivikaa. Vetaria kun estää sormilla pyörimästä tyhjäkäynnillä niin kolahtelu/hinkkaaminen vaimenee selvästi. Vieläkö olet tehnyt undercuttauksia?
Lähetetty: 02 Kesä 2014, 20:30
Kirjoittaja Kujo
Saattais se olla vetarin laakerikin, tosin semmosta vikaa ei ole kohdalle sattunut, paitsi jos lohkot on anteneet periksi ensin. Undercutteja tehdään vielä, toki itse niitä en hiero, siihen on ammattipaja olemassa. Toimitusaika noilla vaan melkoinen, siksipä oon koittanut pitää hyllyssä aina jokusen kakkos-vitosparin valmiina.
Lähetetty: 02 Kesä 2014, 21:09
Kirjoittaja gsxr
Pitää palata asiaan kun saan koneen irti ja auki.
Lähetetty: 02 Kesä 2014, 21:14
Kirjoittaja Kujo
Robinsonin paksua akselia on myös hyllyssä, siirtäjiä ei tainnut just nyt olla.
Lähetetty: 02 Kesä 2014, 21:33
Kirjoittaja gsxr
Varaa mulle sellainen robinson, laitetaan nyt sekin vielä kun nykyinen saattaa olla kiero kun ajossa kuuluu sellainen toispuoleinen hinkkausääni.
Lähetetty: 02 Kesä 2014, 22:08
Kirjoittaja Kujo
En minä mitään varaile, uusi tilataan kun edellisestä rahat tilillä. Dragracen hinnat, mutta toimitusaika voi olla paljonkin lyhyempi.
Noille askihommille kun kysyntää tuntuu olevan, niin olen koittanut pitää tärkeimpiä paloja omassa hyllyssä ettei asiakkaan tartte koko kesää odotella.
Soittele.
Lähetetty: 12 Kesä 2014, 18:30
Kirjoittaja gsxr
Laatikko kävi Kujon luona ehjäyksessä. Molemmat akselit ja valtaosa hammasrattaista meni vaihtoon. Koneen kasaus ja kiinnitys niin pääsee taas ajamaan. Homma hoitu nopeasti ja ammattitaidolla, kiitokset.
Lähetetty: 12 Kesä 2014, 21:22
Kirjoittaja Kekee
Oliko kalliski välivapaa...jos tohtiipi kysyä?
Lähetetty: 12 Kesä 2014, 21:51
Kirjoittaja gsxr
Kyllähän tuollaisesta aina kokonaishintaa kertyy väistämättä kun kaikki kulut lasketaan yhteen. Tuossahan laitettiin vähän vahvempaa osaa kuten se robinsonin akseli ja racecuttia. Ketju ja rattaat menee myös uusiksi ym.
Niin että jos voisi vielä valita niin tekisin sen vaihteenvaihdon huolellisemmin.
Lähetetty: 16 Kesä 2014, 01:24
Kirjoittaja gsxr
Robinsonin akselin booritus on 30/26 Z13.
Ainakin joidenkin Triumphien etuhammasrattaat käy tähän akseliin.
Offsetti ratas tälle akselille pitäisi löytyä 1000f hondasta.
Edited By gsxr on 1402911512