Sivu 1/5
Lähetetty: 22 Huhti 2013, 19:21
Kirjoittaja tommi80
Hei! Ajoin äsken ihan hissukseen ja kun rupesin antaan kaasua rupesi kytkin vaan luistamaan??? Kokoajan paheni ja viimein kytkin ei ottanut enää ollenkaan? Mikähän siihen tuli? Oon ihan urpo tällä alalla!
Voiko kylmä ilma vaikuttaa? menikö siitä levyt vai mikä? Kytkin on kokoajan nyt päällä ei irrota ollenkaan.
Lähetetty: 22 Huhti 2013, 19:27
Kirjoittaja jarim
Pyörä sivujalalle, kate irti ja kytkinkoppa auki ja tutkimaan ettei vaan olisi jousien pultit irti.
Lähetetty: 22 Huhti 2013, 19:50
Kirjoittaja tommi80
jarim kirjoitti:Pyörä sivujalalle, kate irti ja kytkinkoppa auki ja tutkimaan ettei vaan olisi jousien pultit irti.
Kummalla puolella on kytkin? oikeella?
Lähetetty: 22 Huhti 2013, 20:02
Kirjoittaja Kujo
Nuo kannattaa tietysti tarkastaa ensin. Mutta oire viittaa siihen, että kahvasylinterissä on paluureikä tukossa. Nestesäiliön kansi auki, nestettä pois sen verran että pienenpieni reikä säiliön pohjassa on nähtänissä. Voit rassata auki ihan ohuella neulalla, vaijerinsäikeellä tms. Toki nesteet kannattaa vaihtaa myös samalla.
Lähetetty: 22 Huhti 2013, 20:04
Kirjoittaja tommi80
Kujo kirjoitti:Nuo kannattaa tietysti tarkastaa ensin. Mutta oire viittaa siihen, että kahvasylinterissä on paluureikä tukossa. Nestesäiliön kansi auki, nestettä pois sen verran että pienenpieni reikä säiliön pohjassa on nähtänissä. Voit rassata auki ihan ohuella neulalla, vaijerinsäikeellä tms. Toki nesteet kannattaa vaihtaa myös samalla.
Tuo kuulostaa hyvältä.. Vaihsoin tähän just uudet kahvat. Oisko sillä tieten asiaan mitään vaikutusta. Mitään rohinaa yms. Ei ole koskaan kuulunut kytkimestä. Eikös se pitäs pitää jotain ääntä jos pultit ois auennut? Huomena täytyy tutkia.
Lähetetty: 22 Huhti 2013, 20:07
Kirjoittaja tommi80
tommi80 kirjoitti:Kujo kirjoitti:Nuo kannattaa tietysti tarkastaa ensin. Mutta oire viittaa siihen, että kahvasylinterissä on paluureikä tukossa. Nestesäiliön kansi auki, nestettä pois sen verran että pienenpieni reikä säiliön pohjassa on nähtänissä. Voit rassata auki ihan ohuella neulalla, vaijerinsäikeellä tms. Toki nesteet kannattaa vaihtaa myös samalla.
Tuo kuulostaa hyvältä.. Vaihsoin tähän just uudet kahvat. Oisko sillä tieten asiaan mitään vaikutusta. Mitään rohinaa yms. Ei ole koskaan kuulunut kytkimestä. Eikös se pitäs pitää jotain ääntä jos pultit ois auennut? Huomena täytyy tutkia.
tää säiliö on siis se sarvessa oleva säiliö? Ihan pihalla 
Lähetetty: 22 Huhti 2013, 20:09
Kirjoittaja SuperB
Noilla tiedoilla pyyä joku kaveri vähän avuks jolla ees pieni haju.. ei pahalla mut voi tulla enemmän sutta..
Lähetetty: 22 Huhti 2013, 20:19
Kirjoittaja tommi80
SuperB kirjoitti:Noilla tiedoilla pyyä joku kaveri vähän avuks jolla ees pieni haju.. ei pahalla mut voi tulla enemmän sutta..
joo. No vika löyty. Kahvasta oli jääny se tappi pohjaan.
Lähetetty: 23 Huhti 2013, 10:10
Kirjoittaja Tontsa
Mää tuun joku päivä käymään ni pistetään kytkin kuntoon ja tsekataan ne jousetki samalla kytkin kopasta. 
Lähetetty: 23 Huhti 2013, 14:01
Kirjoittaja jarim
Taisi tuo Kujon diagnoosi osua oikeaan. 
Lähetetty: 27 Huhti 2013, 12:29
Kirjoittaja tommi80
jarim kirjoitti:Taisi tuo Kujon diagnoosi osua oikeaan.

Nyt on reiät putsattu kupista, nesteet pariin kertaan vaihdettu ja kytkin ilmattu yms. Ja aina toimii sen n.10km. Sitte alkaa oireileen uudestaan? eli kun annan hanaa oikein kunnolla niin rupee ottaan ja vähän luistaan ja sit .5000rpm jälkeen rupee ottaan normaalisti? Eli onko sieltä nyt levyt kulunu? Eli koppa auki ja tarkistaan..?
Lähetetty: 27 Huhti 2013, 13:02
Kirjoittaja waiski10
Mitä oljyä käytät moottorissa?
Lähetetty: 27 Huhti 2013, 13:40
Kirjoittaja tommi80
Ostin pyörän vasta syksyllä. Pyörässä on noin 3500 ajetut öljyt tällä hetkellä. Pitää öljyt just vaihtaa. Voisiko tässä olla syy? En hirveen hyvin tunne kytkimen toimintaa. Mutta onko kytkimessä moottori öljyt?
Edited By tommi80 on 1367059570
Lähetetty: 27 Huhti 2013, 14:02
Kirjoittaja jarim
Märkäkytkin eli levyt ui moottoriöljyssä.
Lähetetty: 27 Huhti 2013, 14:53
Kirjoittaja tommi80
jarim kirjoitti:Märkäkytkin eli levyt ui moottoriöljyssä.
Huomena siis öljynvaihto. Lähetään siitä sitte liikkeelle. Jos levyt ois loppu pitäshän sen sitte luistaa kokoajan.