Sivu 1/4
Lähetetty: 21 Touko 2013, 05:52
Kirjoittaja Jaku
Mitä momenttia ootta käyttäny niissä vahvemmissa kansipulteissa? Oon mä sen joskus kuullut mut ku on harva pää 
Lähetetty: 21 Touko 2013, 13:06
Kirjoittaja jarim
60-65Nm niissä pykälää vahvemmissa.
Lähetetty: 10 Heinä 2013, 16:44
Kirjoittaja 1340R86
Mitäs kireyttä noissa
1/2 paksuissa olette käyttäneet
ja kuinka paljon isomiksi ryhmän, kannen reijjät pulteile suurentaneet
Lähetetty: 10 Heinä 2013, 19:05
Kirjoittaja 1340R86
1340R86 kirjoitti:Mitäs kireyttä noissa
1/2 paksuissa olette käyttäneet
ja kuinka paljon isomiksi ryhmän, kannen reijjät pulteile suurentaneet
Pulltien Ape CS1300-1/2 kiristykseen tulikin jo vastaus tuolta APE/Jay 80Lbs
laitettan tänne jos joku muukin sitä etsii
Lähetetty: 10 Heinä 2013, 21:19
Kirjoittaja snuggles
1340R86 kirjoitti:Mitäs kireyttä noissa
1/2 paksuissa olette käyttäneet
ja kuinka paljon isomiksi ryhmän, kannen reijjät pulteile suurentaneet
Luulenpa ettei 13mm reikä riitä kun yleensä epäkeskeiset, paitsi jos koneistaa sillee että sovittaa kohilleen.
Ja tämä 80lbs ilmeisesti maximi.
Lähetetty: 10 Heinä 2013, 23:55
Kirjoittaja 1340R86
snuggles kirjoitti:1340R86 kirjoitti:Mitäs kireyttä noissa
1/2 paksuissa olette käyttäneet
ja kuinka paljon isomiksi ryhmän, kannen reijjät pulteile suurentaneet
Luulenpa ettei 13mm reikä riitä kun yleensä epäkeskeiset, paitsi jos koneistaa sillee että sovittaa kohilleen.
Ja tämä 80lbs ilmeisesti maximi.
0.5mm isompaa reikää kuin pultti suunitellut jyrsiä,
riitänee kaiken moiseen lämpenemisestä ym muusta mahdolisesti johtuvaan liikkeeseen tilaksi ?
sehän tuossa mietitytää että kunka paljon on seinämissä varaa enne kuin tulee liian ohueksi
Ei tietoa onko 80lbs max/min momenti
vanhoihin 10mm laitelin APE sivuilta löytyvän max momentin
Lähetetty: 11 Heinä 2013, 14:16
Kirjoittaja snuggles
0.5mm voi olla ihan ok, mut kato huolella sitte ettei pultti nojaa reiän reunaan, sitte kun vedät momenttiin ni se vääntää runkolinjan sivuun, nimim. jonkun laakerisarjan rikkonut
Lähetetty: 12 Heinä 2013, 00:07
Kirjoittaja 1340R86
snuggles kirjoitti:0.5mm voi olla ihan ok, mut kato huolella sitte ettei pultti nojaa reiän reunaan, sitte kun vedät momenttiin ni se vääntää runkolinjan sivuun, nimim. jonkun laakerisarjan rikkonut
Kiitos variotuksesta
Tuostapa tulee sitten kastessa mielen kiintoista...
(omalla tuurilla se tarkoitta varakoneen hakua)
Lähetetty: 14 Heinä 2013, 06:13
Kirjoittaja gsxr
Vittaniemi tekee myös nuita koneistuksia jos omat taidot epäilyttää ja Apen ilmoittama maksimi puolituumaisille 95nm tutummalla mittayksiköllä ilmoitettuna.
APe/Jay vastasi mulle 65-70lbs kun asiaa kyselin joten on tainnut momentit nousta viime kesästä jos nyt 80lbs.
70lbs=95nm
Edited By gsxr on 1373772134
Lähetetty: 14 Heinä 2013, 13:26
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Vittaniemi tekee myös nuita koneistuksia jos omat taidot epäilyttää ja Apen ilmoittama maksimi puolituumaisille 95nm tutummalla mittayksiköllä ilmoitettuna.
APe/Jay vastasi mulle 65-70lbs kun asiaa kyselin joten on tainnut momentit nousta viime kesästä jos nyt 80lbs.
70lbs=95nm
Kiitos vinkistä
Ei epäilytä kunhan kaikki tarvitava on koossa niin 10mm pultit(mitkä nyt on 65lbs kiristettynä) vaihtuu noihin 1/2
joo sitten on momentit muttuneet jonkin verran koska nyt tosiaan ilmoit tuon 80lbs (108.5NM)
on kyllä jonkin moinen korotus
Lähetetty: 21 Heinä 2013, 16:52
Kirjoittaja Fastard
Tuossa just tarkastin APEn 10mm kansipulttien ja ryhmän reikien välin niin oli jotain 0,75mm välys ympäriinsä. Itselläkin tarkoitus laittaa nuo 13 milliset.
Lähetetty: 22 Loka 2013, 19:17
Kirjoittaja Fastard
Tuollaisesta materiaalista yläkertaan 13mm ja alakertaan 10mm tulee mulle kokeiluun enskesänä. Suht työläs vaan tehdä lopputuote raakateräs tangosta. Onneksi paikallinen alan firma auttaa. http://www.bucorp.com/orvar_supreme_h.htm
Nuo teidän kirjoittamat momentit 13mm pultteihin tuntuu vaan yhtäkkiä melko hurjilta. Itse käyttänyt aina 10mm APEn pultteihin vain vaatimattomat kuusi kiloa ???
Lähetetty: 22 Loka 2013, 20:39
Kirjoittaja 1340R86
Fastard kirjoitti:Tuollaisesta materiaalista yläkertaan 13mm ja alakertaan 10mm tulee mulle kokeiluun enskesänä. Suht työläs vaan tehdä lopputuote raakateräs tangosta. Onneksi paikallinen alan firma auttaa.
http://www.bucorp.com/orvar_supreme_h.htm
Nuo teidän kirjoittamat momentit 13mm pultteihin tuntuu vaan yhtäkkiä melko hurjilta. Itse käyttänyt aina 10mm APEn pultteihin vain vaatimattomat kuusi kiloa ???
Tuleekos noihin kierteet "manklaamalla"
vai jotenkin muuten,
mikä on syynä vahveempiin siirtymiseen,
Entiset kestä vai lisää tehoja
Joku itävalta tai sveitsiläinen mainosti
14mm mankalaamalla tehtyjä
Kannen pultteja,
Koviltahan nuo momentit
Tuntuu, kaipa niillä on joku syy
(joku esi jänitys tms)
miksi ilmoitavat ko momentit,
Ilman onkelmia on toiminut
niihin kirstetynä nuo 10mm
Lähetetty: 22 Loka 2013, 21:15
Kirjoittaja Fastard
Tuosta manklaamisesta mitään tietoa. Viime kesänä seurasin ruotsalaisten toimintaa hieman jenkeissä tehtyjen PST/SSB luokan laitteiden kans ja vaikutti siltä että kansitiivisteet antoi periksi kovimmissa kilpureissa. Toki muitakin syitä on.
Mie yritän vaan ennakoida mistä moottori voisi alkaa laukeamaan ja antamaan periksi.
Se mitä ymmärsin partnerilta: työstö/kierteitys, karkaisu oikean lämpötilan jälkeen, kevyt hionta ja kiilloitus.
Lähetetty: 23 Loka 2013, 00:09
Kirjoittaja gsxr
Onko noiden 1/2" Apen pulttien suhteen ollut ongelmia? Eli onko havaittu että kannentiivisteen pettäminen on johtunut juuri pulttien heikkoudesta.