Sivu 1/33
					
				
				Lähetetty: 02 Loka 2013, 17:54
				Kirjoittaja jouniri
				Nyt kun Taxin Bonneville projekti on ohi, täytyypi jotakin pikku puuhastelua itselleen välivuodeksikin hankkia niin mikäpä olikaan luonnollisempaa kuin aloittaa niin vaparin (tällä erää ilman kaasuja) kuin ahdetunkin rakentaminen. Molempien lähtökohta aihioina toimii Suzuki Hayabusa vuosimallia 2007.
Tekniikka pohjaa gen 1:seen, sähköt, moottorinohjaus ja tiedonkeruu MoTeC:iin. Molemmat moottorit suunnittelee Juntusen Jarno ja ruuvaamisen hoidan tällä kertaa itse. Ulkoisesta olemuksesta vastaa jälleen Ojalan Aki ja hiilikuituosat valmistaa Kinnusen Pertti. Kuljettajat löytyy perheen sisältä.
Edited By jouniri on 1381217650
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Loka 2013, 07:14
				Kirjoittaja Snowman
				Jepjep..Mielenkiinnolla ootamme mitä on tulossa.  
 
Jokos myös jäälle? 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Loka 2013, 07:41
				Kirjoittaja jouniri
				Snowman kirjoitti:Jepjep..Mielenkiinnolla ootamme mitä on tulossa. 
 
 
Jokos myös jäälle?
 
Kyllä ne jäällä ajot jää muille, sinällään varmasti oma haasteensa olisi siinäkin. 
Taxi III:sen ahtoja herättelemään on varattuna noin 150g/sec ilokaasua joten voitanee puhua hyvin heräävästä laitteesta.
Nyt juuri laskennassa on puristussuhde, joka taitaapi tulla olemaan melkoisen alhainen.
Molempien ruokavalio on metanolipohjainen, tosin proteiini pitoisen ruokavalion vuoksi on lisäravinteitakin käytettävä. 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Loka 2013, 08:45
				Kirjoittaja Snowman
				Ok..oispa tuota euroksi kustua markkaa liiemmälti ylimääräistä niin tekis tai siis teettäis jääpelin itelle. :p��sein��n: 
Paljonko on nos-pullossa painetta? Tuli vaa mieleen ku tuossa vieressä on N2o hana..  
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Loka 2013, 12:17
				Kirjoittaja jouniri
				Snowman kirjoitti:Ok..oispa tuota euroksi kustua markkaa liiemmälti ylimääräistä niin tekis tai siis teettäis jääpelin itelle. :p��sein��n: 
Paljonko on nos-pullossa painetta? Tuli vaa mieleen ku tuossa vieressä on N2o hana..  

 
Me ollaan käytetty painetta 900-1000psi:n väliltä, toki tyhjetessään laskee tuosta roimastikkin. 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Loka 2013, 13:49
				Kirjoittaja verhoilija
				Kuinka paljon sitä taxi 1:ssä oli voiman paskaa ilman kaasuja?
Kun yhtään suoraa lukua/käppyrää ei missään näkynyt???
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Loka 2013, 14:33
				Kirjoittaja jouniri
				verhoilija kirjoitti:Kuinka paljon sitä taxi 1:ssä oli voiman paskaa ilman kaasuja?
Kun yhtään suoraa lukua/käppyrää ei missään näkynyt???
Yli 165hp renkaalla 
 
			
					
				
				Lähetetty: 04 Loka 2013, 23:15
				Kirjoittaja jouniri
				Huomenna vuorossa katsastuskonttori käynti Taxi II:sen tiimoilta, josko sieltä irtoaisi tieliikennekelpoisen laitteen rekisteriote taaskuun.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 05 Loka 2013, 21:24
				Kirjoittaja jouniri
				TFM Taxi II & Taxi III osalta kauden 2014 kuljettaja sopimus tehty ja julkaistu tänään, 
https://www.facebook.com/photo.p....theater 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 05 Loka 2013, 23:00
				Kirjoittaja Kekee
				Aattelin jo kysyä...arvasin kuskihomman  onnea kuskille ens kesälle!!
 onnea kuskille ens kesälle!! 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 05 Loka 2013, 23:23
				Kirjoittaja jouniri
				Kekee kirjoitti:Aattelin jo kysyä...arvasin kuskihomman 

 onnea kuskille ens kesälle!!
 
Kiitoksia.
Uusi kalusto ja uusi kuski, vaati paljon testaamista. Tarkoitus saada mahdollisimman paljon privaatti testejä heti keväästä alkaen jotta saadaan jotakin aikaiseksi Suomessa ja Euroopassa ajettavissa harvalukuisissa mittelöissä. 
Crisille on tarjottu USA:ssa ilokaasukilpuria ajettavaksi vuoden 2014 BUB tapahtumassa Bonnevillessä. Houkutteleva tarjous, mene ja tiedä vaikka tartuttaisikin siihen? 
			
					
				
				Lähetetty: 06 Loka 2013, 10:20
				Kirjoittaja jouniri
				Mikäli Rhead ja Jouni (Hallin järjestäjä) linjoilla, niin tässä ehdotusta ja kyselyä ensi suvelle mailin ajotapahtumiin.
Olisiko Joensuun ja Hallin tapahtumia mahdollista järjestää 2krt molempia (kesä-heinä-elokuu) kesälle 2014 , niin etteivät olisi päällekkäin toistensa, Lappeenrannan tai Elvingtonin kanssa?
Saataisiin vähän useampi tapahtuma pystyyn, kuitenkin sade sotkee niistä jonkun.  Osallistujia uskoisi riittävän sillä tänäkin vuonna esim Hallin tapahtuma taisi täyttyä varsin nopeasti ja osa jäi rannallekkin. 
http://www.uklandspeedracingassociation.co.uk/id1.html
-jouni-
Edited By jouniri on 1381046948
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 06 Loka 2013, 15:10
				Kirjoittaja jouniri
				Mitä mieltä kansa on, jos pyrin myötävaikuttamaan / järjestämään perinteisten Joensuun+Hallin tapahtumien lisäksi molempiin toiset tapahtumat? Eli tapahtumia olisi 4 + mahdolliset Lappeenrannan karkelot päälle täällä koto Härmässä. 
Älähtäkää nyt kun pyydetään.
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?hc_location=timeline
Edited By jouniri on 1381061574
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 07 Loka 2013, 23:55
				Kirjoittaja jouniri
				jouniri kirjoitti:Mitä mieltä kansa on, jos pyrin myötävaikuttamaan / järjestämään perinteisten Joensuun+Hallin tapahtumien lisäksi molempiin toiset tapahtumat? Eli tapahtumia olisi 4 + mahdolliset Lappeenrannan karkelot päälle täällä koto Härmässä. 
Älähtäkää nyt kun pyydetään.
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?hc_location=timeline 
Esim. noin 900 lukijaa FB sivullamme tästä lisätapahtumien järjestämis ehdotuksestani, joista reilu 10 kommentoi ja toinen mokoma tykkäsi ajatuksesta eli ei maksa vaivaa suunnitella enempää joten tyydyn siihen mitä perinteisesti on ja loput omalle väelle privaatisti. loppu  -jouni- 
			
					
				
				Lähetetty: 08 Loka 2013, 00:02
				Kirjoittaja jouniri
				Tänään touhuttiin Taxi II projektia sen verran eteenpäin, jotta aloitettiin JarnoJ:n kanssa vapari moottorin suunnittelu siihen. Pääpiirteittäin sapluuna alkaa olla selvä, toteutus voikin sitten ottaa hieman enemmän aikaa.