Jarrulevyistä... - ...ja -paloista

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
72-1085436738

Viesti Kirjoittaja 72-1085436738 »

Iltoja vaan kaikille pitkästä aikaa!
Hienosti on uus sivusto ottanu ensimmäisiä askeleita :bowdown: !
Paljon ootte kesän aikana kirjoitelleet, mulla on menny useampi päivä lueskellessa...Ite en oo ehtiny ku pari kertaa käymään sivuilla koko kesän aikana :(.

No joo, asiaan...

Kun tota omaa ajokautta on enää pari viikkoa jäljellä (ajettu "kaikki" 4400km, hävettää), niin on täytyny vähän miettiä josko jotain uutta "Rolleen" kehittäis.
Ensimmäisenä mielessä palaa ne piparkakku levyt, jotka ainakin Jokella olen nähnyt.
Pitäisikö sitä talven aikana alkaa "leipomaan" kyseisiä levyjä (samalla varmaa punotut letkut)?

Joken kanssa oli ainakin alkukesästä puhetta kyseisistä levyistä ja vielä silloin kommentit olivat positiiviset. Vieläkö se se Ulvilan "Sean Conner" :D (vitsi vitsi) on samoissa mietteissä?

Haitko Jokke Motoxista, vai mistä levyt aikoinaan hommasit? Ikkunalla näyttäis olevan piparkakkua näytillä...en oo vielä sisälle asti vääntäytyny kyselemään. Mitä merkkiä ne sun levyt taas olikaa?

Jos muut tiedätte tai ootte kuullu kyseisten levyjen toimivuudesta, ni kommenttia tulemaan!

Nettiä selatessani löysin rapakon takaa piparkakut (en muista merkkiä) ja sivusto valisti, etteivät levyt olleet tyyppi hyväksyttyjä??? Onkohan tämä kaikkien merkkien kohdalla, vai oliko kyseessä joku halppis levy?
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

no halavattu sentään, oothan sie hengissä kuitenni. vaan mikäpäs sen pahansisuisen porilaisen tappaisi.. :p

kyllä ne mun lovilevyt on just niitä motoxilaisia, eli braking merkkiset sellaiset. lähinnä noissa pipareissa lienee tärkeimpänä teknisenä ominaisuutena toi pihalookki.... =)
kait ne ehkä pikkasen kevyemmät on kuin orggigset, ja niiden myös Kuulemma pitäis jäähtyä ja pitää niit paloja puhtaampina kuin semmosten kiekkomallisten laikkojen. toimiakseen ihan kunnolla, ne kyllä tarviis muuta kuin suitsan omat palaset satulohinsa. tais noi brakingin omat aidot kisapalat maksaa jotain toistasataa erkkiä per sivu...pennan sami heitä kovasti ol kehunut..Kuulemma...
vaan eiköhän ns.siviiliajossa pärjää jopa normaalikitkaliuskoillakin, ja sepe tai fastis muistaakseni kehui jotain palasta tosi pihkaiseksi jo noilla normilaikoillakin...?
...dont you agree...ehhh..?
98-1085415583

Viesti Kirjoittaja 98-1085415583 »

Suosittelen sintteri-jarrupaloja (valmistajalla ei niin väliä), varsinkin jos käy joskus radalla. Noi "tavalliset" palat häviää rata-ajossa aika kovaa vauhtia, eikä pitokaan ole yhtä hyvä...
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

bujahasa kirjoitti:Suosittelen sintteri-jarrupaloja (valmistajalla ei niin väliä), varsinkin jos käy joskus radalla. Noi "tavalliset" palat häviää rata-ajossa aika kovaa vauhtia, eikä pitokaan ole yhtä hyvä...
Eipä ole häävisti kestävyyttä sintteripaloissa kuten tuossa toisessa threadissa sanoinkin.. tuntuma on kyllä parempi mitä orkkispaloilla, se on pakko myöntää.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Jarrupaloiksi eteen voi suositella seuraavia :

- EBC GFA188HH
- EBC FA188HH
- Carbon Loraine SBK-3

:bowdown:
98-1085415583

Viesti Kirjoittaja 98-1085415583 »

jarim kirjoitti:
bujahasa kirjoitti:Suosittelen sintteri-jarrupaloja (valmistajalla ei niin väliä), varsinkin jos käy joskus radalla. Noi "tavalliset" palat häviää rata-ajossa aika kovaa vauhtia, eikä pitokaan ole yhtä hyvä...

Eipä ole häävisti kestävyyttä sintteripaloissa kuten tuossa toisessa threadissa sanoinkin.. tuntuma on kyllä parempi mitä orkkispaloilla, se on pakko myöntää.

niin no, jos ei ajele radalla niin noi tavalliset kestää (=lasittuu), mutta rata-ajossa ne häviää parissa tkm:ssä. Sintteri palat taas kestää radalla ihan toisen lailla...
Vastaa Viestiin