Sivu 1/2

Lähetetty: 03 Elo 2006, 20:52
Kirjoittaja Sepe
Onkos jollain uudet ketjut paketissa tai mopossa kiinni? Kiinnostais tietää paljon se 21 tapin väli on uusissa ketjussa kun tuo manuska antaa vaihto väliksi 319,4mm.

edit: Jos toleranssi olis 0.00 niin DID:n speksien mukaan se olis 5/8" x 20 = 318mm. Venymää sais siis tulla 7,8mm 1765mm ketjuissa. Aika mieleenkiintonen mitattava mittanauhalla toi 1,4mm. :D




Edited By Sepe on 1154633256

Lähetetty: 10 Elo 2006, 09:04
Kirjoittaja Sepe
No itse itselleni vastaten. Eilen asentelin noi Tsubakit paikalleen ja siinä samassa tuli tsekattua tuokin. Uudessa ketjussa tuo mitta oli 31,7cm. Ja noissa 50tKm ajetuissa RK:n ketjuissa 31,8cm. Tosin nämä on mitattu lattialla olessa, liekkö sitten vähän venyy kun on asennettu paikalleen.

Kaiken kaikkiaan tuo vanha ketju oli venynyt puoli lenkkiä. Olishan siinä ollut vielä varaa vähän venytellä tuohon vaihtorajaan mutta kun loppu se eturatas.....

Lähetetty: 10 Elo 2006, 09:34
Kirjoittaja jarim
Höh, mun 25tkm ajetuissa ketjuissa oli etuhamppi jo niin mutkalla ettei tullu mieleenkään ettenkö vaihtas. :p

Lähetetty: 10 Elo 2006, 11:34
Kirjoittaja jsalok
Te olette tuollaisia hurjastelijoita... :p
Minulla 38tkm ajettu eturatas oli ihan hyvä vielä...

Lähetetty: 10 Elo 2006, 11:50
Kirjoittaja Sepe
jsalok kirjoitti:Te olette tuollaisia hurjastelijoita... :p
Minulla 38tkm ajettu eturatas oli ihan hyvä vielä...

Ööö. Enpä katsonut vielä 38tKm kohdalla aiheelliseksi tutkia eturattaan kuntoa. Tossa 50tKm kohdalla sen sitten kurkkasin ja aika piikkinä hampaat oli jo, ihan tuli Dee Snider mieleen. :D Tosin eturattaan hampaista ei ollut yksikään poikki vielä. :p

Lähetetty: 22 Elo 2006, 21:49
Kirjoittaja Sepe
50tKm ajettu paketti. Eturatas ainoastaan hiukan kulunut. :D

Lähetetty: 23 Elo 2006, 11:55
Kirjoittaja jakehaanpää
Sepe kirjoitti:50tKm ajettu paketti. Eturatas ainoastaan hiukan kulunut. :D
Eipä ole pahasti kulunu, mut Sepehän ajelee pintakaasulla vai miten se ny olikaa :D

Hyvin on kyll palikat kestännä, mites noi ketjut oliko viä eloa (liikettä) nivelissä vai alkoiko liike jo ahistaa?

Lähetetty: 09 Syys 2006, 18:49
Kirjoittaja jakehaanpää
KU ITTE TEKEE TULEE MITÄ TULEE :p

Kävin Apparalla tuuppailemassa mutka-ajoa ja ennen pääsuoraa olevassa kurvassa (n 160 km/h) pamaus ja kiekat tappii. No hokasin heti et ketjut poikki (onneksi ei kiilannut takasta jumiin). Bussi radan sivuun ja katteleen vaurioita, eipä isompia, takavilkun lasi oli saanut viuhuvasta ketjusta. Onni onnettomuudessa ettei ketjut lyönyt lohkoo mäsäksi. :thumbup:

Tuon pienen alustuksen jälkeen itse asiaan! Milläs arvon busanistit olette itse etjujen "niittauksen" hoitaneet? Onko teillä siihen vartavasten olemassa työkalu?

Ps. ketjut oli ite :D keväällä vaihettu ja noin 8 tkm tähän mennessä ajettu ja pitikin sattua :thumbdown:

Lähetetty: 09 Syys 2006, 19:06
Kirjoittaja waiski10
sun ei tarvii lotota tänää... :D

Lähetetty: 09 Syys 2006, 19:13
Kirjoittaja jarim
jakehaanpää kirjoitti:KU ITTE TEKEE TULEE MITÄ TULEE :p

Kävin Apparalla tuuppailemassa mutka-ajoa ja ennen pääsuoraa olevassa kurvassa (n 160 km/h) pamaus ja kiekat tappii. No hokasin heti et ketjut poikki (onneksi ei kiilannut takasta jumiin). Bussi radan sivuun ja katteleen vaurioita, eipä isompia, takavilkun lasi oli saanut viuhuvasta ketjusta. Onni onnettomuudessa ettei ketjut lyönyt lohkoo mäsäksi. :thumbup:

Tuon pienen alustuksen jälkeen itse asiaan! Milläs arvon busanistit olette itse etjujen "niittauksen" hoitaneet? Onko teillä siihen vartavasten olemassa työkalu?

Ps. ketjut oli ite :D keväällä vaihettu ja noin 8 tkm tähän mennessä ajettu ja pitikin sattua :thumbdown:
Oliko katkennut siitä niitatusta kohdasta? Me ollaan noita niittailtu ihan kotikonstein, elikkäs painava leka taakse ja vasaralla + piikillä ensin hieman levitystä niitille ja sitten vaan naputellen se niitin pää pyöreämmäksi. Ei kyllä taatusti pitäisi olla heikompi mitä kiinteä lenkkikään. Minkä merkkiset ketjut muuten jos saa kysyä?

Lähetetty: 09 Syys 2006, 20:34
Kirjoittaja jakehaanpää
jarim kirjoitti:Oliko katkennut siitä niitatusta kohdasta? Me ollaan noita niittailtu ihan kotikonstein, elikkäs painava leka taakse ja vasaralla + piikillä ensin hieman levitystä niitille ja sitten vaan naputellen se niitin pää pyöreämmäksi. Ei kyllä taatusti pitäisi olla heikompi mitä kiinteä lenkkikään. Minkä merkkiset ketjut muuten jos saa kysyä?

Samaa tekniikkaa itekkin keväällä käytin, mutta tuon episodin jälkeen heräs tosiaan muutama kyssäri. Oon kuullut, että on olemassa ns. liitin puristimia vartavasten tohon hommaan! ???

Tarkemmin en ole vielä ketjuja tutkinut vaan homma meni :kippis: otoksi :D , mutta nopealla vilkaisulla juurikin tuo liitospala joka itse niitataan on pettänyt. Ketjujen merkki oli muistaakseni D.I.D (korjaan, jos muistan väärin kunha huomenne alan asiaa hoitelleen :O :D )

Päätäsärkien kävin ketjuja tsekkaamas ja pesemäs, oli sitten yön aikana merkki muuttunut RK:ksi :D

Ketjut näyttävät ja tuntuvat ehyiltä oten ei muutakuin niittauspalaa hommaileen ja niittaileen (kunnolla) :mosh:




Edited By jakehaanpää on 1157878835

Lähetetty: 09 Syys 2006, 21:57
Kirjoittaja BussiJussi
Louis`ilta saa DID:n ketjuille niitaustyökalun 50 eerolla. Ei mielestäni paha hinta!?


:p :p

Lähetetty: 10 Syys 2006, 16:14
Kirjoittaja jakehaanpää
waiski10 kirjoitti:sun ei tarvii lotota tänää... :D

Joo jätin suosiolla väliin :D :D

Lähetetty: 12 Syys 2006, 18:19
Kirjoittaja jakehaanpää
Tilasin lukkopalan ketjuihin ja jo heti seuraavana päivänä soittivat, et tuu noutaan :thumbup: No ei muutakuin noutaan ja hommiin ja kas kas... p...le :angry: olivat kyllä tilanneet 530:sen, mutta tuli 525:nen :thumbdown: enkä edes hokinut liikkees kattoo, et tuli oikean kokoinen lukko :pääseinään:

Siis homma siirty taasen parilla päivällä, ku huomenna tilaavat niin pitäs olla torstaina paikalla. Menee tiukille toi Suvirantaan tulo :p

Lähetetty: 12 Syys 2006, 23:07
Kirjoittaja 67-1115742969
Stormilta saa halvalla niittaustyökalun!

9€ ja on sellainen puristus systeemi.

Tässä vielä LINKKI