Sivu 1/1

Lähetetty: 27 Loka 2007, 11:25
Kirjoittaja 106-1185007451
morjens vaan kaikille busanisteille...nyt täytyis saada fakta tietoo että mitä jarrunestettä täytyis käyttää busassa? ja käykö se sama neste myös kytkimeen? ps... älkää antako tuon otsikossa ilmenevän kirjoitus virheen mitenkään häiritä :tapu:



Edited By joke76 on 1193473746

Lähetetty: 27 Loka 2007, 13:31
Kirjoittaja waiski10
DOT5 ja käy molempiin.

Lähetetty: 27 Loka 2007, 13:52
Kirjoittaja mike
waiski10 kirjoitti:DOT5 ja käy molempiin.

Mulle virallisella suzuki huoltoedustajalla nimenomaan kehotettiin välttämään DOT 5:sta. Kuulemma silikoonipohjainen dot 5:nen tekee hallaa busan jarruletkuille. Kertoivatt suzukin oikeen kieltäneen DOT 5:sen käytön erillisellä tiedoitteella. Mene ja tiedä sitten... DOT 4 kai se on oikea suositus.




Edited By mike on 1193482485

Lähetetty: 27 Loka 2007, 13:59
Kirjoittaja -Artsi-
mike kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:DOT5 ja käy molempiin.

Mulle virallisella suzuki huoltoedustajalla nimenomaan kehotettiin välttämään DOT 5:sta. Kuulemma silikoonipohjainen dot 5:nen tekee hallaa busan jarruletkuille. Kertoivatt suzukin oikeen kieltäneen DOT 5:sen käytön erillisellä tiedoitteella. Mene ja tiedä sitten... DOT 4 kai se on oikea suositus.
DOT 4 Suikan suositus mutta kellä nyt vakio-pallo-letkut ois busassa... :rasberry:

Lähetetty: 27 Loka 2007, 14:11
Kirjoittaja mike
-Artsi- kirjoitti:
mike kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:DOT5 ja käy molempiin.

Mulle virallisella suzuki huoltoedustajalla nimenomaan kehotettiin välttämään DOT 5:sta. Kuulemma silikoonipohjainen dot 5:nen tekee hallaa busan jarruletkuille. Kertoivatt suzukin oikeen kieltäneen DOT 5:sen käytön erillisellä tiedoitteella. Mene ja tiedä sitten... DOT 4 kai se on oikea suositus.

DOT 4 Suikan suositus mutta kellä nyt vakio-pallo-letkut ois busassa... :rasberry:
Kyllä se "väärä" jarruneste sattaa sitä hallaa tehdä myös jarrusylinterissä tai satulassakin...

Lähetetty: 27 Loka 2007, 15:16
Kirjoittaja steme
Panee vaan tommosta DOT 5.1:stä eli surroundia. Ei oo valittamista ollu...

DOT 5.1, like DOT 3 and DOT 4, is a polyethylene glycol-based fluid (contrasted with DOT 5 which is silicone-based). Fluids such as DOT 5.1 are hygroscopic and will absorb water from the atmosphere. This degrades the fluid's performance by drastically reducing its boiling point. In a passenger car this is not much of an issue, but can be of serious concerns in racecars or motorcycles.

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 23:04
Kirjoittaja MGa
Itse olen käyttänyt Motulin RBF600:sta sen korkean kiehumispisteen ansiosta.
Motul RBF600
Ja tuota saa ihan Motonetista ainakin...

Lähetetty: 04 Elo 2009, 16:58
Kirjoittaja 95-1247503041
Semisti OT, mutta onko normaalia että etujarru jää laahaamaan jarrutuksen jälkeen hyvin kuuluvasti ja häviää sadan metrin jälkeen vai onko mahdollista että jarruneisteissä olisi ilmaa?

- Pasi

Lähetetty: 04 Elo 2009, 17:13
Kirjoittaja Timba
Oon huomannut samaa oiretta ja olettanut että jarruttaessa paloista irtoaa "likaa" joka hetken ajon jälkeen poistuu palojen ja levyn välistä. Olen ajon jälkeen kokeillut noita jarrulevyjä, eikä ne ainakaan normaalia lämpöisempiä ole, joten olen uskotellut itselleni että kaikki kunnossa. Tuskin on ilmaa, uskoisin että ilmoittaa itsestään eri tavalla esim. jarrukahva painuu jopa pohjaan ja pumppaamalla "nousee" taas pitokohta ylemmäs.