Sivu 1/1

Lähetetty: 26 Marras 2009, 20:13
Kirjoittaja 116-1253685669
huomasin just, kun tuli shinkon 009:t hommattua tulevalle, että sielä olikin merkintä max.270km/h.

mitäs tuo tarkoittaa käytännössä?
jos vaik vessa sattuiskin kulkemaan jokusen kilometrin +300kmh, niin päätyykö kaikki lohduttomaan tragediaan??

menikö tämä ny vituiksi???????

Lähetetty: 26 Marras 2009, 20:33
Kirjoittaja RHead
Kyllähän se kestää ylittää sen, mutta et pysty sillä ajamaan tankkia tyhjäksi. Jos busan omalla renkaalla jos ajat kaasupohjassa koko tankin niin takarenkula kyllä menee aika finaaliin.

Lähetetty: 26 Marras 2009, 20:42
Kirjoittaja martti
RHead kirjoitti:Kyllähän se kestää ylittää sen, mutta et pysty sillä ajamaan tankkia tyhjäksi. Jos busan omalla renkaalla jos ajat kaasupohjassa koko tankin niin takarenkula kyllä menee aika finaaliin.
Nii jos nyt sanotaan suoraan eikä kuin alotteleva poliitikko, niin nopeusluokka tarkottaa aina jatkuvaa nopeutta :rasberry:

Lähetetty: 26 Marras 2009, 21:19
Kirjoittaja 116-1253685669
jaha, elikkä hetkellisesti tarkoittaa??? 1km..10km??

jos tietää että on tulossa tuommonen "hetkellinen", niin tarviskos silloin turvallisuuden maksimoimiseksi säätää rengaspaineet alas malliin rata-ajo??

yleensä ajellu näillä 2/(4)-pyöräisillä aika isoilla paineilla, voinko pitää vallitsevan linjaukseni myös vastaisuudessa??
siis jos eritoten silmäillään tuota hetkellistä.

30km/h vauhdeissa kai niin väliksi onko renkaita ensinkään?

Lähetetty: 26 Marras 2009, 21:41
Kirjoittaja TJJ
taistovainaa kirjoitti:jos tietää että on tulossa tuommonen "hetkellinen", niin tarviskos silloin turvallisuuden maksimoimiseksi säätää rengaspaineet alas malliin rata-ajo??
Normi katupaineilla (jotain 3bar) minä harrastelijaluokassa olen huippunopeuteni ajellut.

Lähetetty: 26 Marras 2009, 21:51
Kirjoittaja 116-1253685669
onkos sulla ollu tommoset <300kmh kummit alla?

Lähetetty: 26 Marras 2009, 22:00
Kirjoittaja RHead
Mulla on nykyisin aina <300km kumit. Hyvin noi kestänyt meikeläisen vauhteja... olikohan niin etä sen sen pitää kestää yli 10minsaa sitä nopeutta mille se on speksattu.

Lähetetty: 26 Marras 2009, 22:10
Kirjoittaja jarim
Minä taas oon ajanu 346kmh semmosella renkaalla johon ei ollu speksattu nopeutta ollenkaan. :p 190/55/R17 sliksi.

Lähetetty: 26 Marras 2009, 23:26
Kirjoittaja Martta
Joo ja mä olen ajanut jotain huippareita Pudiksella n.280km\h tubeless-paikatulla takiksella :glare: :D

Lähetetty: 27 Marras 2009, 09:23
Kirjoittaja 116-1253685669
no hyvä.
arvelin jo että koko talvi menee piloille kun pitää hermoilla tulevaa.

yölläkään saanu nukuttua, kun painajaiset vaivaa.
sielä on jo menny kummi puhki parkkipaikalla + väärä emäntä paksuna jne.

Lähetetty: 27 Marras 2009, 13:22
Kirjoittaja snuggles
taistovainaa kirjoitti:30km/h vauhdeissa kai niin väliksi onko renkaita ensinkään?
Joo ei, sattu kerran meneen takanen kankaille ja puhki, jotenkin ihmeesti, ja ajelin kotio suunnilleen tuommosta vauhtia tien reunaa pitkin n. 8km. Vanne ei ollu moineskaan.
Voihan sitä ajaa maksimia ja sit vetää välillä toppiin koittaan kuinka pehmeeks on pinnan vetäny, ja taas tuppi nurin :D

Lähetetty: 27 Marras 2009, 14:22
Kirjoittaja -Artsi-
Erään (raskaan) dynosession jälkeen sain katuajossa takarenkaasta pinnan irtoamaan. Oli siinä mielessä onnea että oltiin matkalla kenttäajoihin, ja huomasin matkalla tauolla että gummistahan puuttuu kämmenenkokoinen pala kulutuspintaa. Ei ois varmaan paljoa ollut kumia jäljellä jarrumerkin kohdalla jos ois sillä lähtenyt vetämään kiitoradalla...

Jatkossa oon ajanut aina eri renkaalla dynossa kuin kentällä. Elää melkoisesti tuollainen gummi dynorullalla kun joitain satoja hevosia alkaa kiskoa...

Nopeus tuskin rikkoo rengasta, kolmeensataan luokitelluilla kumeilla olen nää kenttävedot ajellut, 370 päälle 'pahimmillaan'. Kyllä niissä siis varmuuskerrointa on tarpeeksi kunhan rengas ei ole vaurioitunut.