Sivu 1/1
Lähetetty: 10 Loka 2011, 23:17
Kirjoittaja 109-1306698307
Löytyi googlaamalla oheinen http://www.shopscootworks.com/Hayabus....Id=-799
Onko kenelläkään kokemuksia tästä tai muista valmistajista.
Lähetetty: 11 Loka 2011, 06:16
Kirjoittaja nyypie
Kehtaako joku myöntää? :p
Lähetetty: 11 Loka 2011, 07:31
Kirjoittaja tomppa73
nyypie kirjoitti:Kehtaako joku myöntää? :p
...tuskin kehtaa 
Lähetetty: 11 Loka 2011, 13:52
Kirjoittaja Joppe
Busan tehoilla on hihna hetkessä kalju. Hihnan tartis olla käsitykseni mukaan tuplasti leveempi että kestäis. HD miehiltä saamaa tietoa.
Lähetetty: 11 Loka 2011, 17:35
Kirjoittaja ysi-ärrä
Hitto mä en ymmärrä miten tuon hihnan voi saada laitettua paikoilleen ilman että sen katkasee tai sitte katkasee svingin yläpuolisen tukiraudan.
Nuo kuvatki on hieman epäilyttävät ku kuvakulmat on mitä sattuu ja tuossa kuvassa mistä näkis ,niin on tuo vänkärin jalkatapinrunko edessä. En älyä miten voipi laittaa. ???
Lähetetty: 11 Loka 2011, 18:20
Kirjoittaja jakehaanpää
Joppe kirjoitti:Busan tehoilla on hihna hetkessä kalju. Hihnan tartis olla käsitykseni mukaan tuplasti leveempi että kestäis. HD miehiltä saamaa tietoa.
Näin se taitaa olla. Käsittääkseni hoodeehen vaihdetaan ketjuvetoja koneen viritysten yhteydessä, muun muas.
Lähetetty: 12 Loka 2011, 01:22
Kirjoittaja 109-1306698307
Älkääs nyt olko epäileväisiä, kun tämän firman Information Resource Centerissäkin on video Hayabusan Burn outista
(tosin aika lyhyt ja kohtuu kierroksilla)
http://www.scootworks.com/shop.cgi/page=info.htm/SID=1318369856.30409
En saanut suoraa linkkiä mutta klikkaa videoista Hayabusa MondoDrive Burnout.
Kuulemma BossHosskin käyttää Scoot Worksin hihnoja.
Oikeasti itsekin epäilen vähän sillä yksi saksalainen Suzuki jälleenmyyjä takavuosina tarjosi GSX 1400:seen
hihnavetoa mutta en löytänyt sitä firmaa enää mutta kuvan kuitenkin yhdestä laitteesta http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... -/31564127
Silloin muistan lukeneeni, että Hayabusassa ei hihna kestäisi. Kuitenkin hihnamateriaalit kehittyy koko ajan.
Kakkospyörässäni Trumppa Thunderbird 1600, jossa on 1700 Big Bore Kitillä tehoja tosin vain n. 100 hp
mutta vääntöä lähes 160 Nm ei hihnan kestävyys ole mikään ongelma. Nyt ajettu 13000 km ja vain kerran kiristetty vähän.
Hihna on tosin leveämpi mutta myös litteämpi.
Ei kai se ketjujen rasvailu ja kiristely nyt niin hauskaa ole.
Lähetetty: 12 Loka 2011, 02:04
Kirjoittaja Huhan Kolli
mc55 kirjoitti:Ei kai se ketjujen rasvailu ja kiristely nyt niin hauskaa ole.
Scott-oiler poistaa spray rasvaamis ongelman. Ja veikaan että remmin hintaan saa pari pakettia ketjuja ja hampeja. Ja jos remmi kestää 100 heppasessa, niin ei ole tae että kestää 200 heppasessa. Väännöthän suht samat. Toki remmi tai kartaani on ihan jees, mutta maksaako vaivan/hankinnan?
Lähetetty: 12 Loka 2011, 05:55
Kirjoittaja BaTTman
Ote koneenelimet ja mekanismit kirjasta; Lattahihnoilla on hyvä hyötysuhde, 98...99%. Niiden kehänopeuden suositusarvo on luokkaa 50..80 m/s ja tehonsiirtokyky oikosulkumoottorikäytössä 250 kW:iin saakka.
.......
Kiilahihnat tarjoavat lattahihnoihin nähden merkittäviä etuja. Ne siirtävät tehoa pienemmillä kiristyksellä huomattavasti enemmän, jopa 1000 kW:iin saakka.....
Ja näistä käytettävisä hammashihnoista, 20 mm leveän hihnan suunnitteluteho lähtee 10kW kohdalta ylöspäin.
Luulisi busankin tehot pysyvän näiden rajojen sisällä.
Lähetetty: 12 Loka 2011, 18:25
Kirjoittaja Huhan Kolli
Tuossa ei ole otettu sitä huomioon, että mopossa tahopiikit ovat todella vaihtelevia. Ainakin töissä meillä käytetään hihnoja sähkömoottoreissa, ja nopeuden muutokset ovat suht rauhallisia. Jos vertaa että kytkimellä nykäsee keulan pystyyn.