Sivu 1/3

Lähetetty: 16 Touko 2008, 11:01
Kirjoittaja Köpi
Ainoa asia mistä en Busan omistajana oikeasti tykkää, on ketjujen rasvaaminen. Henk.koht. olen sitä mieltä että ketjuvetoisia mopoja ei saisi edes valmistaa, vain kardaanilla taikka remmillä.

No, anyway, koska moinen asia ei ole päätettävissäni, niin jollain yksinkertaisella tavalla on pakko yrittää moista ikävää puuhaa helpottaa.

Vastaan tuli *TUTORO*

Maanantaina tilasin, torstai aamulla oli paketti kotona. Maksoi kokonaista 18,49 GBP eli n. 24 €.

Vielä en ole ehtinyt asentaa ja siten kokemuksiakaan pysty kertomaan, mutta palaan varmasti asiaan, kunhan saan aikaiseksi.

Lähetetty: 16 Touko 2008, 11:20
Kirjoittaja BussiJussi
Mielenkiintoiselta vaikuttaa, kun hintakin kohdillaan... Kokemuksia odotellaan!

:p :p

Lähetetty: 16 Touko 2008, 11:22
Kirjoittaja Mrk
Vie se Kumiveikolle asennettavaksi nii saadaan niitä kokemuksia nopeammin :;):

Lähetetty: 16 Touko 2008, 11:45
Kirjoittaja toimeve
...kimpassa mukana jos hyväksi koethan ja tilauksia tehhään.

Lähetetty: 16 Touko 2008, 12:10
Kirjoittaja toimeve
toimeve kirjoitti:...kimpassa mukana jos hyväksi koethan ja tilauksia tehhään.
...ja paskaako tuota testauttamhan muilla...tilasin ja testaan kun saapuu :glare:

Lähetetty: 16 Touko 2008, 12:54
Kirjoittaja MGa
Asiallisen hintanen mutta kun unohtaa päälle niin on toi 40ml öljyä lattialla :D
Nii ja jos unohtaa kytkeä päälle liikkeelle lähtiessä niin on kuiva ketju...
Mahtaakohan jostain löytyä DYI miehelle ohjeita miten tuollaisen scottoiler/pro-oiler pystyy rakentelee itse?

Lähetetty: 16 Touko 2008, 13:25
Kirjoittaja Köpi
Joo, sulkea pitää muistaa, mutta taas toisaalta, tarkoitus ei ole myöskään aina ajaessa pitää auki.
Itse ajattelin siten, että n. 500 km välein ajan lyhyen lenkin "isohkolla" annostuksella, jolloin voitelee ketjun, sitte venttiili taas kiinni.

Lähetetty: 16 Touko 2008, 13:39
Kirjoittaja Sepe
MGa kirjoitti:Asiallisen hintanen mutta kun unohtaa päälle niin on toi 40ml öljyä lattialla :D
Nii ja jos unohtaa kytkeä päälle liikkeelle lähtiessä niin on kuiva ketju...
Mahtaakohan jostain löytyä DYI miehelle ohjeita miten tuollaisen scottoiler/pro-oiler pystyy rakentelee itse?
No ei ole kovin kummallinen. Esim Ladan jarrunestesäiliö, magneettiventtiili, neulaventtiili ja 4mm nylon letkua. Ohjaus magneettiventtiilille takavalolta, säiliö takapenkin alle ja magneettiventtili ja neulaventtiili takakatteen alle. Neulaventtiili sillain että on säädettävissä.

Ja toimii.... Alkuperäisillä ketjuilla meni 50tKm.

Lähetetty: 16 Touko 2008, 13:42
Kirjoittaja Köpi
No joo, mutten mä viitti kauheesti ite rakennellakaan tuolla hinnalla :cool:

Lähetetty: 16 Touko 2008, 16:21
Kirjoittaja MGa
Toisaalta tuostahan olis helppo modata automaattinen... ???

Lähetetty: 16 Touko 2008, 16:31
Kirjoittaja Köpi
Scannasin "opuksen", eli ohjelehtisen *kliks*

Lähetetty: 16 Touko 2008, 19:18
Kirjoittaja Mrk
MGa kirjoitti:Toisaalta tuostahan olis helppo modata automaattinen... ???

Samaa tuumailin, joku väitti että öljypolttimoiden magneettiventtiilit toimivat 12 v, eli tuo ja magneettiventtiili väliin niin vot.

Lähetetty: 14 Heinä 2008, 14:18
Kirjoittaja MGa
No Köpi & Toimeve käyttökokemuksia? ???

Lähetetty: 14 Heinä 2008, 14:37
Kirjoittaja toimeve
MGa kirjoitti:No Köpi & Toimeve käyttökokemuksia? ???
...ku joku sen laittais paikoilhen :D Ihan jees varmhan, mutta ongelmallista löytää sopiva paikka johon sen nätisti sais kiini siten, että myös täyttö onnistuis. Olen yrittäny mallata sitä takapenkin alle, takakatteen etusisäpuolelle (mitenkäs sen paremmin taiat sanoa...), takajalkatapin taakse...kun ei pysty eikä kykene (ole siis mithän vehkeitä), joilla jonkulaisen telinhen tai lattarautapätkän tms. rakentelis että sais viksusti kiini...jos Köpillä paikoilhan, niin mielelhän vinkkejä vasthanotethan!

Muutenhan tuo on yksinkertanen ja varmasti toimiva ratkasu. Ja tuli nopiasti ja on halapa, toimitettuna postilaatikhon tais olla parikymppiä ja muutama päivä tilauksesta.

Lähetetty: 21 Syys 2008, 21:00
Kirjoittaja sam77
Joko on kokemuksia???