Sivu 1/3

Lähetetty: 18 Touko 2009, 21:48
Kirjoittaja 104-1242627923
Muutaman kerran pyörä lähtenyt tahmeasti käyntii, tai kun pyörän sammuttaa ei lähde käyntii niin kun akku olisi tyhjä.
Tuuppaamalla lähtee ja vika katoaa?.
Akun mittaamalla jännite on ajon jälkee 12.7 ja käynnissä 13.5.
Kokeilin valotpäällä ja mittasin jännitteen 12,3 ja kun valot sammuttaa nousee 12.6 vähän vaihtelee.
kerran sammui ajossa.
Kun virrat katoaa nollaa kellon mut ei anna mitää vika koodia?.
Vika ei ole mitenkään säänöllinen, pyörästä vaihdettu kollektori ja samalla laitettiin uusi akku kun pyörän ostin.
Reissuun lähdössä ja olis kiva että pyörä ei reissussa temppuilisi ???

Lähetetty: 18 Touko 2009, 22:13
Kirjoittaja jarim
Jos akku on varmasti kunnossa niin jännitteensäädintä testaamaan seuraavaksi. Siis varmasti. Minulla akku kaput vuoden käytön jälkeen. Talvi ne aika tehokkaasti tuhoaa.



Edited By jarim on 1242674064

Lähetetty: 18 Touko 2009, 22:15
Kirjoittaja pocahontas
Tulis mieleen jännitteensäädin vai mikä se on nimeltään se mötikkä siellä sivussa takakatteen alla :omituinen:

Lähetetty: 18 Touko 2009, 22:43
Kirjoittaja 104-1242627923
Kokematon kysyy
miten jännitteen säätimen kunnon voi testata muutakun vaihtamalla sen:p

Lähetetty: 18 Touko 2009, 22:46
Kirjoittaja Agostini
mulla hapettu ja osin paloi liitin ja pätkät piuhojaki siitä säätimestä....ja sen ongelmat oli juurikin tuollaisia...
meinas mennä ruotsin puolla vaikiaksi...(niinkuin aina)
mutta johdotin uudelleen....siis uudet liittimet ja pelas iha hyvin....
.....tsekkaa ekaks siis se liitin...vasemmalla takana (perästä kattoen)




Edited By Agostini on 1242676050

Lähetetty: 18 Touko 2009, 22:50
Kirjoittaja 104-1242627923
Toinen vika joka nyttemmin harvemmin vaivaa busa sammuu voimakkaasti jarrutettaessa tai kun on pitkään nokka alhaalla kuten mäessä???
Ruiskun pumppu putsattu, tiltti vaihdettu ja tankin letkut ok.

Lähetetty: 18 Touko 2009, 22:56
Kirjoittaja Agostini
koklaa ekaks toi säädin....saattaa auttaa moneenkin asiaan :)

Lähetetty: 18 Touko 2009, 23:14
Kirjoittaja kalle
Onko oikeanlaiset tulpat? Minulla vanha Busa temppuili kun huollossa oli laitettu väärät (häiriösuojaamattomat) tulpat.

Lähetetty: 18 Touko 2009, 23:17
Kirjoittaja jarim
Huoltomanuaalissa ohjeet jännitteensäätimen testaukseen.

Lähetetty: 18 Touko 2009, 23:22
Kirjoittaja Kujo
haba kirjoitti:Vika ei ole mitenkään säänöllinen, pyörästä vaihdettu kollektori ja samalla laitettiin uusi akku kun pyörän ostin.
Eli akku on uusi ja lisäksi vaihdettu mikä?

Lähetetty: 19 Touko 2009, 10:20
Kirjoittaja Agostini
Kerrothan mitä löyty.....selviskö asia?? :D

Lähetetty: 19 Touko 2009, 11:10
Kirjoittaja martti
Vähän alakantis ois nuo jännitteet ???

Lähetetty: 19 Touko 2009, 22:01
Kirjoittaja 104-1242627923
katsoin lataus säätimen, johdoissa ei ollut mitään vikaa eikä hapettumiakaan näkynyt.
Tankin alla on vasemmalla takaa katsottuna on ison johto nipun vieressä valkoinen pistoke jossa on pientä lämpenemisen merkkejä, mutta käydessä kun liitintä tai johtoja heiluttelee ei reagoi mitenkän.
Nyt ei ole pariin päivään mitään oireita ollut ja jännite on pysynyt samana.

tosi jännä juttu???

Lähetetty: 23 Touko 2009, 17:42
Kirjoittaja 109-1197707696
Itsellä ihan sama ongelma 00 busassa.
Epäsäännöllisesti jättää käynnistymättä, yleensä aina silloin kun on yleisöä ihan riittämiin..

V..mainen vika en ainakaan minä ole päässyt jäljille.
Uusi akku, liittimiä putsattu yms.

Tekee välillä mieli nimitellä mopoani :pääseinään:

Lähetetty: 23 Touko 2009, 23:03
Kirjoittaja 66-1180034031
Itellä alkoi tekemään mopo samaa eli välillä ei tapahdu mitään kun starttaa sitten yhtäkkiä starttaa kuin ei olisi mitään vikaa. Jännitteet ainakin näyttää ihan hyvää mut akku on kyllä aika vanha.