Sivu 1/1
Lähetetty: 05 Kesä 2013, 12:45
Kirjoittaja alpine
kuin kireellä ton nokkaketjun kuuluis olla? meikän bussi rallattanu aina melko ikävästi varsinkin kylmällä koneella... ketjun, laahaimet ja käytetyn kiristäjän viime talvena vaihdoin, mut ei rallatukset lähteny (vanha ketju oli kuitenkin melko venyny) nyt pistin vaihteen silmään ja tökkäsin hieman eteenpäin mopoo, samalla painoin kiristäjän tappia etiäpäin joka meni napsauksen tosi keveesti. loppu rallatukset siihen paikkaan.. toisenki napsauksen varmaan tohtis painaa et tulis ne terveet vikinät viel koneesta..? eli voiko tuo kiristäjä itessään olla paskana, vai voiko olla et jostain syystä sinne ei tuu öljynpainetta tarpeeksi?
Lähetetty: 05 Kesä 2013, 13:01
Kirjoittaja jarim
Yhden kaverin Busassa oli vähän samaa vaivaa. Käytettiin kiristäjä irti ja laitettiin takaisin. Käyntiin ja kävi sekunnin kaksi rallattaen ja sen jälkeen naks kun kiristäjä sai öljynpaineet ja äänet loppui. Että liekö ollut jumissa jostain syystä. Irrallaan liikkui kyllä ihan kevyesti.
Lähetetty: 05 Kesä 2013, 13:08
Kirjoittaja alpine
kaksi kiristäjää pitäny mulla samaa mekkalaa.. oiskohan tossa ideaa tuhlata 110 euroo uuteen ja kokeilla toimisko sillä.. enkös jarim sulta ostanu ton toisen kiristäjän keväällä? onko se sulla ikään ollu paikallaan?
Lähetetty: 05 Kesä 2013, 13:18
Kirjoittaja alpine
painui sen verran keveesti et tuntus niinku se jousi ois sen ainoastaan kiristäny..
Lähetetty: 05 Kesä 2013, 13:28
Kirjoittaja jarim
Se mikä minulta tuli ei ole koskaan minulla ollut paikoillaan, se tuli jenkeistä tilatun kannen mukana (itsellä mekaaninen kiristin käytössä).
edit: mutta sikäli yksinkertanen mekaniikka siinä että itse en kyllä keksi miten se voisi rikki olla. Sellainen pälkähti justiin mieleen että mitähän tuo tykkäisi vähän vahvemmasta jousesta?
Edited By jarim on 1370428217
Lähetetty: 05 Kesä 2013, 13:36
Kirjoittaja alpine
no sehän tässä vähän kummastuttaa, et miten ihmeessä tommonen vois rikki ees olla 
Lähetetty: 05 Kesä 2013, 14:25
Kirjoittaja jarim
Rallatteleeko sulla se vain kylmänä vai myös lämmettyään? Tuossa kaverin pyörässä ääni kuului lähinnä kylmänä.
Lähetetty: 05 Kesä 2013, 14:32
Kirjoittaja Sciensic83
Kierrosalueella 1500-2200rpm mulla rallattelee kylmänä. Jarim kans tosiaan käyettiin kiristäjä irti ja sen jälkeen vähä Helpotti. Ääni kuuluu edelleen kylmänä ja tuolla samaisella alueella, mutta vaimeammin. Syksy/talviaikana ois tarkotus uus ketju ja laahain hommata. :p
Lähetetty: 05 Kesä 2013, 14:43
Kirjoittaja alpine
Just samat kiereokset ja kylmänä.. uus ketju ja laahaimet vähän vaimensi ääniä, mut toi kiristäjän ääni jäi edelleen.. kokeileppas säki vaihde silmässä tökätä löysät pois ja jollain tikulla työntää kiristäjää kireemmälle..
Lähetetty: 05 Kesä 2013, 18:03
Kirjoittaja jarim
Kylmänähän sen tiete vähän löysällä kuuluu ollaki kun lämmetessään kiristyy (alumiini laajenee rautaa enemmän).
Lähetetty: 05 Kesä 2013, 19:31
Kirjoittaja nyypie
Kun otit nuo öljyt puheeksi, mulla (tosin autossa) kylmänä rallattelee toisilla öljyillä enempi ja toisilla ei juuri yhtään..
Lähetetty: 10 Kesä 2013, 16:30
Kirjoittaja alpine
tuli nyt tilattua uus kiristin samalla, ku stefoja ja tiivisteitä tilailin.. saa nähdä oliko siinä jotain vikaa vai tilasinko turhaan..
Lähetetty: 24 Kesä 2013, 20:11
Kirjoittaja alpine
ei lähteny rallatukset uudella kiristäjällä!
Lähetetty: 24 Kesä 2013, 21:37
Kirjoittaja jarim
Ajelkaa menemään ja antakaa rallattaa. 
Lähetetty: 24 Kesä 2013, 21:44
Kirjoittaja alpine
joo nii se on.. ei sieltä mitään rikki mee, ku häirittee vaan tuo ääni 