Sivu 1/1

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 20:22
Kirjoittaja jesse55
Elikkäs kun jarruttaa, niin juuri ennen kun pysähtyy tuntuu pieni täristys?? jarrut aavistuksen vinkuu myös. Paloja en ole ehtinyt vielä tarkistamaan. Onko siis kyseessä rengas vaikö palat vai kenties ohjauslaakeri? pyörällä ajettu nyt 40000km. Renkaan ajattelin vaihtaa tän kesän jälkeen, mut voisko se tehdä sen?

Kiitoksia vastauksista!

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 22:26
Kirjoittaja AtteKoo
Ettei olisi jarrulevyt lopussa, oletko katsonut että on ok?

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 22:47
Kirjoittaja jesse55
Katson huomenna töiden jälkeen niin ilmottelen sit.

Lähetetty: 28 Heinä 2014, 06:35
Kirjoittaja waiski10
Kuulostais enenmpi etupyörän laakerilta.

Lähetetty: 28 Heinä 2014, 09:43
Kirjoittaja Snowman
Komppaa Wäiskiä.. Etusen laakerit..ne stanan murheenkryynit.. :angry:

Lähetetty: 28 Heinä 2014, 20:39
Kirjoittaja jesse55
Tjaah! Noh menee kuitenkin talvella vaihtoon etukumi + jarrut niin kai ne laakerit siinä samalla.

Noista laakereista vielä sen verran kun löytyis töistä hyllystä FAG 6205-2RS niin ajaa varmaan saman asian kun koyo tai SKF? Eikö?




Edited By jesse55 on 1406570039

Lähetetty: 28 Heinä 2014, 21:41
Kirjoittaja jarim
Kyllä.

Lähetetty: 29 Heinä 2014, 16:02
Kirjoittaja jesse55
Tänään töistä tullessani tutkin vähän tota kolinaa, kyllä se vaikuttais olevan ohjaus laakeri. sarvia kun heiluttaa paikoillaan niin klonksuu, ja kun seisoo pyörän edessä ja etujarru pohjassa eestaas yrittää liikuttaa niiin klonksuu. Kun istuu pyörän päällä ja työntää vähän eteempäin ja etujarrua niin klonksahtaa joka kerta. kuinkas iso homma toi laakeri remppa on? löytyykö kuvaa/videota jostain? Itse laakerihan ei ole kallis mutta työsarkaa taitaa riittää.. Vai onko mahdollista kiristää ja lisätä vasellinia?



Edited By jesse55 on 1406640677

Lähetetty: 29 Heinä 2014, 17:02
Kirjoittaja jakehaanpää
Todennäköisemmin kiristys poistaa klonksumisen, harvemmin ohjauslaakeri menee, ellei sitten oo keulittu niin, et aina täysillä alas.

Lähetetty: 29 Heinä 2014, 17:05
Kirjoittaja jesse55
Juu en! =D jätän ne niille jotka osaavat, tulla alas siis =D onko helppoa pika ohjetta tuohon toimenpiteeseen, kiristysmomenttia tjtn? kannattaako avata ja lisätä vaseliinia? lähteekö yläpään laakeri johonkin jos vaan avaan sen ja lisään vassee? Vai kirraanko vain?

Lähetetty: 30 Heinä 2014, 16:02
Kirjoittaja jesse55
Käynti RM-Heinolla ja mielenrauha =D ohjauslaakerissa on pykälä keskellä eli suoraan ajettaessa, se siis pysyy siinä =D mutta ei muuta väljyyttä.

Lähetetty: 30 Heinä 2014, 22:42
Kirjoittaja jesse55
No niin tilaanko ulkomailta slagerin vai haenko stormilta tourmaxin+pölysuojat? hakamutterin koko on muuten m30x1.5. Ajattelin kyhätä siihen hylsyn, hiilihappojäällä onnistuu helposti noi laakeri asennukset. mut tästä lisää sitten joskus syksymmällä kun ajokausi ohi.

Lähetetty: 30 Marras 2014, 17:04
Kirjoittaja jesse55
Noni kilkeet vaihdettu:

Eturengas: Michelin pilot power 111e vanteelle laitettuna ja tasapainotettuna (http://www.rengaskauppa.net/)

Ohjauslaakerisarja: 36e (RM-Heino Tampere)

Etujarrupalat: ebc-fa188hh sintteripalat briteistä (EBAY) 60e tomituskuluineen. Suomessa hyvä jos saa yhden parin tohon hintaan.

Laakerit etupyörään+stefat: Laakerit töistä 0e, stefat britestä (ebay) 11e toimituskuluineen.

Toinen hakamutteri: 21e (RM-Heino Tampere)

Ohjausiskarin puhdistus+öljynvaihto: 11.90e MP-Valvoline Fork Oil Synpower 5 1L (motonet)

Vittumaisin oli ohjauslaakerin ulkokoolin asennus.. aika helvetin tiukka rymppi. Oli hiilihappojäätä, mut kiree oli silti.

Kesää odotellessa, vaikka kyllä tuolla kuivat kelit nytkin olis :rocket

Lähetetty: 02 Joulu 2014, 05:55
Kirjoittaja BaTTman
Eikös nuo sintteri palat ole 49 euroa halvimmillaan stormilla?

Edit: niin siis yhteen levyyn....




Edited By BaTTman on 1417499740