Sivu 1/9

Lähetetty: 11 Marras 2006, 18:01
Kirjoittaja 107-1089231881
Jep tänää aloittelin Busan dieetin ja hyvältä näyttää nyt jo.
Noin 20 kg painoo on jo pudonnut, mutta nyt alkaa haasteellinen osuus :shocked:
Kilojen perässä ei enää juosta, satoja grammoja metsästellään seuraavaks.

Muutamia esimerkkejä:

Putkisto vakio 14,5 kg uusi 5,0 kg -9,5 kg
takahäkki 5,1 kg 2,1 kg - 3,0 kg
Öljyn jäähd. -2,0 kg
teili vilkuilla 1,8 kg 0,5 kg -1,3 kg
jalkatapit 0,73 kg 0,17kg -0,56kg
Kiertokanget 1,6kg 1,1kg -0.6 kg
Vastapaino -1 kg
peilit -0,63 kg
airbox -0,4 kg
pair - 1,1 kg
ramair putket - 0,6 kg
seisonta tuki
katteiden ylim osat -0.75kg
pikku nippelit
yht. 20.45 kg ___
Kuski ??? 97 kg (toivottavaa ettei paino lisäänny)

:shocked: :D

Siinä aluksi, lisäilen tietoja listaan piakkoin.

Hmm.. toki vähän tulee takaisinkin päin, mutta lisäillään nekin listaan myöhemmin.

:rocket




Edited By ksthb on 1163265163

Lähetetty: 13 Marras 2006, 09:56
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. paino tippunut jo uskomattomat + 32 kg.
Tehtaan ilmoittama 217kg kuivapaino on kutistunut n. 185kg
Tarkemmat tiedot listaan lisäilen piakkoin

Hmm.. oliskohan joku koskaan spekuloinu painon vaikutusta aikaan vartilla?

Lähetetty: 13 Marras 2006, 10:16
Kirjoittaja jarim
ksthb kirjoitti:Hmm.. paino tippunut jo uskomattomat + 32 kg.
Tehtaan ilmoittama 217kg kuivapaino on kutistunut n. 185kg
Tarkemmat tiedot listaan lisäilen piakkoin

Hmm.. oliskohan joku koskaan spekuloinu painon vaikutusta aikaan vartilla?
Sen verran on spekuloitu että tuolla mun pyörällä minä puikoissa ei tahdo putkiviritteistä reilut 10kg kevyemmällä kuskilla jättää... :glare:

Lähetetty: 13 Marras 2006, 11:35
Kirjoittaja akseli
näissä lukemissa kilon kevennyksellä on suunnilleen sama merkitys kuin hv.n lisäteholla :p

Lähetetty: 13 Marras 2006, 17:16
Kirjoittaja janne
meikäläisellä taitaa olla teho/painosuhde kohdillaan.pyörä+kuski=270kg :D ei tartte pyörää riisuskella :thumbup:

Lähetetty: 13 Marras 2006, 18:27
Kirjoittaja 107-1089231881
akseli kirjoitti:näissä lukemissa kilon kevennyksellä on suunnilleen sama merkitys kuin hv.n lisäteholla :p
Hmm.. kuulostaa mukavalta :tapu:

Lähetetty: 13 Marras 2006, 18:28
Kirjoittaja 107-1089231881
janne kirjoitti:meikäläisellä taitaa olla teho/painosuhde kohdillaan.pyörä+kuski=270kg :D ei tartte pyörää riisuskella :thumbup:
:shocked: Hmm.. pajonkos tossa jää kuskille painoo?? :shocked:

Lähetetty: 13 Marras 2006, 18:35
Kirjoittaja janne
jos kuiva paino pyörälle on 217 niin 53kg. en oo riisitautinen :p

Lähetetty: 13 Marras 2006, 19:08
Kirjoittaja 106-1154289781
janne kirjoitti:jos kuiva paino pyörälle on 217 niin 53kg. en oo riisitautinen :p
Juma.... Janne. Kyllä mä ajattelin että sää kevyt oot, mutta en tienny että noin kevyt .... hmmm... vaikka toisaalta.. sun tanssahtelu näytti kyllä keijumaisen kevyeltä :tapu:

1hv/1kg tuntuu aika rajulta, mutta onhan lähes kaikki kilpakuskit (MM-tasolla) jostain syystä aika kevyitä ukkoja.
:rocket

Aika paljon saa ksthb mopoa keventää että on samoissa "tehoissa" esim. Jannen kanssa....

Lähetetty: 13 Marras 2006, 20:02
Kirjoittaja jummijammi
jussibussi kirjoitti:tanssahtelu näytti kyllä keijumaisen kevyeltä :tapu:
Sillä oli vaan niin voimakas tanssittaja.. :rasberry:

Lähetetty: 13 Marras 2006, 20:13
Kirjoittaja Jassu
janne kirjoitti:jos kuiva paino pyörälle on 217 niin 53kg. en oo riisitautinen :p
Ja mä luulin olevani kevyt kuski tällä 63 kg:n massalla :D

Lähetetty: 13 Marras 2006, 20:20
Kirjoittaja purzzi
Yks RR-kuski aikoinaan kerto, et 3kg vastaa yhtä hevosvoimaa... :shocked:

Lähetetty: 13 Marras 2006, 20:28
Kirjoittaja MGa
Korpiaho jutteli että 5kiloo painoo pois = heppa lisää...
Mä luulin olevani kevyin 73kilolla :p

Lähetetty: 13 Marras 2006, 21:19
Kirjoittaja 106-1154289781
Hmmm.... teho/painosuhde on se mikä ratkaisee. Esimerkkinä vakiopainoiset pyörät 217kg: Jos Jannella on 170hv ja kuskin kanssa paino 270kg jää tehoksi 0,63hv per kilo. Jos taas ksthb:lla on kokonaispaino 314kg hän tarvitsee 200hv että tehoksi tulee 0,63hv per kilo(217kg pyörällä). Eli jätkien painoero on 44kg mutta tehoa tarvitaan vain 30hv että ollaan samassa suhteessa.... no tämähän nyt on merkillistä.... parempi hyötysuhde kun kasvattaa tehoa eikä vähennä painoa... ei wi...tu... täytyypäs oikein miettiä tuota, menikö tää nyt oikein..

Lähetetty: 13 Marras 2006, 21:40
Kirjoittaja PetriK
Eikös se ole niin että kiihtyvyys ei tule suoraan hevosvoimista vaan väännöstä suhteessa painoon. Karkeasti yksinkertaistaen muistaakseni teho (hp tai kw) ilmoittaa sen paljonko jotain esinettä esim. jaksaa nostaa, kun taas vääntö (nm/s tai ftlb/s) ilmoittaa kuinka nopeasti esineen pystyy nostamaan - fyysikot kirjoittakoot tämän tarkemmin.

Mutta lisäksi kun ilmanvastus kuitenkin vaikuttaa isoissa nopeuksissa enemmän kuin paino, joten varttimailin aika ei välttämättä suoraan korreloi painon kanssa vaan myös muodoilla on merkitystä.

- joten -

Pilke silmäkulmassa heitänkin siksi seuraavan väittämän: Jos on enemmän päärynävartaloinen niin todennäköisesti on pienempi ilmanvastus suuremmissa nopeuksissa kuin kaverilla jolla on kaikki paino keskittynyt hartioihin ja hauiksiin. ;-)) Tämähän tavallaan todistettiin tuossa ZZR1400 vs Busa artikkelissa jossa Busa vaatii vähemmän tehoa samaan teoreettiseen huippunopeuteen kuin Kwa.




Edited By PetriK on 1163446928