Sivu 1/3
					
				
				Lähetetty: 16 Heinä 2006, 22:37
				Kirjoittaja rex
				Monellako bussilaisella on pyörässään ketjurasvari? Mua rupes harmittaan toi ketjujen rasvaus, kun en tota keskiseisonta tukeakaan halunnut asentaa.
     Niitähän on aika montaa mallia olemasssa , mutta mä olen ajellu nyt melkeen 1tkm  Pro-oilerin kanssa ja en voi kun kehua ja olla tyytyväinen. Helppo asentaa ja on magneetttipumppuineen aika vakuuttavan oloinen.  Peli rasvailee ketjut itekseen. Ei tarvitse kuin kattoa, että purnukassa on öljyä... suosittelen! 
tosta osoite: http://www.pro-oiler.com/ 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 17 Heinä 2006, 08:46
				Kirjoittaja 75-1147578449
				Tein itse automaatti rasvarin. Helppoa kuin  heinänteko.
Etsin 12VDC magneettiventtiilin ja sovittelin sen LT volkkarin jarrunestesäiliöön. Sieltä lähtee kyllä 2 ulostuloa mutta tulppasin toisen. Sitten vain magneettiventtiililtä letku kohti rattaita. Venttiilille sähköt kun valot on päällä Eli tinasin takavalolle piuhan kiinni. Homma toimii kuin "rasvattu".
Öljyletkun päähän jonkinlainen ohuempi putki (otin crc pullosta) jota litistämällä saa säädettyä sen miten nopeasti öljyä tippuu... 
Hintaa koko jutulle tuli 0. Osan pengoin appiukon romuvarastosta :laugh:
			 
			
					
				
				Lähetetty: 17 Heinä 2006, 10:01
				Kirjoittaja Quadron
				Täällä tuli pyörän mukana scottoileri.
Näppärästi piilotettuna takapenkin alle takaseinään, ei vie paljon tilaa, eikä tarvitse paljon säädellä kun on saanut kohdalleen. Tämmöiselle laiskalle ja huonomuistiselle ehdoton värkki.
Aavistuksen sotkee takapäätä, mutta kun öljy on ohuempaa niin paljon helpommin lähtee pesussa pois kuin perinteiset vahat.
Nyt kun tuota on hetken aikaa katellut niin ei voi kuin kehua helppoutta.  
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 17 Heinä 2006, 10:24
				Kirjoittaja Jassu
				Mulla tallissa Loobman, mutta kiinni en ole sitä vielä saanut. Säiliön kätevä sijoitus ontuu... 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 17 Heinä 2006, 11:57
				Kirjoittaja Sepe
				Kaizu kirjoitti:Tein itse automaatti rasvarin. Helppoa kuin  heinänteko.
Etsin 12VDC magneettiventtiilin ja sovittelin sen LT volkkarin jarrunestesäiliöön. Sieltä lähtee kyllä 2 ulostuloa mutta tulppasin toisen. Sitten vain magneettiventtiililtä letku kohti rattaita. Venttiilille sähköt kun valot on päällä Eli tinasin takavalolle piuhan kiinni. Homma toimii kuin "rasvattu".
Öljyletkun päähän jonkinlainen ohuempi putki (otin crc pullosta) jota litistämällä saa säädettyä sen miten nopeasti öljyä tippuu... 
Hintaa koko jutulle tuli 0. Osan pengoin appiukon romuvarastosta :laugh:
Pengo vähän lisää jos vaikka löytyis vielä neulaventtiili.   
  
Nim. samat systeemit.
edit: ainiin nyt alkuperäisillä ketjuilla takana 49tKm.   
Edited By Sepe on 1153126730
 
			
					
				
				Lähetetty: 17 Heinä 2006, 12:42
				Kirjoittaja Jaakko
				pieni hinnan ero
loobman: 16.99£ = 28 e
pro-oiler: 205.00 e
(edit: ei ymmärrä tämä foorumi euron merkkiä)
Edited By Jaakko on 1153132652
			 
			
					
				
				Lähetetty: 17 Heinä 2006, 13:24
				Kirjoittaja RHead
				Pro-oileri löytyy enkä oo kertaakaan katunu sen ostamista.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 17 Heinä 2006, 17:53
				Kirjoittaja rex
				Rhead> millasilla öljyillä rasvailet? Mä pistin 5W50 synteettistä. Litkuahan se on, muttei se pahasti sotke. Ajattelin kokeilla paksumpaa öljyä suoraa W30 tai vastaavaa. Taulukko 9 muistaakseni.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 17 Heinä 2006, 18:16
				Kirjoittaja 99-1121876605
				Hawke oiler paikallaan,eikä tarvi kontata.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 17 Heinä 2006, 22:03
				Kirjoittaja Timppa
				rex kirjoitti:Rhead> millasilla öljyillä rasvailet? Mä pistin 5W50 synteettistä. Litkuahan se on, muttei se pahasti sotke. Ajattelin kokeilla paksumpaa öljyä suoraa W30 tai vastaavaa. Taulukko 9 muistaakseni.
Johonkin noista rasvareistahan on ihan valmistajan suositus moottorisahan ei_bio teräketjuöljy... 
			
					
				
				Lähetetty: 17 Heinä 2006, 22:41
				Kirjoittaja Sepe
				Timppa kirjoitti:rex kirjoitti:Rhead> millasilla öljyillä rasvailet? Mä pistin 5W50 synteettistä. Litkuahan se on, muttei se pahasti sotke. Ajattelin kokeilla paksumpaa öljyä suoraa W30 tai vastaavaa. Taulukko 9 muistaakseni.
Johonkin noista rasvareistahan on ihan valmistajan suositus moottorisahan ei_bio teräketjuöljy... 
Vaihteistoöljyllä on menty tähän asti. Halpaa eikä liian löysää. 
			
					
				
				Lähetetty: 19 Heinä 2006, 08:48
				Kirjoittaja 75-1147578449
				Vaihteisto öljyllä minäkin.....
Kannattaa muuten katsella paineilmalle sopivia venttiileitä. Niitä aika paljon esim. hiekkapuhallus jutuissa ilma puolella. 
Käyttö tuossa on sellainen että on ihan sama mihin tarkoitukseen venttiili on tarkoitettu....
Edited By Kaizu on 1153288169
			 
			
					
				
				Lähetetty: 19 Heinä 2006, 09:28
				Kirjoittaja kajbusa
				sähkötoiminen paineilmaventtiili ja sen päässä säädettävä vastaventtiili on mullakin työnalla.... 
Ladan kytkinnestesäiliö on hyvä öljysäiliöksi... yks lähtö pohjassa, eikä ole turhan suuri....
			 
			
					
				
				Lähetetty: 25 Syys 2006, 08:25
				Kirjoittaja Jassu
				Saas nähdä saisko ton Loobmanin ens talvena kiinni - viime talvena jäi laittamatta 
Jos jollain on kokemusta loobmanin asennuksesta busaan, niin sijoitteluvinkkejä otetaan mielellään vastaan. 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 25 Syys 2006, 08:56
				Kirjoittaja jummijammi
				Jassu kirjoitti:Saas nähdä saisko ton Loobmanin ens talvena kiinni - viime talvena jäi laittamatta 
Jos jollain on kokemusta loobmanin asennuksesta busaan, niin sijoitteluvinkkejä otetaan mielellään vastaan. 
Mullakin ois talven rojektina loobmanin laitto, paikka täälläkin vielä hakusessa.. ???