Sivu 1/3
					
				
				Lähetetty: 28 Touko 2004, 09:46
				Kirjoittaja -Artsi-
				Tietääkös joku miten tuo busan oma lambda-anturi oikein toimii? Siis haisteleehan se kaasuja siellä ja säädellee seosta sen mukaan mutta kun se PAIR on siellä mukana laimentamassa pakokaasuja... eli eihän se "todellista" lambda-arvoa pysty mittaamaan?
Aloin pohtia asiaa että mitä tapahtuu kun PAIRin nykäisee pois --> pakokaasut muuttuvat --> lambda huomaa ja säätää soppaa...? Meneekö soossit ihan sekaisin? Mitä tapahtuu jos tuon anturinkin nyhtää irti? Autoissahan on järjestelmiä joissa jokin anturin poksahdus (lue: irroitus) aiheuttaa ns. perussäädöt ruiskulle ja sytkälle, tyyliin "aja suoraan korjaamoon kulkematta lähtöruudun kautta".
Onks kellään tietoo....  :O
			 
			
					
				
				Lähetetty: 28 Touko 2004, 09:59
				Kirjoittaja Sepe
				Mulla lähti toi lambda käveleen putkiston vaihdon yhteydessä. Sieltä boksille menevästä liittimestä tarvii samalla irroitella yks johto. 
Muistaakseni toi lambda oli mukana vaan alle 3000 kiekoilla....? Tai jotain. 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 08 Kesä 2004, 14:28
				Kirjoittaja Tase
				Dodiin.. Vihdoin tilaamani putkisto tuli. Hormisto on MICRON Exhaust Zeta Full Factory Race System
http://www.jbracing.co.uk/Results.cfm?category=12
Tuossa pyörittelin putkea ja huomasin, että siinä on lambda- anturille paikka?? Mukana tuli kyllä myös tulppa, jonka voi tuohon paikkaan laittaa. Ohjeissa mainitaan vain, että laita anturi paikoilleen jos on tarvetta..
Onko kellään kokemuksia kannattaako tehoputkistoon jättää tuo labda paikoilleen?? Onko haittaa/hyötyä?? Helpottuuko pyörän säätäminen??
Asennus ja säätö menee ensi viikkoon. Pistän tuloksia kun virivirit on paikoillaan.
 :laugh: 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 08 Kesä 2004, 15:23
				Kirjoittaja RHead
				Asiaa että tasekin sai räyhäputken  Lambdalla ainakin busassa on vaikutus alakertaan. Mulla kun otti sen pois niin rupes tulee Voimaa sinne. Kandee tietty kokeilla ilmankin varmasti huomaat eron.
 Lambdalla ainakin busassa on vaikutus alakertaan. Mulla kun otti sen pois niin rupes tulee Voimaa sinne. Kandee tietty kokeilla ilmankin varmasti huomaat eron. 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 08 Kesä 2004, 22:35
				Kirjoittaja Kujo
				Niinku tuolla edellä jo oli kommenttia, Busassa lambda vaikuttaa sinne alakierroksille. Jostain muistin syövereistä työntyy muistikuva että alle 2800 rpm...?
Mulla oli edellisen omistajan jäljiltä myös tuo Sepen linkkaama johto poistettu, ja silloin värkki tuntui käyvän paksulla varsinkin tyhjäkäynnillä ja kaupunkicruisailussa. Piuhan kytkemisen jälkeen käynti parani selvästi. Mutta tietysti tämä ei ole ihan vertailukelpoinen tieto, mulla kun on niillä kiekoilla tuo mytty tulppana sekä pako- että imupuolella. Suosittelen kokeilemaan molempia, anturi kytkettynä ja ei, luulisi eron huomaavan, ja jollei huomaa, ei sillä kai sitten niin merkitystäkään liene. 
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 10 Kesä 2004, 15:31
				Kirjoittaja jokkebusa
				toi homma pitää tehdä just noin kun sepen linkissä näkyi, mikäili saamiini tietoihin on luottamista. pukkaako peräti  erroria jos oikein muistan mikäli tytyy vaan kiskaseen sieltä anturista sen narun irti. ja nimenomaan on niinku artsikin ounasteli, että se lambda ja pairi sekoittaa kiinni ollessaan sen verran säätämistä ettei mitään faktaalisia arvoja saa kohdilleen. eli penkitykseen ja säätöön on oikeestaan melko turha mennä ellei noi oo valmiiks eliminoitu...
			 
			
					
				
				Lähetetty: 11 Kesä 2004, 08:35
				Kirjoittaja Tase
				Jep putkenvaihdon yhteydessä ois tarkoitus ottaa pois samalla tuo Pairsydeemi ja taidan samalla irroittaa tuon labda anturin johdon. 
Homma vaan siirtyy ens viikkon alkuun kun pitää tänään lähteä ajelemaan Kokotreffeniin  Ei uskalla ottaa mitään riskiä, ettei reissu jää tekemättä
 Ei uskalla ottaa mitään riskiä, ettei reissu jää tekemättä  Onko muuten sinne muita busanisteja tulossa??
 Onko muuten sinne muita busanisteja tulossa?? 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 11 Kesä 2004, 12:50
				Kirjoittaja -Artsi-
				Kiitos vastauksista. Niistä inspiroituneena taidan ruuvailla PAIRin ja lambdat pois busasta viikonlopun aikana, kun ei muutenkaan ajelemaan juuri pääse, kun pitää sukuloida maalla... Tuon G-Packin vaikutustakin voisi yrittää mututella...
Samallahan voisi vähän puukotella sitä airboksiakin... mitä olette sille tehneet? Joku läppäsysteemi siellä kait luuraa joka pitäis heittää mäkeen...kö?  :O 
Tästähän tulee oikein testi-viikend! 
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 11 Kesä 2004, 12:55
				Kirjoittaja Agostini
				Laavantaina tulosa kokkoon...
Airboxi-muutos tehty ja tänään putimuutosta 4-1
Ensviikolla penkkiin ja säätöö.....
			 
			
					
				
				Lähetetty: 11 Kesä 2004, 21:49
				Kirjoittaja jokkebusa
				heitän par riviä airiloodan moddauksesta ja vähän muustakin tonne tekniikan osastolle...=)
			 
			
					
				
				Lähetetty: 19 Helmi 2005, 16:49
				Kirjoittaja janir1979
				jos tota liitintä katsoo edestäpäin (johtojen puolelta) niin missä rivissä se lambdan johto on kiinni ja monesko vaikka oikealta (esim. keskirivi toinen oikeelt)? Aattelin ku en löytänyt ton väristä johtoa mikä sepen linkissä oli! Tai sit iski sokeus!
Lähteekö se ihan vetämällä?
			 
			
					
				
				Lähetetty: 21 Helmi 2005, 20:04
				Kirjoittaja 107-1089231881
				Tase1 kirjoitti:Dodiin.. Vihdoin tilaamani putkisto tuli. Hormisto on MICRON Exhaust Zeta Full Factory Race System
http://www.jbracing.co.uk/Results.cfm?category=12
Tuossa pyörittelin putkea ja huomasin, että siinä on lambda- anturille paikka?? Mukana tuli kyllä myös tulppa, jonka voi tuohon paikkaan laittaa. Ohjeissa mainitaan vain, että laita anturi paikoilleen jos on tarvetta..
Onko kellään kokemuksia kannattaako tehoputkistoon jättää tuo labda paikoilleen?? Onko haittaa/hyötyä?? Helpottuuko pyörän säätäminen??
Asennus ja säätö menee ensi viikkoon. Pistän tuloksia kun virivirit on paikoillaan.
 :laugh: 
Hmm.. mitäs putkisto noin tilaamalla tuli maksaan kuluineen? 
			
					
				
				Lähetetty: 22 Helmi 2005, 10:30
				Kirjoittaja Tase
				ksthb kirjoitti:Tase1 kirjoitti:Dodiin.. Vihdoin tilaamani putkisto tuli. Hormisto on MICRON Exhaust Zeta Full Factory Race System
http://www.jbracing.co.uk/Results.cfm?category=12
Tuossa pyörittelin putkea ja huomasin, että siinä on lambda- anturille paikka?? Mukana tuli kyllä myös tulppa, jonka voi tuohon paikkaan laittaa. Ohjeissa mainitaan vain, että laita anturi paikoilleen jos on tarvetta..
Onko kellään kokemuksia kannattaako tehoputkistoon jättää tuo labda paikoilleen?? Onko haittaa/hyötyä?? Helpottuuko pyörän säätäminen??
Asennus ja säätö menee ensi viikkoon. Pistän tuloksia kun virivirit on paikoillaan.
 :laugh: 
Hmm.. mitäs putkisto noin tilaamalla tuli maksaan kuluineen? 
En muista tarkkaan, mutta tais olla jotain 630 kaikkineen kuluineen työpaikalle toimitettun :laugh:  Halpa oli ja hinta/laatusuhde kohdillaan. Ääni on aika "raaka" kovemmilla kierroksilla 
 
			
					
				
				Lähetetty: 22 Helmi 2005, 13:44
				Kirjoittaja purzzi
				Onkos kellään pyörässä räyhäputki+ pairi- sekä lambda paikallaan? 
Eli kaikki yhtä-aikaa... 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 23 Helmi 2005, 08:57
				Kirjoittaja 77-1105605961
				Eli itellä on -04 bussi ja vaihdoin Yosin TRS putkiston (johon tuo lambda-anturin paikka tehtiin) vakion tillalle lambda kiinni ja muut (pc-usb,k&n,g-packi jne.)tilpehöörit. Mihinkään Pair juttuihin en ole koskenut. Ja hyvin pelittää. Koskenniemen Kimmo (Bikefox) sanoi säätäessään että lambdan kanssa saa tarkempaan säädettyä. Tiedä sitten...   