Sivu 1/2

Lähetetty: 10 Syys 2005, 15:09
Kirjoittaja 119-1126125455
Olen menossa katsomaan paria bussia, joiden kilometrin ovat vähän yli tai alle 40tkm - Onko mitään erityistä mitä tuon verran ajetuissa 99-00 malleissa voisi tulla vastaan, mitä kannattaa tarkastaa.

Kysytäänpä vielä, että paljonko Busseilla on enimmillään ajettu ilman isompaa remonttia ??

Olkaa hyvä ja heittäkää linkkiä jos täältä löytyy sopivia aihetta sivuavia keskusteluja - ei oikein haku tuottanut kaipaamiani tuloksia
:oho:

Lähetetty: 10 Syys 2005, 15:58
Kirjoittaja race
:welcome: ....eipähän noissa busseissa kauheita eroja ole jos vertaa "alku"aikojen ja nykyisten eroja...vanhemmassa mallissa(koskee 99-00 malleja) lähinnä noi bensapumpun sihtien tukkeutumiset,pumpusta irtoaa jotain kupari tms mönjää,takahäkki noissa vanhemmissa alumiininen joka korvattu nykyään teräksisellä,nokkaketjun kiristin kannattaa tarkastaa onko vaihdettu maahantuojan puolesta,joitakin hienosäätöjä suoritettu tuolla ruiskupuolella jo 01-vuosimallista alkaen (boksit muuttuneet..)...hieno peli joka kestää ainakin koneensa puolesta,johan toi turbojen määrä kertoo että koneessa on "resursseja" omasta puolestani en osaa sanoa onko busalla niin merkitystä onko vuosimalli -99 vaiko 05..itselläni ollut toi -99 ja nyt -03 malli...paitsi tuo- 99 coppersilver väri on ainut se oikea busan väri..ja mittarissa riittää lukemat :bowdown: ..taitaa täälläkin olla jo busseja joilla ajettu lähemmäs 100 000 km ilman suurempia remppoja..eikun pyöräkauppaan ja busanistien hilpeään joukkoon :skootteri:....tai jottei kauhea äläkkä nouse on se toi HARVINAINEN mustakin ihan hyvä väri :arskat:

Lähetetty: 10 Syys 2005, 19:48
Kirjoittaja kalle
whomever kirjoitti:Olen menossa katsomaan paria bussia, joiden kilometrin ovat vähän yli tai alle 40tkm - Onko mitään erityistä mitä tuon verran ajetuissa 99-00 malleissa voisi tulla vastaan, mitä kannattaa tarkastaa.

Kysytäänpä vielä, että paljonko Busseilla on enimmillään ajettu ilman isompaa remonttia ??

Olkaa hyvä ja heittäkää linkkiä jos täältä löytyy sopivia aihetta sivuavia keskusteluja - ei oikein haku tuottanut kaipaamiani tuloksia
:oho:
Mulla on 60.000km ajettu -00, joka toimii edelleen kuin
kello. Moottorissa ei ole huomattavissa minkäänlaista
"väsymistä". Takahäkin olen vaihtanut teräksiseen ja
nokkaketjun kiristin myös takuuseen.

Lähetetty: 10 Syys 2005, 21:17
Kirjoittaja 119-1126125455
Kiitokset tähän asti vastanneilla.. Tuo nokkaketjunkiristinasia on tosiaan sellainen mikä täytyy tarkastaa. Kyllähän minulla toki on aika luottavainen käsitys suizien koneisiin - Bandiitteja on ollut parikin. Tuli vain mieleen, kun en ole vielä paljoa yli 80tkm ajettuja busseja myynnissä nähnyt.. Täytynee käydä ensi viikon loppupuolella koeajoa ruinaamassa. :p

Lähetetty: 12 Syys 2005, 01:06
Kirjoittaja MGa
Mulla saattais olla yks sitä ainoota oikeeta värii kaupan -99 ja kilsoi 25t. Tartteee vaa saada tuo jännitteesäädin kuntoo.

Lähetetty: 12 Syys 2005, 17:42
Kirjoittaja 119-1126125455
MGa kirjoitti:Mulla saattais olla yks sitä ainoota oikeeta värii kaupan -99 ja kilsoi 25t. Tartteee vaa saada tuo jännitteesäädin kuntoo.
Kelpaisi hyvinkin, täytyy vain löytää ensin hyvä koti Dukelle... Eikä ole ihan helpoin aika myydä.

Lähetetty: 12 Syys 2005, 22:26
Kirjoittaja MGa
Jep mäkään en oo vielä ilmotellu missää mut pakko vissii luopuu jos alan opiskelee... :(

Lähetetty: 13 Syys 2005, 19:58
Kirjoittaja 116-1126624259
eikös noissa 99-00 malleissa joskus ollut noita takahäkin retkahtamisia, jos kuljetettu painavia laukkuja sekä matkustajaa? uudemmissahan tuo alumiinihäkki korvattiin järeemmällä..

Lähetetty: 13 Syys 2005, 20:38
Kirjoittaja race
turboJR kirjoitti:eikös noissa 99-00 malleissa joskus ollut noita takahäkin retkahtamisia, jos kuljetettu painavia laukkuja sekä matkustajaa? uudemmissahan tuo alumiinihäkki korvattiin järeemmällä..

:mosh: ollapa hyvinkii,tossa viestiketjun alussa olikin siitä..... :rasberry:

Lähetetty: 13 Syys 2005, 20:47
Kirjoittaja 116-1126624259
no hemmetti niinpä onkin :( luetaan ne viestit kunnolla :oho:

Lähetetty: 13 Syys 2005, 22:23
Kirjoittaja MGa
Mutta on kevyempii :) ja nopeemipii muuteski :P Nii ja se ainoo oikee väri vielä kerran ja voihan sitä häkkii vahvistaa/vaihtaa ite en oo nähny tarpeelliseks kun ajan useimmiten solona ja viel ilman mitään laukkuhärdellejä...

Lähetetty: 14 Syys 2005, 08:39
Kirjoittaja Maiza
MGa kirjoitti:Jep mäkään en oo vielä ilmotellu missää mut pakko vissii luopuu jos alan opiskelee... :(

Mitä se opiskelu haittaa?? ??? Mäkin oon opiskellut jo neljä vuotta ja puoltoista ois jäljellä. Mopo on ollut kolme vuotta. Nälkä on kyl ollut ja näkkileipään kyllästyy aika nopeesti.. :laugh:

Lähetetty: 14 Syys 2005, 12:10
Kirjoittaja MGa
nii no voiha sitä pitää seisontavakuutuksessa kun ei oo varaa vakuutuksiin tai bensaan.. jos nyt ei tykkää nukkuu ja tekee yöt töitä ni se o eri juttu. taitaa olla sponsori :o

Lähetetty: 14 Syys 2005, 13:11
Kirjoittaja Sepe
MGa kirjoitti:nii no voiha sitä pitää seisontavakuutuksessa kun ei oo varaa vakuutuksiin tai bensaan.. jos nyt ei tykkää nukkuu ja tekee yöt töitä ni se o eri juttu. taitaa olla sponsori :o

Joo on sillä sponsori! :D Sponssi ja toinen sponsori. Sit vielä mekaanikko ja tallipäälikkökin löytyy. :D

Lähetetty: 14 Syys 2005, 15:36
Kirjoittaja Maiza
Sepe kirjoitti:
MGa kirjoitti:nii no voiha sitä pitää seisontavakuutuksessa kun ei oo varaa vakuutuksiin tai bensaan.. jos nyt ei tykkää nukkuu ja tekee yöt töitä ni se o eri juttu. taitaa olla sponsori :o

Joo on sillä sponsori! :D Sponssi ja toinen sponsori. Sit vielä mekaanikko ja tallipäälikkökin löytyy. :D
Sponsseja todellakin löytyy, kuten Sepe laittoi. Tänäänkin painetaan aamusta iltaan, eli 7 päivää viikossa töitä ei aina riitä. Toisaalta ei jää paljon vapaa-aikaa, mut sit on rahhoo tehä ja harrastaa kaikkee kivaa (dokaus, mopoilu, dokaus..) ku on vapaata. Ne on elämän pieniä valintoja ja tää on mun valinta :stupid: