Sivu 1/1

Lähetetty: 29 Marras 2009, 18:49
Kirjoittaja 116-1253685669
paljonko märkäpainoksi jää kun putket on vaihdettu johki viri 4/1 rööriin??

Lähetetty: 29 Marras 2009, 21:25
Kirjoittaja VeliHölmöK8
Gen2 vakioputkisto Duellin kuvaston mukaan 21,6 kg eli siitä miinustelemaan.

Itsellä kiinni TiForsen täystitaaninen 4-2-1, jolle sain punnitsemalla "painoa" 4,6 kg, eli painonsäästö vaatimattomat 17 kg... Selvästi ketterämpi roiskia mutkiin... :D

Lähetetty: 29 Marras 2009, 23:06
Kirjoittaja Jokimaa
Kyllä se keventäminen vaikuttaa iah kaikkeen!!

Lähetetty: 30 Marras 2009, 11:26
Kirjoittaja 116-1253685669
jos märkäpaino jäisi jonnee 235kg keveämmällä putkella, niin paljoko tuos on eroa tonnisen märkäp.?
n.30kg??

mitä pitäs tehdä jotta busa olisi suht. samoissa painoissa tonnisen kanssa...liekö mahdollistakaan??




Edited By taistovainaa on 1259573622

Lähetetty: 30 Marras 2009, 12:38
Kirjoittaja 107-1089231881
tossa helppoja kohteita.....

Muutamia esimerkkejä:

Putkisto vakio 14,5 kg uusi 5,0 kg -9,5 kg
takahäkki 5,1 kg 2,1 kg - 3,0 kg Teräs/alu
Öljyn jäähd. -2,0 kg Hmm.. turha varuste ;)
teili vilkuilla 1,8 kg 0,5 kg -1,3 kg orkkis/alu
jalkatapit 0,73 kg 0,17kg -0,56kg orkkis/ lau
Kiertokanget 1,6kg 1,1kg -0.6 kg
Vastapaino -1 kg
pair - 1,1 kg
seisonta tuki 0,2kg ? orkkis/alu
katteiden ylim osat -0.75kg
pikku nippelit 0,5 kg probolt, titaani//alu/nylon pultit

Noin 20 kg lähtee helposti

Lähetetty: 30 Marras 2009, 16:33
Kirjoittaja 106-1251057001
esim cbr 1000 rr jää alle 200kg ajopainossa, omassa bussissa taitaa olla 260kg märkäpaino rekisteriotteessa.. Saa tehdä ihmeitä että samaan pääsee tai edes lähelle. Putkistolla on tosiaan helpoin lähteä kevennykseen

Lähetetty: 30 Marras 2009, 17:33
Kirjoittaja busajasa
jyka kirjoitti:esim cbr 1000 rr jää alle 200kg ajopainossa, omassa bussissa taitaa olla 260kg märkäpaino rekisteriotteessa.. Saa tehdä ihmeitä että samaan pääsee tai edes lähelle. Putkistolla on tosiaan helpoin lähteä kevennykseen
mutta cbr 1000 rr:ssä ei kestä edes kytkin Busanistien käyttöä :D

Se mikä painossa voitetaan se kestävyydessä hävitään.

Lähetetty: 30 Marras 2009, 18:09
Kirjoittaja waiski10
sillä vissinkin ceparissa on kasettivaihteistokin, helppo vaihtaa koko kasetti kun on kevyt ja heikko...

Lähetetty: 30 Marras 2009, 18:56
Kirjoittaja jarim
busajasa kirjoitti:
jyka kirjoitti:esim cbr 1000 rr jää alle 200kg ajopainossa, omassa bussissa taitaa olla 260kg märkäpaino rekisteriotteessa.. Saa tehdä ihmeitä että samaan pääsee tai edes lähelle. Putkistolla on tosiaan helpoin lähteä kevennykseen

mutta cbr 1000 rr:ssä ei kestä edes kytkin Busanistien käyttöä :D

Se mikä painossa voitetaan se kestävyydessä hävitään.
Eikun laatikko siinä ei kestä... :glare:

Lähetetty: 30 Marras 2009, 20:06
Kirjoittaja busajasa
waiski10 kirjoitti:sillä vissinkin ceparissa on kasettivaihteistokin, helppo vaihtaa koko kasetti kun on kevyt ja heikko...
Vanhemmassa kasetti - uudemmassa kone levällen.

Lähetetty: 30 Marras 2009, 22:11
Kirjoittaja waiski10
busajasa kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:sillä vissinkin ceparissa on kasettivaihteistokin, helppo vaihtaa koko kasetti kun on kevyt ja heikko...

Vanhemmassa kasetti - uudemmassa kone levällen.
uudelleen ja uudelleen...

Lähetetty: 01 Maalis 2011, 11:17
Kirjoittaja 75-1248528621
Jamppa tossa laittoikin aika kattavan listan, mutta mennään vielä extremempään suuntaan. Kiihdytysajoa pelkästään, eli kilvetön kilpalaite kyseessä.

Omasta noiden lisäksi poistettu toinen etulevy/puristin, kuitukatteet ilman ylimääräisiä hiluja, mittaristo vaihdettu pekkään Autometerin rundariin vaihtovalolla, takahäkkiä on jäljellä tasan sen verran että pysyy kuski paikallaan, tankin virkaa toimittaa komen litran pytty kuitudummyn alla.

Mistäs seuraavaksi aletaan keventämään? Painoa oli tankki täynnä 209kg. Tosta voisi sen parikymmentä kiloa vielä raapia huoletta pois ennenkuin alkaa sääntöjen sanelema minimipaino olemaan käsillä.