Sivu 1/1

Lähetetty: 17 Huhti 2011, 21:41
Kirjoittaja b-ossi
Miten aukaista kuormansidontapultti ? 6 kolo ei pidä . Lukkopihdit pitää , mut pultti vääntyy rupelille . :angry:

Lähetetty: 17 Huhti 2011, 22:21
Kirjoittaja Sotka
Moi.
Jos olet jo pihdeillä rouhinut sen niin lienee melko rupinen??
Ok siis tongit kylkeen tukevasti ja vasaralla pultin päätyyn napakoita lyöntejä ja samalla väännä auki.. Vasaroi siveästi ja koita saada vääntöä tarpeeksi eli ei hakata kieliposkella :1087

Lähetetty: 18 Huhti 2011, 08:24
Kirjoittaja tilt
Mulla ne on torx-kannalla, onnistuisiko sillä paremmin kuin 6-kololla?

Lähetetty: 18 Huhti 2011, 08:39
Kirjoittaja b-ossi
tilt kirjoitti:Mulla ne on torx-kannalla, onnistuisiko sillä paremmin kuin 6-kololla?
Jep torxavain katkesi pultinkannan sisään . Pajavasaraa seuraavaksi .

Lähetetty: 18 Huhti 2011, 12:30
Kirjoittaja b-ossi
b-ossi kirjoitti:
tilt kirjoitti:Mulla ne on torx-kannalla, onnistuisiko sillä paremmin kuin 6-kololla?

Jep torxavain katkesi pultinkannan sisään . Pajavasaraa seuraavaksi .
Ei auta vasarointi . WD-40 ja CRC:tä suihkittu satulan puolelta . Onko tiedossa muita irroitusaineita ?

Lähetetty: 18 Huhti 2011, 13:33
Kirjoittaja sam77
Dremelillä "leikata" kantaan viilto ja sitten taspäisellä meisselillä auki.

Lähetetty: 18 Huhti 2011, 13:37
Kirjoittaja Snowman
b-ossi kirjoitti:
b-ossi kirjoitti:
tilt kirjoitti:Mulla ne on torx-kannalla, onnistuisiko sillä paremmin kuin 6-kololla?

Jep torxavain katkesi pultinkannan sisään . Pajavasaraa seuraavaksi .

Ei auta vasarointi . WD-40 ja CRC:tä suihkittu satulan puolelta . Onko tiedossa muita irroitusaineita ?
Lämpöä.. Vaikka tehokkaalla kolvilla tai lämpöpuhaltimella lämmittää pulttia penkin puolelta. Sitten iskumeisselillä irti.

Lähetetty: 18 Huhti 2011, 22:23
Kirjoittaja b-ossi
Snowman kirjoitti:
b-ossi kirjoitti:
b-ossi kirjoitti:
Jep torxavain katkesi pultinkannan sisään . Pajavasaraa seuraavaksi .

Ei auta vasarointi . WD-40 ja CRC:tä suihkittu satulan puolelta . Onko tiedossa muita irroitusaineita ?

Lämpöä.. Vaikka tehokkaalla kolvilla tai lämpöpuhaltimella lämmittää pulttia penkin puolelta. Sitten iskumeisselillä irti.
Kolvi kuullostaa kyllä kokeilemisen arvoiselta idealta . :bulb:

Lähetetty: 18 Huhti 2011, 22:51
Kirjoittaja Dösällä
Kanta poikki ja tasaseksi, poraus keskelle ja joko halvalla vastakierretapilla nysä pois tai kalliimmalla torx-tapilla joka ei laajenna ongelmakohtaa kierrettäessä. Jos kaikki muu menee mönkään niin tarkka poraus keskelle (olikohan kierrekoko M8?) 7-millisellä ja kierretapilla alkuperäinen kierre esille.
Noin sen tekisin jos en käyttäisi usein irroitettavissa kierreosissa korroosionestävää öljyä. Alumiinin ja teräksen liitto ei koskaan ole pitkäikäinen...

Lähetetty: 18 Huhti 2011, 23:52
Kirjoittaja same
Voisko sen porata kokonaan pois kokoon 10mm ja reikään M8 alumiininen niittimutteri.



Edited By same on 1303160052

Lähetetty: 24 Huhti 2011, 22:14
Kirjoittaja Sotka
Joko lähti ??

Lähetetty: 10 Touko 2011, 22:19
Kirjoittaja b-ossi
Sotka kirjoitti:Joko lähti ??
Tänään lähti , poraamalla ! Uusi teippi katteeseen 34 euroo . Pihtikäsittelyn tulos !

Lähetetty: 10 Touko 2011, 22:55
Kirjoittaja Sotka
b-ossi kirjoitti:
Sotka kirjoitti:Joko lähti ??
Tänään lähti , poraamalla ! Uusi teippi katteeseen 34 euroo . Pihtikäsittelyn tulos !
Pultille siis ISO MOI :fight:
Ja teippejähän onneksi saa rahalla :blues:
Eli loppu hyvin, kaikki hyvin... Ei kun ladulle :bike: