Sivu 1/3
Lähetetty: 25 Huhti 2007, 10:55
Kirjoittaja 109-1147594760
Mistähän kannattaisi alipaine ryöstää? Bussi on -06 mallinen. Ohjeissa näyttää tarjoavan oikeaa puolta tankin alla? Osanumero 7 eli t-liitin pitäisi siihen soveltua? Pitääkö paikkansa?
Lähetetty: 25 Huhti 2007, 12:13
Kirjoittaja jarim
Ota vaikka ruiskurungon #1 (eli se vasemmanpuoleisin) reunimmaisesta letkusta joka menee sen ilmansuodatinkotelon läppäsysteemin ohjurille. Siihen väliin T-haara siis.
Lähetetty: 25 Syys 2007, 18:31
Kirjoittaja 65-1179940962
Joko sait Scotin asennettua? Olisikos kuvia, jos osaisin niiden perusteella laittaa itse...
Arska69
Lähetetty: 30 Heinä 2012, 20:10
Kirjoittaja ysi-ärrä
Pakko lainata vanhaa topiikkia.
Meinaan mitenkäs onko kukaan Turbobusanisti laittanu tän scottoilerin. Mulla on/kohta oli paikoillaan mut eipä pysty ottaan tuosta "alipaine"letkusta mitä scottoilerin omat sivut näyttää. Meinaan eipä nosta enää ahtoja millekkään jos tuosta ottaa. Heti ku letkun tulppasi niin johan taas mentiin.
Eli oisko kuvaa mistä turboukot on tuon laittanu. Jotenki aavistelen etti voi laitta turbolaitteisiin tällä "alipaineella" toimivaa oileria. Pitäs varmaan olla pro-oileri,ei proileri
.
Lähetetty: 30 Heinä 2012, 20:24
Kirjoittaja jarim
Laita väliin sellainen alipaineventtiili joka päästää oilerille alipaineen mutta menee tukkoon paineella?
Lähetetty: 30 Heinä 2012, 20:25
Kirjoittaja jarim
Ts. ota ohjaus juuri ennen IAP anturia? Sitä ennenhän pitäisi turbovehkeissä olla tuo venttiili?
Lähetetty: 30 Heinä 2012, 20:37
Kirjoittaja ysi-ärrä
jarim kirjoitti:Ts. ota ohjaus juuri ennen IAP anturia? Sitä ennenhän pitäisi turbovehkeissä olla tuo venttiili?
Onko se siinä vasemmallapuolen jos katotaan ku istutaan pyörän päällä?
Vai missä se on? Oisko kuvaa moisesta murikasta?
Lähetetty: 30 Heinä 2012, 21:18
Kirjoittaja jarim
Sellainen musta mulikka johon tulee alipaineletku ja kolminapainen sähköliitin. Vakiona se on suodatinkotelossa ruuvilla kiinni, turbopyörissä varmaan jossain muualla...
Sellaisia on siellä muuten kaksi, toiseen ei tule letkua (vallitsevan ilmanpaineen anturi), se on rungossa kiinni vasemmalla puolen.
Lähetetty: 31 Heinä 2012, 08:45
Kirjoittaja Raami
Eihän sinne kyseisen venttiilin taakse nyt sit jää alipaine kun pyörän vaikka sammuttaa?
Itse laitoin ennen tuota venttiiliä ihan varalta ettei sit aamulla ole säiliö tyhjä ja ratas öljyssä.
Toki tämä siis vakiopyörässä. Turbossa tosiaan vähän hankalampi homma.
Lähetetty: 31 Heinä 2012, 10:12
Kirjoittaja jarim
Eikait siellä pyörän sammuksissa ollessa ahtopainetta ole? :p
Edited By jarim on 1343718798
Lähetetty: 31 Heinä 2012, 14:38
Kirjoittaja Raami
Joo ei varmana ole mutta se alipaine voi pian olla.
Lähetetty: 31 Heinä 2012, 15:31
Kirjoittaja jarim
Vaikea ymmärtää miksi olisi?
Lähetetty: 31 Heinä 2012, 16:28
Kirjoittaja Raami
No eikös siinä alipaineletkussa ole ainakin vakiona se takaiskuventtiili niinkuin auton jarrutehostajan letkussakin? Sitä en oo kokeillu kyllä että päästääkö se boxissa olevan läpän ohjausventtiili alipaineen pois kun pyörän sammuttaa. Vai onko mun pyörä ainoa missä on tuollainen takaiskuventtiili?
Lähetetty: 31 Heinä 2012, 18:52
Kirjoittaja jarim
Sehän toimii kait niinku venttiilin kuuluukin toimia? Eli letkussa alipainetta, venttiili auki, turbo alkaa nostaa imusarjan paineen ylipaineen puolelle -> venttiili sulkeutuu. Eli painehan nousee ilmanpaineen tasolle letkussa ennen kuin se menee kiinni. Ainakin teoriassa näin? Korjatkoon joku käytännöllä jolla kokemusta on.
Turbosetupeissa tuon venttiilin tarkoitus on siis suojata IAP anturia joka ei kestä ylipainetta.
Lähetetty: 31 Heinä 2012, 19:12
Kirjoittaja ysi-ärrä
Tässä kuva ilmeisesti siitä IAP anturista?

Ja tämä toinen kuva on kaasarin etupuolelta johon tää IAP-anturin letku tulee,eli tää valkea nippuside letku on se IAP-anturilta tuleva. Miksiköhän tää iap-anrilta lähtevän letkun varressa on tällanen liitinki josta pääsee paineet kartanolle? Liittynee varmaan tuohon turbojuttuun jollainlailla.

Elikkäs tähänkö yhdistän t-liittimellä jossa on tää valkoinen nippuside jutska? Ku se oli jo tuossa toisessa järjestelmässä ja ei pelittäny ahdot ollenkaan. Scottoilerin ohjeen mukaan ois nimenomaan pitäny tulla tähän mustaan nippariletkujärjestemään. Ehkä vakiossa mut ei tässä.