Sivu 1/3
					
				
				Lähetetty: 03 Kesä 2013, 07:17
				Kirjoittaja Snowman
				Kerpele..Mikäs mättää kun busalla ei pääse kuin 300km tankillisella?? Tai no uudesta astihan toi on syöny n.6l / 100km.. Ihmetyttää vain kun jotkut ajavat alle 5l / 100km. Ajo on n.25km suunta työmatkaa motarilla jolla nopeus n.120kmh. Nyt aamulla kävin tankilla ja 300km tripissä ja 18.3l meni tankkiin. Eli kolmisen litraa jäljellä.. Varotusvalo syttyy kuin nakutettuna aina 270-275km kohdalla..
 Tästä ollut aiemminkin puhetta täälläkin mutta saksan tai itävallan maalla pääsee yli 400km tankillisella ja se saakelin valo syttyy vasta 370-375km kohalla eli just tasan 100km myöhemmin..vaikka saa siellä kahvaa rankemmin..paljon rankemmin. Mopotin on vakio ja huollettu säännöllisesti ainoastaan rajoittimet poistettu. :comp
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Kesä 2013, 08:38
				Kirjoittaja hanhiha
				Just ajoin reipas 2000km Suomessa keskikulutuksen ollessa n.5,4l/100km...tankkiin oon saanu mahtuun 21,7 litraa jolloin ajettuja kilsoja 408...mittarin mukaan,tiedä sitten todellisia  
ai niin...sliparit  ja oma ecu säädetty...
Edited By hanhiha on 1370237989
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Kesä 2013, 10:20
				Kirjoittaja Jorgos
				Työmatka-ajoa n.3km suunta ajaessa, ajan tankillisella alle 200km. Siinäkin välissä viidet valot.  
 
Mutta en kyllä matka-ajossakaan pääse paljoa yli 300km.
Sliparit, ei säädetty.
Edited By Jorgos on 1370244052
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Kesä 2013, 11:27
				Kirjoittaja busapilotti
				600km ajoa tuli tehtyä,5.4l/100km (mittari km:llä laskettuna)5.6l/100km(navigaattorin km:llä)1 ajelin 3 laukkua(kevyet ja leveet)ei mitään tasakaasu tippakisa ajoa.reilut kaasunavaukset kuuluvat matkantekoon.kys. Gen 2, 17tkm ajettu.sliparit,muuten vakio
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Kesä 2013, 12:09
				Kirjoittaja suiza
				K8 kaksipäällä, takalaukku+tankkilaukku. Kevätmiittiin kulutus 6,5-7 l/100km. Jokiar ajeli yksin mukana K10 tankkilaukku+reppu, litran / 100km pienemmällä kulutuksella.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Kesä 2013, 15:33
				Kirjoittaja martti
				Neste sotkee pensaan happea,siksi sitä kuluu enemmän kun euroopassa tai venäjän pensaa 
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Kesä 2013, 18:02
				Kirjoittaja Heksa
				martti kirjoitti:Neste sotkee pensaan happea,siksi sitä kuluu enemmän kun euroopassa tai venäjän pensaa 
 
siis onko nesteen bensa tehokkaampaa ku keskieuroopan bensa?
Nim: ajanko turhaan kentällä happirikkaalla vp109-llä 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Kesä 2013, 19:55
				Kirjoittaja Kekee
				Ittellä joskus aikoinaan vähin kulutus ollu 4,7/100 tankilta tankille ajoin ihan reipasta matka vauhtia. Nykysin ku matkaa ajaa nii tahtoo olla 5,5-6 matka kulutus ku ei nyt niin taloudellista ajoa ole ollu eikä sen niin väliäkään. Toinen juttu on että yli 9,5/100 ei ole ikinä menny...vaikka joskus nuita vähä extreme ajoja onki ollu. Slipareilla ja säätämätön... tuo euroopassa vähemmällä on minustaki aika mielenkiintonen juttu, onko tosiaan eroa noinkin paljon ja mistä johtuu ???
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Kesä 2013, 20:58
				Kirjoittaja martti
				Heksa kirjoitti:martti kirjoitti:Neste sotkee pensaan happea,siksi sitä kuluu enemmän kun euroopassa tai venäjän pensaa 

 
siis onko nesteen bensa tehokkaampaa ku keskieuroopan bensa?
Nim: ajanko turhaan kentällä happirikkaalla vp109-llä
 
Ei kait se tehokkaampaa ole,mutta sitä kait kuluu enemmän koska lamda säätää seosta,siis kun siihen onsotkettu happea niin sitä kuluu enemmän että saadaan noin 14/1 seos kohdalleen,elikkäs neste tavallaan huijjaa,näin saadaan polttoaineen kulutusta/myyntiä isommaksi,on tästä ollu täällä ja muilla myös auto-foorumeilla juttua 
 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Kesä 2013, 21:03
				Kirjoittaja Kekee
				Onko se kaikki bensa mitä suomessa myydään peräsin nesteen jalostamolta?
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Kesä 2013, 21:11
				Kirjoittaja Dösällä
				Kyllä mulla menee se 7-8 satasella johtuen siitä että on Busa alla. Vaihtoehtona vois olla tuhnu 50cc skode tai joku apinakiikku, omalla Mobolla kuitenkin teen sitä mihin se on suunniteltu. Jopa liikenteessä...
Nyt toi Shellin uusi nitro98 kyllä vaikutti olevan aika sopivaa ainakin omaan, parannusta on havaittavissa (vai unohdinko kyydittävän taukopaikalle..)
			 
			
					
				
				Lähetetty: 03 Kesä 2013, 21:33
				Kirjoittaja Kekee
				Heh saisinkoha mieki kiksejä ku abc bensaa myytäs yhtäkkiä turbopensana...heti hoksaisin eron  OT. Oli pakko
  OT. Oli pakko 
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 04 Kesä 2013, 07:51
				Kirjoittaja Snowman
				martti kirjoitti:Neste sotkee pensaan happea,siksi sitä kuluu enemmän kun euroopassa tai venäjän pensaa 
 
Haa arvasinpa oikein että Neste myy kuraa..Eli kerranki olin oikeassa ett euroopan aineilla ajaa pitemmälle.
Happea vissiin palamisjätteiden pienentämisen takia..ja suurin syy taitaa olla myynnin lisääminen..
Noita kulutus turinoita löytyy haulla lisää.kele.
Edited By Snowman on 1370321531
 
			
					
				
				Lähetetty: 04 Kesä 2013, 10:54
				Kirjoittaja Marbusa
				Mun Eco Or-Mu yllätti viikonloppuna, kun ajelin tankillisella 420 km.
Tankkiin meni 19,11 l ja olisihan sillä vielä varmaanki pätkän päässyt, jos olisi kuivaksi ajanut.
Eli keskikulutus 4,5 l.   
 
Ajotyyli pääasiassa tourinkia, täydellä takalaukulla varustettuna. 
En kyllä muista, että koskaan olisin noin pitkälle tankillisella ajellut.
Nyt taasen tätä nurkissa pyörimistä, mutta siltikin tripissä 365 km eikä bensavalo ole vielä syttynyt.  
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 04 Kesä 2013, 12:46
				Kirjoittaja snuggles
				Koittakaas käydä keski-euroopan bensalla penkissä mittaan tehot ja sitte sama kotimaan aineilla, voi olla jopa eroa, ei kait muuten VP:kin tee hapetettua bensaa, racingista kyse.