Sivu 1/1

Lähetetty: 04 Helmi 2011, 20:07
Kirjoittaja gsxr
Missä vaiheessa vakio vetoakseli kannattaa vaihtaa kestävämpään, onko joku jo selvittänyt todellisen rajan kestävyydelle?

A:llahan oli vakio akseli 400hv moottorissa ja pysyi yhtenä kappaleena.

Shifterin terävät nykäisyt kai rikkoo noita tehovehkeissä...

Pannaanko siis tilaten sekin.

Lähetetty: 04 Helmi 2011, 20:33
Kirjoittaja RHead
Jos siis itse sain sen rikki 220hp tehoilla :P

Lähetetty: 04 Helmi 2011, 20:45
Kirjoittaja gsxr
RHead kirjoitti:Jos siis itse sain sen rikki 220hp tehoilla :P
Muistelinkin että sulla oli jonkunlaisia huonoja kokemuksia vakioakselista, tosin oot varmaan ainoa jolle on käynyt noin tuolla tehomäärällä :wtf:

No kaikki on mahdollista.

Lähetetty: 04 Helmi 2011, 21:50
Kirjoittaja Jaku
ahhahaaa

täällä meni nätisti poikki 260 hp:n takapallolta

:thumbdown:

Lähetetty: 04 Helmi 2011, 23:09
Kirjoittaja gsxr
Jaku kirjoitti:ahhahaaa

täällä meni nätisti poikki 260 hp:n takapallolta

:thumbdown:
Alkaa tuntumaan siltä, että pitää vaihtaa vetari samalla :angry:

Lähetetty: 05 Helmi 2011, 07:44
Kirjoittaja 107-1089231881
Ehdottomasti kannattaa vaihtaa. Mielestäni 300 hp on viimmeinen takaraja.
Hmm.. jos sattus vetari luovuttamaan ++100 kmh vauhdista ja vapaa ketju sylttäis takapallon jumiin. Ei olis kuskin näkökulmasta ihan kivoin juttu.
Pari tapausta tiedän jossa kuskista on tullut matkustaja ketju ongelmien takia...

Lähetetty: 05 Helmi 2011, 22:44
Kirjoittaja 82-1232688863
Vetarin hajoamiset eivät johdu sen heikkoudesta vaan aina jostain ulkoisesta tekijästä. Vakio kestää hyvin.

Lähetetty: 06 Helmi 2011, 16:13
Kirjoittaja -Artsi-
Juu jokainen mun moottoriversio oli vakiovetarilla, yhtään en saanut rikki/poikki. Reilu 380hv/360Nm takarenkulalta Samin jarrussa oli pahin versio. Shifteriä ei ollut koskaan käytössä.

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 18:37
Kirjoittaja gsxr
Näkemykset vaihtelee kovasti, tähän tuskin on yhtä oikeaa vastausta.

Sanoisin että rauhallisesti tulevaa voimaa akseli kestää vaikka kuinka paljon mutta kaikenlainen terävyys ja rytkintä saattaa aiheuttaa pettämisen.

Itsellä ei ole shifteriä myöskään eikä varmaan aivan heti ole tulossakaan.

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 21:24
Kirjoittaja 74-1093961235
Väittäisinpä että huolimattomalla kytkimen käytöllä saa enemmän vahinkoa aikaan kuin oikein toimivalla shifterillä. Jos shifteri pelittää niin kyyti on kuin automaattilaatikolla ajaisi. Ja useimman Pertti-perusvaihtajan kytkimen käyttö varsinkin "race" -tilanteessa on helposti just tuota huolimatonta. Mukaanlukien omani. :glare:



Edited By Jarno on 1297106675

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 00:33
Kirjoittaja 82-1232688863
Ennenkuin vetolevyjen valmisteviat löydettiin, vetareita paukkui poikki lähinnä ketjujen noustessa takarattaan hampaiden päälle. Nyttemmin on satunnaisia katkeamisia kuullut ja kaikki katupeleissä, milloin missäkin pööpöilyissä. Kisakäytössä hakataan kaikki ja heti peliin liimaradoilla, pito maksimoituna katukumeilla, 7"- ja 8,5 slikseillä, eikä ole ollut ongelmia vakiovetarilla.

Ei todellakaan ole "pakkohankinta" kun virittää pyörää.

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 09:00
Kirjoittaja kajbusa
Röhnö kirjoitti:Ennenkuin vetolevyjen valmisteviat löydettiin, vetareita paukkui poikki lähinnä ketjujen noustessa takarattaan hampaiden päälle. Nyttemmin on satunnaisia katkeamisia kuullut ja kaikki katupeleissä, milloin missäkin pööpöilyissä. Kisakäytössä hakataan kaikki ja heti peliin liimaradoilla, pito maksimoituna katukumeilla, 7"- ja 8,5 slikseillä, eikä ole ollut ongelmia vakiovetarilla.

Ei todellakaan ole "pakkohankinta" kun virittää pyörää.
Juuri näin... vetolevy on ollut se suurin ongelma