Onkos jollain uudet ketjut paketissa tai mopossa kiinni? Kiinnostais tietää paljon se 21 tapin väli on uusissa ketjussa kun tuo manuska antaa vaihto väliksi 319,4mm.
edit: Jos toleranssi olis 0.00 niin DID:n speksien mukaan se olis 5/8" x 20 = 318mm. Venymää sais siis tulla 7,8mm 1765mm ketjuissa. Aika mieleenkiintonen mitattava mittanauhalla toi 1,4mm.
No itse itselleni vastaten. Eilen asentelin noi Tsubakit paikalleen ja siinä samassa tuli tsekattua tuokin. Uudessa ketjussa tuo mitta oli 31,7cm. Ja noissa 50tKm ajetuissa RK:n ketjuissa 31,8cm. Tosin nämä on mitattu lattialla olessa, liekkö sitten vähän venyy kun on asennettu paikalleen.
Kaiken kaikkiaan tuo vanha ketju oli venynyt puoli lenkkiä. Olishan siinä ollut vielä varaa vähän venytellä tuohon vaihtorajaan mutta kun loppu se eturatas.....
jsalok kirjoitti:Te olette tuollaisia hurjastelijoita... :p
Minulla 38tkm ajettu eturatas oli ihan hyvä vielä...
Ööö. Enpä katsonut vielä 38tKm kohdalla aiheelliseksi tutkia eturattaan kuntoa. Tossa 50tKm kohdalla sen sitten kurkkasin ja aika piikkinä hampaat oli jo, ihan tuli Dee Snider mieleen. Tosin eturattaan hampaista ei ollut yksikään poikki vielä. :p
Kävin Apparalla tuuppailemassa mutka-ajoa ja ennen pääsuoraa olevassa kurvassa (n 160 km/h) pamaus ja kiekat tappii. No hokasin heti et ketjut poikki (onneksi ei kiilannut takasta jumiin). Bussi radan sivuun ja katteleen vaurioita, eipä isompia, takavilkun lasi oli saanut viuhuvasta ketjusta. Onni onnettomuudessa ettei ketjut lyönyt lohkoo mäsäksi.
Tuon pienen alustuksen jälkeen itse asiaan! Milläs arvon busanistit olette itse etjujen "niittauksen" hoitaneet? Onko teillä siihen vartavasten olemassa työkalu?
Ps. ketjut oli ite keväällä vaihettu ja noin 8 tkm tähän mennessä ajettu ja pitikin sattua
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
jakehaanpää kirjoitti:KU ITTE TEKEE TULEE MITÄ TULEE :p
Kävin Apparalla tuuppailemassa mutka-ajoa ja ennen pääsuoraa olevassa kurvassa (n 160 km/h) pamaus ja kiekat tappii. No hokasin heti et ketjut poikki (onneksi ei kiilannut takasta jumiin). Bussi radan sivuun ja katteleen vaurioita, eipä isompia, takavilkun lasi oli saanut viuhuvasta ketjusta. Onni onnettomuudessa ettei ketjut lyönyt lohkoo mäsäksi.
Tuon pienen alustuksen jälkeen itse asiaan! Milläs arvon busanistit olette itse etjujen "niittauksen" hoitaneet? Onko teillä siihen vartavasten olemassa työkalu?
Ps. ketjut oli ite keväällä vaihettu ja noin 8 tkm tähän mennessä ajettu ja pitikin sattua
Oliko katkennut siitä niitatusta kohdasta? Me ollaan noita niittailtu ihan kotikonstein, elikkäs painava leka taakse ja vasaralla + piikillä ensin hieman levitystä niitille ja sitten vaan naputellen se niitin pää pyöreämmäksi. Ei kyllä taatusti pitäisi olla heikompi mitä kiinteä lenkkikään. Minkä merkkiset ketjut muuten jos saa kysyä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Oliko katkennut siitä niitatusta kohdasta? Me ollaan noita niittailtu ihan kotikonstein, elikkäs painava leka taakse ja vasaralla + piikillä ensin hieman levitystä niitille ja sitten vaan naputellen se niitin pää pyöreämmäksi. Ei kyllä taatusti pitäisi olla heikompi mitä kiinteä lenkkikään. Minkä merkkiset ketjut muuten jos saa kysyä?
Samaa tekniikkaa itekkin keväällä käytin, mutta tuon episodin jälkeen heräs tosiaan muutama kyssäri. Oon kuullut, että on olemassa ns. liitin puristimia vartavasten tohon hommaan! ???
Tarkemmin en ole vielä ketjuja tutkinut vaan homma meni otoksi , mutta nopealla vilkaisulla juurikin tuo liitospala joka itse niitataan on pettänyt. Ketjujen merkki oli muistaakseni D.I.D (korjaan, jos muistan väärin kunha huomenne alan asiaa hoitelleen :O )
Päätäsärkien kävin ketjuja tsekkaamas ja pesemäs, oli sitten yön aikana merkki muuttunut RK:ksi
Ketjut näyttävät ja tuntuvat ehyiltä oten ei muutakuin niittauspalaa hommaileen ja niittaileen (kunnolla)
Edited By jakehaanpää on 1157878835
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Tilasin lukkopalan ketjuihin ja jo heti seuraavana päivänä soittivat, et tuu noutaan No ei muutakuin noutaan ja hommiin ja kas kas... p...le olivat kyllä tilanneet 530:sen, mutta tuli 525:nen enkä edes hokinut liikkees kattoo, et tuli oikean kokoinen lukko
Siis homma siirty taasen parilla päivällä, ku huomenna tilaavat niin pitäs olla torstaina paikalla. Menee tiukille toi Suvirantaan tulo :p
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11