Kesän ajelut.. - ..taitaa olla mun osalta ajettu

Kaikki yleiset höpötykset ja jutut jotka eivät sovi muihin foorumeihin tänne..
Sepe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

busapappa2 kirjoitti:Jos mennään pelkästään ympärivuotiseen, on Busa If:ssä täyskaskolla n. 2.500 egee mun bonuksilla ja Pohjolassa n. 880 egee VUOSI. :tapu: :bowdown: :mosh:

Eli siis saman verran kuin Turvassa. Mulla oli ½ vuotta ajossa ja laskua tuli ~400€. Täyskasko ja täydet bonukset (+lisät samaan malliin kuin Timpalla). Mut en viittinyt pitää ajossa talvea ihan Pohjolanmiehen harmiksi, vaan laitoin kuitenkin seisontaan kun ei viitsi Busalla talvella ajella. :p :respekt: Tällä systeemillä jää 400€ enemmän kuin Pohjolanmiehen firmasta muihin iloihin. Esim perämoottorin katteisiin, moottoriiin,........
:wtf: :1087
Jassu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

1100e koko vuosi mulla turvassa...

28v mies
asuinpaikka: vantaa
Bonarit : 30/70
Maksu: 1 erässä
muuta: jotain lisäalekilkettä tos kans oli

Edited By Jassu on 1161679744
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Tase

Viesti Kirjoittaja Tase »

PetriK kirjoitti:Nordeasta tuli paras vakuutustarjous keväällä. Edullisin hinta ja kohtuullinen rataharjoittelun ja suljettujen alueiden ajon omavastuuosuus myös ilman EAK kouluttajaa (=lue esim. katupyörien street luokka Drag tapahtumissa).

Tärkeämpää kuin seistonta-ajan vakuutus on ainakin mulle tuo omavastuu muualla kuin tiellä ajettaessa, mutta myös 6.5kk ajokuukauden hinta oli Nordealla edullisempi kuin näissä "ei seiso" vakuutuksissa. (Tosin valitettavasti aikatauluhaasteiden takia ei suljetuilla alueilla sitten lopulta kovinkaan paljoa tullut ajettua)

Samat syyt minullakin miksi vakuutukset otin Nordeasta ja lisäksi heidän tarjous oli YLIvoimaisesti halvin. Johtuukohan se lie siitä kun olen kyseisen pankin velkavanki ??? hyvät oli erikoisalennukset :;):
Vakuutuksen hinta liikenne- ja kasakovakuutus yhteensä ajokuukauden aikana noin ~85/kk€- Liikenne 50% ja kasko täydet.

Lisäksi tuntuu Nordeassa toimivan korvausmenettelyt loistavasti.. Ei tarvitse tapella.. Jennica varmaan voi niistä kertoa lisää :glare:
Timppa
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Jassu kirjoitti:1100e koko vuosi mulla turvassa...

No niin, tässä se nyt nähdään.
45v, asun "maalla", 40/60 + noi aikasemmin mainitut alet... Turvassa koko vuosi alle 900. Mut silti maksan mieluummin 600/6kk...

Nordea ei mulle täällä pystynyt samaan ???

Edited By Timppa on 1161681998
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
RHead
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Ens vuodeksi muistaakseni tulee toi seisontaan laittaminen maksulliseksi.. by ake., :angry:
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
jakehaanpää
Site Admin

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

RHead kirjoitti:Ens vuodeksi muistaakseni tulee toi seisontaan laittaminen maksulliseksi.. by ake., :angry:
Näinhän siinä käyp :thumbdown: No ei se mittään kun tälläkin hetkellä ajetaan ympäri vuoden :mosh:

Noi ake:n hinnatkin on jo jossain julkaistu, en vaan muista missä... varmaan ake:n sivuilla :comp
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
PetriK

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Olisiko AKE ilmoitus muistaakseni 10,50 / ilmoitus, eli 21e vuodessa. Vakuutusyhtiö hoitanee ilmoitukset mitä lueskelin aikoinaan. Eli tuolla AKE maksulla ole kovinkaan isoa merkitystä vuosikuluissa, sen sijaan suljetun alueen ajon (rata&street tapahtumat) vakuutuksella on oman mielen rauhoittamiseksi.

Mitenkäs lienee tällä hetkellä yhtiöiden korvauspolitiikka tältä rata ajon ja ajoharjoittelutapahtumien osalta? Tuleekohan niihin muutoksia taas kevään tuodessa uudet ehdot kotiin ? Yleinen linja tuntui olevan että "ei-seiso" vakuutusten yhteydessä juuri tuo kohta vakuutuksessa huonontui ? Esim. Pohjola ei korvaa mitään street luokan tapahtumissa sattuneita vahinkoja - niissä kun harvoin radalla on toisella kaistalla EAK kouluttajaa ;-)). Samoin Pohjola yms. eivät käsittääksenin korvaa lentokenttäajoissa sattuneita vahinkoja. Mielenkiinnolla odotan keskustelua joka syntyy siitä että joku kaataa pyöränsä paikallaan lentokentällä ja Pohjola tai joku muu vastaava kieltäytyy maksamasta. Tämä vakuutuspolitiikkahan suorastaan kehoittaa siihen että ainoat vakuutuksen korvaavat ajoharjoittelu- ja nopeusennätystapahtumat järjestetään loppujenlopuksi kadulla ...

Onkohan mikään moottoripyöräyhdistys onnistunut vielä neuvottelemaan järkevämpiä vakuutusehtoja jäsenilleen ?

ps. Tänään lähti ilmoitus Nordeaan ... joten "nyt seisoo !!!"

Tässä linkki 2005 rata- ja ajoharjoittelun korvauspolitiikkaan yhtiöittäin.

Edited By PetriK on 1161705589
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Timppa löpisee Asiaaaaaa ! Toden totta vakuutuksiin vaikuttaa vielä sekin, että samasta yhtiöstä annetaan eri henkilöille erilaisia tarjouksii, MUTTA niinkuin totesit kannattaa kilpailuttaa sillon tällön ! :D
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
jakehaanpää
Site Admin

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

PetriK kirjoitti:Onkohan mikään moottoripyöräyhdistys onnistunut vielä neuvottelemaan järkevämpiä vakuutusehtoja jäsenilleen ?

Ohessa lainaus smoton sivuilta:

SMOTOn ajotestit

Testien tarkoituksena on varmistaa moottoripyörän perushallintataidot ja liikenteessä selviytymisen riskit kullakin kuljettajalla henkilökohtaisesti.

Testiin kuuluu ajokoe ja kirjallinen koe. Ajokokeessa tutkitaan kokelaan taidot jarrutuksessa ja moottoripyörän ohjaamisessa. Kirjallisessa kokeessa tutkitaan kokelaan moottoripyörän hallinnan ja liikenteessä selviämistaitojen teoreettista osaamista.

Jokaisesta suorituksesta annetaan suullinen palaute jossa neuvotaan miten omaa ajamistaan voisi kehittää.

Yrityskertoja on kaksi. Jokainen suoritus esitellään käytännössä kouluttajien toimesta

Jos moottoripyörän perushallintataidoissa todetaan puutteita, testiä ei läpäise. Testimaksua ei palauteta.

Testin läpäisseet palkitaan tavallista paremmalla vakuutusturvalla. He pääsevät myös mukaan itse kehittämään moottoripyörävakuutuksiaan entistä parempaan suuntaan.

Projekti on vielä käymisvaiheessa, mutta ehkä jo ensi vuodeksi jotku saavat tietystä yhtiöstä reippaitakin aleja ??? ??? :mosh: :mosh:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Jassu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

jakehaanpää kirjoitti:Projekti on vielä käymisvaiheessa, mutta ehkä jo ensi vuodeksi jotku saavat tietystä yhtiöstä reippaitakin aleja ??? ??? :mosh: :mosh:
Jooh, tällähetkellä tuon testin suorittaneet saavat ajokamansa kaskoon - thats all. Et aika pienellä mennään.

mutta toivottavasti ensi vuodeksi jotain isomapaa on jo tulossa, parhaimmillaan toki joku ale vakkareihin.

Eri järjestöillä on omia vakuutusdiilejä, osalla hyvät alennukset toisilla esim sitten erikosidiiliä rata-ajoon jne. Myös eräs itseäni lähellä oleva yhdistys on suunnittelemassa ensi vuodeksi vakuutusneuvotteluita, kassotaan mitä aika tuo tullessaan.
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
-Artsi-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

busapappa2 kirjoitti:Uusi systeemi ei ehkä oo paljoo edullisempi esim. Pikku Ninja tyylin vehkeissä, koska sakottaa vähä teho/paino suhteesta, mut isot pyörät on AINA HALVEMPII UUDELLA YMPÄRI VUODEN SYSTEEMILLÄ ! :O Ainakin mun tarjouksessa useita satasia halvempi ympäri vuoden Pohjolassa kuin 6kk IF:ssä !

Juuri tuli Iffin lasku: 12kk liikennevakuutus 499,72 euroa.
Sis. bonarit 70% ja liiton ale 6%. Seisontamallin vakuutus eli 250 euroa per 6kk.

Oiskohan halvempi ympäri vuoden... :smoking:
Club 100 m/s
busapappa2

Niinpä, mut vetäse siähen täyskasko messiin ja kerro hintasi sitten ! Näyttää oudolta toi sun hintas ?? No tosin siinä on kaikki bonat !! Kun saan kerättyy myös Liikennevakuutukseen kaikki bonat on mun vakuutukseni hinta SIIS TÄYSKASKO 70% ja Liikennevakuutus 70% galgulaattori näyttää yhteissummaa ympärivuoden Pohjolassa molemmilla vakuutuksilla n. 440 euroo ??? :laugh: :D :p :blues:

Kasko on kallis, vaikka siinä olisikin kaikki bonarit, mä alotin vasta tänä vuonna, eli menee muutama vuosiennen kuin saan bonukset liikennevakuutukseen 20-70 % :smoking:

Jiihaa toi sun ympärivuotinen vakuutuksesi olis mulle 1332,58 euroo ja se on ymmärtääkseni pelkkä liikenne vakuutus JA ONKIN !! :pomppu:

NYT MAKSAN 880 EUROO SEKÄ LIIKENNEVAKUUTUKSESTA BONUS 20%, ETTÄ TÄYSKASKO BONUS TAIS TIPPUU NYT 40:NEEN TAI 50:NEEN KUN VÄHÄ KOLHIN KATTEITA, TOSIN SAIN HYVÄN PAKETIN KORVAUKSISSA RAHANA JUST SEN VERRAN, ETTÄ KORVAS OMAVASTUUN JA BONUSMENETYKSET, SIT JÄI VÄHÄ VIELÄ YOSIMURIEN OSTOON, KUN JÄTIN NAARMUUNTUNEEN PUTKEN OMAAN PIIKKIIN JA PEILIN SEKÄ ETULOKARIN ! :mosh:

POHOJOLAN MIÄS OLI REILU KORVATESSA. :unclesam:

Edited By busapappa2 on 1161797288
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
PetriK

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Hmmmm, SMOTO:n ajoharjoittelukoe jossa osallistutaan EAK kokeeseen ja saadaan kouluttajilta palautetta. Itse ajoin kolarin heti EAK:n jälkeen joten enpä tiedä ? .... tässä olisi pilke silmäkulmassa mutta silty totuuden jyvänen sisältäen tehty toisenlainen ehdotus perushallintataitojen osoittamiseksi peruspyöräilijälle vakuutusmaksujen allennusten perustelemiseksi ;-))

1) Vuosittaisia kilometrejä tulee yli 10.000.
Ajokokemus on varmuuden ja turvallisuuden kannalta varmasti tärkein tekijä. Nuoret ja kokemattomat ovat liikenteessä suurin riskiryhmä. Myös vähän ajaneet uusiomotoristit ovat riskiryhmää, siksi paljon kaudessa ajavia pitäisi suosia.

2) Todistetusti yli 200km/h ajanut useampaan kertaan radalla tms.
Tilannenopeuden tajuaminen ja moottoripyöräillessä varsinkin pyörän käyttäytyminen suurissa nopeuksissa on iso riski onnettomuustilastojen valossa. Yli 300km/h suoritus ei enään vaikuta koska käytännössä kaikki onnettomuudet sattuvat alle 200km/h vauhdissa. Lisäksi yli 300km/h suoritukseen vaikuttavat suoritusolosuhteet, joten raja pitää asettaa sellaiseksi että kaikki haluavat ja osaavat pääsevät sen ylittämään.

3) Varttimaili suoritettu aikaan < 12s.
Pyörän käsittelyvarmuus kasvaa kun sitä osaa ajaa oikein liikennevirran mukana. Osa onnettomuuksista tapahtuu tilanteessa jossa pyörän tehokkuus yllättää kokemattoman kuskin, siksi harjoittelu myös ääriolosuhteita varten on tärkeää. Toisaalta luku on valittu varman päälle, lukemisen perusteella tähän pääsee helposti melkeinpä missaä vaan, ne jotka haluavat oppia.

4) Rata-ajokokemusta kertynyt useammasta ajoharjoittelutapahtumasta ja/tai aktiivinen osallistuminen muuntyyppisiin kokoontumisajoista.
Tämä siksi että ryhmä-ajokurin ja liikenteessä vaadittavien sosiaalisten taitojen kehittämiseksi ;-) on hyvä pyöräillä osana ryhmää joko radalla tai muualla. Ajamalla ryhmässä oppii hyvin tiedolliset ja taidolliset rajansa kun näkee missä muiden rajat menevät. Yksin ajaessa tai tutussa pienemmässä ryhmässä ajaessa rajoja ei samalla tavalla pääse havainnoimaan vaan ne on itse koettava jolloin taas onnettomuusriski kasvaa.

5) Loppukaudesta unelmoitu turbosta kun tuntuu että vakiomopon tehot ei riitä sitten millään... , paitsi ne joilla on jo turbo jotka miettivät swingin pidennystä ja ahtojen nostamista - vai miten on ? Tehoja ei tunnu olevan koskaan liikaa, mutta on hyvä ymmärtää että teholla yksin ei saavuteta mitään vaan tehon, ajajan ja muun pyörän pitää olla balanssissa.

:rasberry: :shocked:

EDIT: Oho - 6% liitosta, noista liiton alennuksista on nyt useammatkin maininneet. Mihin liittoon kannataa liittyä jotta saa tuollaisia alennuksia ?

Edited By PetriK on 1161797187
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
busapappa2

EI AINAKAAN ELÄKELÄISTEN LIITTÖÖN ! :p :D :blues:

MITÄ TULEE MEIKÄLÄISIIN "UUSIOMOTORISTEIHIN" Olet osittain oikeassa, mutta tää on vähän kuin uinti tai fillarilla ajo, mulla on tähän mennessä tänä vuonna kasassa n. 30.000km .

Se otti tollasen 1.000 - 3.000 km, kun huomas, että asiat alko tuleen ikäänkuin selkärangasta, mulla on takana -70 luvulla ja vähä -80 luvulla jotain puolen miljoonan ja miljoonan kilsan välillä, ajettiin ympäri vuoden taksarilukemii, eli yli parhaat vuodet yli 100.000 kilsaa vuodessa, eka vuosi muuten satapiikillä kokotalven ja ilman kyrdee, kun olin lennättimessä sähkösanomankantajana, ekan kuypärän ostin vasta toisena satapiikkivuotena oranssi AGV JA ONNEKSI viimeinen pyörä jolla ajoin tosissaan oli Turbo Katana 1979-1980, eli tietää mitä esim. Busalle käy kun kääntää kiihdytyksessä "varomattomasti" kahvan laitaan. :baaa:

:oho:

Eli nyt on akokelit, jotka vaatii todellista varovaisuutta, esim. en enää ottanut nuorempaa tytärtäni kyytiin. Asfaltin ja etenkin Märän betonin lämpötila kun alkaa oleen 3 celssiusta pito on todella minimaalinen, kun rengas ei lämpene. :oho:

Laitoin just uuden läskin taakse Z6, hyvä rengas mutta näillä lämpötiloilla hengenvaarallinen kiiltävä kumipinta ja märkä betoni................. tappava yhdistelmä Busalle.

:turbobusa: Savutin vähän kuivalla asfaltilla, että sain karhennettuu ajopintaa ja silti vaikka kuinka varoin, niin märälläbetonilla pari kertaa vaihtaessani kiihdytyksessä, veti perä sladii, eli sixsax pari kertaa . :turbobusa:

SIMMOTTIS :unclesam:

Edited By busapappa2 on 1161799507
-Artsi-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

busapappa2 kirjoitti:Niinpä, mut vetäse siähen täyskasko messiin ja kerro hintasi sitten ! Näyttää oudolta toi sun hintas ?? No tosin siinä on kaikki bonat !! Kun saan kerättyy myös Liikennevakuutukseen kaikki bonat on mun vakuutukseni hinta SIIS TÄYSKASKO 70% ja Liikennevakuutus 70% galgulaattori näyttää yhteissummaa ympärivuoden Pohjolassa molemmilla vakuutuksilla n. 440 euroo

Silloin kun kasko vielä oli niin muistelisin sen olleen about toinen mokoma. Eli kaikkiaan noin 5 sataa kesässä mopon vakuutukseen.
Kuulostais olevan suht kohillaan tuo sun hinta, mutta kuten jo todettu, nää on tapauskohtaisia. Ensi keväänä taas uusi vertailukierros kun mopo otetaan ajoon.

Btw, säästin reippaat pari sataa vuodessa halvimman yhtiön hintaan verraten kun purin jokaisen yhtiön mainostaman vakuutusten keskittämisen. Keskittämisalet kun saa useimmiten parilla vakuutuksella per yhtiö, niin ne alet pystyi keräämään usealta firmalta kun meilläkin on jos jotakin kynnykseltä-putoamis-vakuutusta yms. Eli vakuutukset pareittain eri yhtiöihin... :;):

PetriK: loistava lista! Mutta mitäs kun on jo kohdat 1-5, tbo, pitkä mopo ja paineet tapissa?!? Mopo pois ja golfaamaan? :D
Tuon liittoalen taas saanee likimain minkä liiton jäsenkirjalla vaan. :D
Club 100 m/s
Vastaa Viestiin