Tallille roudasin tänään pari ratasta ja kysymys kuuluu:
Kannattaako tämän raadin mielestä laittaa taakse 530:sen rattaan tilalle 520:nen?
Tyhmä kysymys kun ketju ja eturatas on 530 ja mopossa +300hv, mutta meitä on moneen junaan, ja osa jää asemalle...
ps.530 n:1250g ja 520 n:360g, siis 900g hyvää.
530 vs 520 - Rattaat
Hmm.. tän tuumailun kävin jo talvella. Hammasrattaat on niin köykäset ja heikon näköiset ettei tulis mieleenkään laittaa äkkilähtö pyörään
520 ketju vois kestää vaparissa ???
Hmm.. tehon puolesta vois kestää mutta +200 Nm vääntö murhaa viiskaks kypäsen setin ekassa startissa, näin uskoisin.
Ongelmana kokeilulle on todennäköisten tuhojen määrä moottorille, ketjun ulostautuessa.

520 ketju vois kestää vaparissa ???
Hmm.. tehon puolesta vois kestää mutta +200 Nm vääntö murhaa viiskaks kypäsen setin ekassa startissa, näin uskoisin.
Ongelmana kokeilulle on todennäköisten tuhojen määrä moottorille, ketjun ulostautuessa.
Joo, aika hepposeltahan toi 520:nen näyttää, alumiinia siis.
Sitä samaa mietin jos ketju lipeää rattaalla/ratas ei kestä niin rattaasta ei väliä mutta kun samalla voi lähteä osa takavannetta, haarukkaa ja puolet lohkosta.
Vetokappale tuli Italiasta.
Edit: siis kyse pelkästä takarattaasta.
Edited By Kekku on 1178777878
Sitä samaa mietin jos ketju lipeää rattaalla/ratas ei kestä niin rattaasta ei väliä mutta kun samalla voi lähteä osa takavannetta, haarukkaa ja puolet lohkosta.
Vetokappale tuli Italiasta.
Edit: siis kyse pelkästä takarattaasta.
Edited By Kekku on 1178777878