530 vs 520 - Rattaat

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Tallille roudasin tänään pari ratasta ja kysymys kuuluu:
Kannattaako tämän raadin mielestä laittaa taakse 530:sen rattaan tilalle 520:nen?

Tyhmä kysymys kun ketju ja eturatas on 530 ja mopossa +300hv, mutta meitä on moneen junaan, ja osa jää asemalle...

ps.530 n:1250g ja 520 n:360g, siis 900g hyvää.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. tän tuumailun kävin jo talvella. Hammasrattaat on niin köykäset ja heikon näköiset ettei tulis mieleenkään laittaa äkkilähtö pyörään :shocked:
520 ketju vois kestää vaparissa ???

Hmm.. tehon puolesta vois kestää mutta +200 Nm vääntö murhaa viiskaks kypäsen setin ekassa startissa, näin uskoisin.

Ongelmana kokeilulle on todennäköisten tuhojen määrä moottorille, ketjun ulostautuessa.
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

saavutettavissa oleva hyöty on varsin kyseenalainen riskeihin verrattuna :p olethan jo hoitanut vetokappaleen tuennan?
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Joo, aika hepposeltahan toi 520:nen näyttää, alumiinia siis.
Sitä samaa mietin jos ketju lipeää rattaalla/ratas ei kestä niin rattaasta ei väliä mutta kun samalla voi lähteä osa takavannetta, haarukkaa ja puolet lohkosta.
Vetokappale tuli Italiasta.

Edit: siis kyse pelkästä takarattaasta.




Edited By Kekku on 1178777878
Vastaa Viestiin