Gps:n tarkkuus - Garmin zumo

Kaikki yleiset höpötykset ja jutut jotka eivät sovi muihin foorumeihin tänne..
kalle

Viesti Kirjoittaja kalle »

Tutkailin tuossa Busan -00 mittarivirhettä Garminin Zumon kanssa. Kun Busan lasissa n.108km/h niin todellista on 100km/h. Samaan tulokseen pääsi (Autobahnalle tippuneella)
Tom Tom Riderilla. Mutta yllätys oli, että Busan lasissa kun oli
330km/h niin Garmin stoppas lukemaan 283km/h. Kokeiltu myös kahden 1000R:n kanssa. -07 kulki 281km/h ja -06 meni
276km/h. Eikös noi kukemat ole pikkasen alakantissa kun sain
Busalle tutkalla L-rannassa viime vuonna 286km/h kauheessa
vastatuulessa ja 1000R:llekin saatu kovempia lukemia testeissä. Ja narut takuulla tiukalla kun Bahnaa oli pari sataa
kilsaa....:)
Tom Tomin lukua täysillä en saanut kun siinä nopeusnäyttö niin
pirskatin pienellä, ettei siitä saa täysillä ajettaessa selvää kun sen verran horisontti heiluu....:)
86-1136476978

Viesti Kirjoittaja 86-1136476978 »

kalle kirjoitti:Tutkailin tuossa Busan -00 mittarivirhettä Garminin Zumon kanssa. Kun Busan lasissa n.108km/h niin todellista on 100km/h. Samaan tulokseen pääsi (Autobahnalle tippuneella)
Tom Tom Riderilla. Mutta yllätys oli, että Busan lasissa kun oli
330km/h niin Garmin stoppas lukemaan 283km/h. Kokeiltu myös kahden 1000R:n kanssa. -07 kulki 281km/h ja -06 meni
276km/h. Eikös noi kukemat ole pikkasen alakantissa kun sain
Busalle tutkalla L-rannassa viime vuonna 286km/h kauheessa
vastatuulessa ja 1000R:llekin saatu kovempia lukemia testeissä. Ja narut takuulla tiukalla kun Bahnaa oli pari sataa
kilsaa....:)
Tom Tomin lukua täysillä en saanut kun siinä nopeusnäyttö niin
pirskatin pienellä, ettei siitä saa täysillä ajettaessa selvää kun sen verran horisontti heiluu....:)
Heips,

Eiköhän ne satelliitit ja gps oo aikas tarkkoja ainaskin oman kokemuksen mukaan maantienopeuksilla.

Nimittäin oletkos katsonut mitä näyttää teiden varsilla olevat nopeusmittaus"pömpelit" verrattuna gpsiisi? Mulla kännyssä Navicore ja sen lukemat autolla ajattaessa verrattuna ko. mittalaitteisiin antaa samat ainakin 80 km/h ja 100 km/h nopeusalueilla. Mikä oli yllätys, nimittäin se, että ne teiden varsien mittarit siis toimii (vai toimiiko?).

Insinööriaineista...
kalle

Viesti Kirjoittaja kalle »

Vikla kirjoitti:
kalle kirjoitti:Tutkailin tuossa Busan -00 mittarivirhettä Garminin Zumon kanssa. Kun Busan lasissa n.108km/h niin todellista on 100km/h. Samaan tulokseen pääsi
Heips,

Eiköhän ne satelliitit ja gps oo aikas tarkkoja ainaskin oman kokemuksen mukaan maantienopeuksilla.

Nimittäin oletkos katsonut mitä näyttää teiden varsilla olevat nopeusmittaus"pömpelit" verrattuna gpsiisi? Mulla kännyssä Navicore ja sen lukemat autolla ajattaessa verrattuna ko. mittalaitteisiin antaa samat ainakin 80 km/h ja 100 km/h nopeusalueilla. Mikä oli yllätys, nimittäin se, että ne teiden varsien mittarit siis toimii (vai toimiiko?).

Insinööriaineista...
Moi!

Kyllä noi gepsit näyttää nopeuden todella tarkasti verrattuna
näyttötauluihin, joten ilmeisesti ne skulaa ihan ok myös isommilla nopeuksilla....? Tuo 300km/h on kyllä aika pienestä kiinni...., mikä mahtaa olla takanakin kuluneisuuden vaikutus?
Jos nakki jo muutaman millin halkaisijaltaan pienempi niin rajoitin paukahtaa päälle jonkin verran aikaisemmin. Vaikuttanee kehään jo jonkin verran!
Timppa
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

kalle kirjoitti:...mikä mahtaa olla takanakin kuluneisuuden vaikutus?
Jos nakki jo muutaman millin halkaisijaltaan pienempi niin rajoitin paukahtaa päälle jonkin verran aikaisemmin. Vaikuttanee kehään jo jonkin verran!
Jos rengas on kulunut uudesta vaikkas 4mm, kehämitta pienenee n.25mm. Tämä taasen on hippasen yli 1% pois uuden renkaan kehästä, joten ei niin kovin paljoa ???
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Ota se rajoitin veke, niin pääset kovempaa !! GIPro ATre . :D :p :p :D
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
65-1179940962

Viesti Kirjoittaja 65-1179940962 »

busapappa2 kirjoitti:Ota se rajoitin veke, niin pääset kovempaa !! GIPro ATre . :D :p :p :D

Ok, tää nyt on noviisin puhetta, mutta miksi yli kolmeasataa kulkevaa vekotinta halutaan kulkemaan vielä lujempaa????

Minua vi...taa ajaa moottoritiellä 120, kun tietää että mopo kulkisi hiukkasen kovempaa...

Mutta jokainenhan saa tietenkin tehdä vekottimilleen mitä haluaa, itse en vain ymmärrä... sorry.

A
110-1162320281

Viesti Kirjoittaja 110-1162320281 »

Arska69 kirjoitti:
busapappa2 kirjoitti:Ota se rajoitin veke, niin pääset kovempaa !! GIPro ATre . :D :p :p :D

Ok, tää nyt on noviisin puhetta, mutta miksi yli kolmeasataa kulkevaa vekotinta halutaan kulkemaan vielä lujempaa????

Minua vi...taa ajaa moottoritiellä 120, kun tietää että mopo kulkisi hiukkasen kovempaa...

Mutta jokainenhan saa tietenkin tehdä vekottimilleen mitä haluaa, itse en vain ymmärrä... sorry.

A

Niin... onhan se totta jos menet jokapäivä kiviseltä peltotyömaalta pihtaavan vaimon luo ilman avioehtoa, pari mukulaa joita ei nyky lain mukaan saa edes opettaa ihmisiksi riehuu. Koiratkin pitäis viedä lenkille ja kissanpaskakin haisee aika imelälle. Tuliterä 1,6 corolla hyrrää alla esp päällä ja luistonestovalokin vilkuttelee.... Ne on MIEHIÄ.

Mut onhan se niin ettei meille normaaleille ihmisille mikään riitä...
110-1162320281

oikeesti aiheeseen liittyen.. onko kukaan testannu miten paljon tuo tempesin tekemä gt ohjelma heittää noissa kiihdytysmittauksissa? Liekkö ihan humpuukia?

www.tempes.com
Timppa
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

nomad667 kirjoitti:oikeesti aiheeseen liittyen.. onko kukaan testannu miten paljon tuo tempesin tekemä gt ohjelma heittää noissa kiihdytysmittauksissa? Liekkö ihan humpuukia?

www.tempes.com

Tänne taannoin tuosta ohjelmasta kirjoittelin. Edelleenkään mulla ei ole mitään vertailukohtaa noille sen antamille lukemille, koska kiihdyttelemässä ei tule käytyä (missään, mistä saisi fakta-tietoa)... Mut jos sulta löytyy tarvittavat kilkkeet (s60 2nd ed. luuri ja gps-mokkula), niin ohjelman voin nakata vaikka s-postilla...

Edited By Timppa on 1182028386
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
110-1162320281

Timppa kirjoitti:
nomad667 kirjoitti:oikeesti aiheeseen liittyen.. onko kukaan testannu miten paljon tuo tempesin tekemä gt ohjelma heittää noissa kiihdytysmittauksissa? Liekkö ihan humpuukia?

www.tempes.com

Tänne taannoin tuosta ohjelmasta kirjoittelin. Edelleenkään mulla ei ole mitään vertailukohtaa noille sen antamille lukemille, koska kiihdyttelemässä ei tule käytyä (missään, mistä saisi fakta-tietoa)... Mut jos sulta löytyy tarvittavat kilkkeet (s60 2nd ed. luuri ja gps-mokkula), niin ohjelman voin nakata vaikka s-postilla...
ohjelma on itelläkin luurissa mutta en ole busalla ikinä kopassut. omatekosella putkiauto kyhäelmällä mittailin 0-100 6,8sek(joka perstuntumalla oli ihan kohillaan) ja -04 z750 kawalla 3,8s.. en muista enää paljon oli vartti... jäi vaan mieleen että vartin aika näytti ihan liian kivalta... perhana kun on tullu luurin muisti tyhjennettyä
110-1162320281

pitää joku päivä ihan hupina kopasta niin saa nuo pro miehet tulla kertomaan että tuo näyttää ihan päin helevettiä:laugh:
104-1152012659

Viesti Kirjoittaja 104-1152012659 »

Kokeiltua:: Tuli hommaatua gps nopeusmittari koska olen vaihtanut välityksiä hyvä vekotin vaikka laitteessa on noin 2 sekunnin viive tämmönen http://www.activegps.fi/

Edited By hayabusa00 on 1183793757
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Arska69 kirjoitti:

A

Arska69 .

Eihän siinä mitään järkee olekkaan JOS ajelee Suomessa . Mutta onhan mukavaa ajaa esim. Sakslandiassa, kun ei ole rajoitinta kuristamassa menoa. :rasberry:

Toisaalta missä on sitten järkee ?? :glare:

Itse en edes harkitsisi Turbon laittamista Busaan, mutta poikkeuksetta KAIKKI jotka ovat TurboBusalla kunnolla ajaneet, jäävät "koukkuun".

Mielestäni jokainen pyörään sijoitettu euro on hyvään tarkoitukseen, koska toiset istuu kesänsä terassilla ja yhen Turbon hinta menee kurkusta alas kuukaudessa kevyesti, KUN ottaa huomioon sitten lieveilmiöt, eli taksimatkat, siivestäjät jne.

Nää nyt on mun mielipiteitä, mutta kunnioitan syvästi näitä pyörän rakentajia tälläkin foorumilla, joilla on MIELETÖN TietoTaito hyppysissä, ja mitä tahansa kun kysyy, niin yleensä vastaus tulee kuin sieltä kuuluisalta "Apteekin" hyllyltä.

Toki suurin osa ottaa vähän Bisseekin, mutta sivuseikkana.

Erään Turbomiehen ansiosta säästin itsekkin pitkän pennin, kun hän kyseenalaisti minun PC hankkimis aikomukset pelkkään Slipari viritteiseen mopoon. Olis tosiaa mennyt 600 egee AIVAN hukkaan, tai no 150 egee maksoi penkki ja säätö omalla Boxilla, Mutta 450 egee kuitenkin . Lisäksi hän kyseenalaisti vapaavirtaussuodattimen laiton samaan mopoon, eli kyllä se vähintään 600 egen säästö sieltä tuli. :bulb:

Se on vähän makuasia, mikä on turhaa rahan menoa ja mikä EI.

Omasta mielestäni "Möpön" laitto on älykästä, JOS sitä nyt vaikka vertaa Dokaamiseen. Joskin omat "juttuni" on lähinnä räpellyksiä verrattuna tekijämiesten "juttuihin". UGH :mosh:
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
110-1162320281

Timppa kirjoitti:

www.tempes.com

koekaniininlailla hyppäsin testialueelle ja kopasin tuota tempesin gti softaa :D

nämä siis täysin slipareita ja tre:tä lukuunottamatta vakiolla ja säätämättömällä

0-100km/h: 2,7s
0-400m: 9,9s
0-400m: 223,5km/h
0-200km/h 7,7s
0-1000m: 18,5s
0-1500m: 280,5km/h

pitää laittaa sinne joensuuhun kiinni niin saa verrata viralliseen lukemaan
Vastaa Viestiin