Jaru/kytkinneste

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
106-1185007451

Viesti Kirjoittaja 106-1185007451 »

morjens vaan kaikille busanisteille...nyt täytyis saada fakta tietoo että mitä jarrunestettä täytyis käyttää busassa? ja käykö se sama neste myös kytkimeen? ps... älkää antako tuon otsikossa ilmenevän kirjoitus virheen mitenkään häiritä :tapu:



Edited By joke76 on 1193473746
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

DOT5 ja käy molempiin.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
mike
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 21:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja mike »

waiski10 kirjoitti:DOT5 ja käy molempiin.

Mulle virallisella suzuki huoltoedustajalla nimenomaan kehotettiin välttämään DOT 5:sta. Kuulemma silikoonipohjainen dot 5:nen tekee hallaa busan jarruletkuille. Kertoivatt suzukin oikeen kieltäneen DOT 5:sen käytön erillisellä tiedoitteella. Mene ja tiedä sitten... DOT 4 kai se on oikea suositus.




Edited By mike on 1193482485
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

mike kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:DOT5 ja käy molempiin.

Mulle virallisella suzuki huoltoedustajalla nimenomaan kehotettiin välttämään DOT 5:sta. Kuulemma silikoonipohjainen dot 5:nen tekee hallaa busan jarruletkuille. Kertoivatt suzukin oikeen kieltäneen DOT 5:sen käytön erillisellä tiedoitteella. Mene ja tiedä sitten... DOT 4 kai se on oikea suositus.
DOT 4 Suikan suositus mutta kellä nyt vakio-pallo-letkut ois busassa... :rasberry:
Club 100 m/s
Avatar
mike
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 21:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja mike »

-Artsi- kirjoitti:
mike kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:DOT5 ja käy molempiin.

Mulle virallisella suzuki huoltoedustajalla nimenomaan kehotettiin välttämään DOT 5:sta. Kuulemma silikoonipohjainen dot 5:nen tekee hallaa busan jarruletkuille. Kertoivatt suzukin oikeen kieltäneen DOT 5:sen käytön erillisellä tiedoitteella. Mene ja tiedä sitten... DOT 4 kai se on oikea suositus.

DOT 4 Suikan suositus mutta kellä nyt vakio-pallo-letkut ois busassa... :rasberry:
Kyllä se "väärä" jarruneste sattaa sitä hallaa tehdä myös jarrusylinterissä tai satulassakin...
Avatar
steme
Viestit: 174
Liittynyt: 03 Helmi 2006, 16:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja steme »

Panee vaan tommosta DOT 5.1:stä eli surroundia. Ei oo valittamista ollu...

DOT 5.1, like DOT 3 and DOT 4, is a polyethylene glycol-based fluid (contrasted with DOT 5 which is silicone-based). Fluids such as DOT 5.1 are hygroscopic and will absorb water from the atmosphere. This degrades the fluid's performance by drastically reducing its boiling point. In a passenger car this is not much of an issue, but can be of serious concerns in racecars or motorcycles.
-- Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee --
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Itse olen käyttänyt Motulin RBF600:sta sen korkean kiehumispisteen ansiosta.
Motul RBF600
Ja tuota saa ihan Motonetista ainakin...
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
95-1247503041

Viesti Kirjoittaja 95-1247503041 »

Semisti OT, mutta onko normaalia että etujarru jää laahaamaan jarrutuksen jälkeen hyvin kuuluvasti ja häviää sadan metrin jälkeen vai onko mahdollista että jarruneisteissä olisi ilmaa?

- Pasi
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

Oon huomannut samaa oiretta ja olettanut että jarruttaessa paloista irtoaa "likaa" joka hetken ajon jälkeen poistuu palojen ja levyn välistä. Olen ajon jälkeen kokeillut noita jarrulevyjä, eikä ne ainakaan normaalia lämpöisempiä ole, joten olen uskotellut itselleni että kaikki kunnossa. Tuskin on ilmaa, uskoisin että ilmoittaa itsestään eri tavalla esim. jarrukahva painuu jopa pohjaan ja pumppaamalla "nousee" taas pitokohta ylemmäs.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Vastaa Viestiin