Esittely

timo3

Viesti Kirjoittaja timo3 »

Mun osaaminen perustuu puhtaasti harrastepohjalle, aikoinaan tuli elektronikan kanssa näperrettyä ja basic:lla ohjelmoitua.
Sitten noita joidenkin pyörien eprom:a on tullut ohjelmoitua ja etsittyä niistä karttoja.
Jos projektissa täytyy tehdä ohjelmaa, joka keskustelee sarjaliikenteellä, pitäis kyllä onnistua kunhan vähän taas harjoittelee VisualBasic:n käyttöä ja tietää protokollat sarjaliikenteelle

Viimeinen oma projektini oli tehopenkki jossa käytin pic piiriä telan pyörintänopeuden mittaamiseen ja A/D muunninta lambdan lukuun, ohjelman väänsin siihen VisualBasic:lla ja pic:n ohjelman picbasic plus:lla

Sellaista olisin alussa ehdottanut, että alettaisiin käyttämään Tunerpro editoria Enginuity:n sijasta, lähinnä siitä syystä, että siihen saa laskukaavat sytytysennakolle ja suuttimien aukioloajoille, myös se piirtää 3D kartan siinä suhteessa miten rpm ja tps jako menee, jolloin ainakin 3D kartan muokkaaminen on havannollisempaa.

Jos suzukin manuaalin sytytyskartan kuvaan on luottamista, niin tps ja rpm jako ei mene tasaisesti, vaan se on tiihempää pienillä kaasunavauksilla.

Sitä en tiedä onko siinä flash:ssa ne tiedot, mutta esim. ducatin eprom:ssa löytyy tiedot rpm ja tps jaolle eri kartoilla.
Laskukaavoja siinä ei ole, mutta esim. ducati:n st2:ssa ennakko saadaan jakamalla muistipaikassa oleva heksaluku kahdella.

Tämä oli vai tietysti ehdotus.
PetriK

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tuo on hyvä tausta !

Mikä tahansa softa voidaan valita tuohon karttojen muokkaamiseen. Paras on sellainen mistä on kokemusta jollain niistä kavereista jotka aktiivisesti asian kanssa puuhaavat.

Enguinity on ehdotus vain sen takia että RidgeRacer (Marlin Bially) teki alkuperäiset 1999 busan .def tiedostot sillä. Eli jos haluat konvertoida tuon .def:n muuhun formaattiiin niin siitä vaan. Itse käytin pitkään autojen kanssa exceliä joka kirjoitti suoraan binääritiedostoa - se oli kätevin kun siinä pystyi laskukaavoilla tekemään muutoksia.

Pystyykö tunerprossa myös analysoimaan logattua datavirtaa ?

Tuo havaintosi kartasta pitää paikkansa välit eivät ole lineaarisesti. Ennakon laskukaavaa ei vielä ole selvitetty, mutta veikkaan että se on sama kuin kawassa. Kierroslukujen suhteen akselin laskukaava muistaakseni on määritelty siinä enum taulukossa joka löytyy idaprosta.

Muistaakseni esim. rpm limittien alirutiinit assemblerista tuli jo selvitettyä mutta niitä ei ole määritelty tuohon uusimpaan .def tiedostoon.

Yksi keskeisimmistä lähiajan jutuista voisi olla tehdä tuo .def (versio busa004) tiedosto loppuun jotain muokkaussoftaa varten niin että kynnys muuttaa karttoja alenee niin meiltä kuin muiltakin käyttäjiltä.

Edited By PetriK on 1193739974
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
timo3

Viesti Kirjoittaja timo3 »

Onko mulla Enguinity:stä joku väärä 4.00 beta versio kun yrittäessä muuttaa karttaa 3D näkymään se sammuttaa ohjelman?

Voisin ottaa tehtäväksi tehdä tuohon (versio busa004) XDF tiedostot tunerpro:n, kunhan saat luettu sen ecu:n.
XDF vastaa tunerprossa samaa kuin Enguinityssä def tiedosto.

Sitten kun saan ensiksi tehtyä XDF tiedostot voin tehdä sen jälkeen def tiedostot Enguinitylle.

Ise ainakin käytän tuota jo tutuksi tullutta tunerprota.

Ei ainakaan ilmaisversiossa pysty analysoimaan logattua datavirtaa, mutta laskukaavojen laatiminen ja käyttö on siinä helppoa.

Edited By timo3 on 1193775096
PetriK

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tuo 4.0 beta on se mitä itse olen käyttänyt, siellä softa-arkistossa on kaikki mun käyttämät softat samoilla versioilla. 3d tuli päälle jotenkin asetuksista - mulla ei ole ollut tuollaista ongelmaa, ehkä meillä on eri käyttisversiot.

No - Kokeile ladata sieltä niiden nettisaitilta uudempi versio.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin