Talven puuhastelut....

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Uus projekti käyntiin, turbo mopo tekoon.
Tuplaputkin ja mähdollisimman vakion näköinen/huomaamaton sleeper.

kuvat (6-7)

http://galleria.busanistit.org/Tbo-kone-projekti/tuunauskuvat_025




Edited By ksthb on 1198782032
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

ksthb kirjoitti:Tuplaputkin ja mähdollisimman vakion näköinen/huomaamaton sleeper.
Kuulostaa asialliselta! :thumbup: :thumbup:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

ksthb kirjoitti:Uus projekti käyntiin, turbo mopo tekoon.
Tuplaputkin ja mähdollisimman vakion näköinen/huomaamaton sleeper.

kuvat (6-7)

http://galleria.busanistit.org/Tbo-kone-projekti/tuunauskuvat_025

Ja hommat etenee

kuvat (8-11)

http://galleria.busanistit.org/Tbo-kone-projekti/tuunauskuvat_029 :turbobusa:




Edited By ksthb on 1199219304
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Uus dyno reissu tehty BB:llä, koti läksyiltä ei vältytty. Puolen tusinaa vetoja ja bensapumppu morjesti 8000 rpm kohdalla, tuotto vain yksinkertaisesti loppui ja paineet katosivat:freak2:

Nyt on pakko uskoo ja päivittää pumppu asiat kuntoon, pelkät isot suuttimet ei riittäny. sen verran uudet nokkien ajoitukset/ SBK:n 48mm läppikset veivät mosaa eteenpäin.
No onneks helppo vika korjaa

Niin paras mitattu veto tuotti 224hp/168 Nm/n.10000 rpm takis ja seokset liikkuivat +14,5 a/f.

Niin ja penkki kalibroinnin takia mitattiin rinnalle täysin vakio busa joka tuotti 153 hp/takis.

Jossain määrin kohtuullinen moottori on tulossa kun saa kaikki pikku asiat hierottua kuntoon
__
:rocket
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Hienoa Jamppa...Sieltä se teho alkaa löytyä, joka siellä kuuluukin olla! Milloinkahan taas matkahuolto kuskaa viriosia tänne Varkauteen...? Saattaa nimittäin hengettömältä tää vakio tuntua? Joko tohtorin penkissä milloin eka k8?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
84-1189275398

Viesti Kirjoittaja 84-1189275398 »

hyvästihän tuo vanhaki on potkaissut



Edited By The punisher on 1199026871
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

ksthb kirjoitti:
ksthb kirjoitti:Uus projekti käyntiin, turbo mopo tekoon.
Tuplaputkin ja mähdollisimman vakion näköinen/huomaamaton sleeper.

kuvat (6-7)

http://galleria.busanistit.org/Tbo-kone-projekti/tuunauskuvat_025

Ja hommat etenee

kuvat (8-11)

http://galleria.busanistit.org/Tbo-kone-projekti/tuunauskuvat_029 :turbobusa:

Pientä edistystä

Kuvat (12-18)

http://galleria.busanistit.org/Tbo-kone-projekti/tuunauskuvat_033




Edited By ksthb on 1200253712
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Minulla on tässä talven aikana vapautumassa orggisgamaa tuuningin tieltä, mm. vanteet, swingi jos jollain kiinnostusta...

Eli talven puuhastelut on (ku tehoja ei enää tarvii lisää) vaihtaa sopeva määrä kamaa erillaiseksi kuin vakioissa ettei aivan näiden uutukaisten rinnalla kalpene miitissä :D

rahaa palaa -00 huomattavasti enemmän kuin uuteen bussiin kaikenkaikkiaan... Mikäs harrastus ei maksais :kippis:

Lohdutan itseäni HD-porukkalla jotka upottavat enemmän kuin 30t€ ja ajavat vain essolle pari kertaa kesässä ja takaisin jos pääsevät :baaa:

Tää näin oluspäissään :D :kippis:

Krommii tullee jonnii verta
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Itsellä bussi on nyt osina. Runko ja osat lähtee maalaamoon ja ei voi kuin toivoa parasta. Matta musta pitäisi tulla ja pulverimaalilla. Viimeinen valinta maalaamosta tehtäneen ensi viikolla. Tällä hetkellä hyvänä ehdokkaana Eleko "isolla kirkolla". On menestyksekkäästi tehnyt ennenkin runkojen maalausta joten tietänee mitä tekee. Toisekseen tuolla tekevät pohjatyöt ja itse maalauksen saman katon alla.

PS: onko kenelläkään kokemusta ao. firmasta?




Edited By busajasa on 1199559352
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

jokos jampan bensapuoli alkaa oleen kunnossa??
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

hajahuja kirjoitti:jokos jampan bensapuoli alkaa oleen kunnossa??

Ongelmat ratkaistu :mosh:
Puolen tunnin työtä vajaa ja sitte dynoon. viikon parin päästä seuraavat tulokset.
Hmm.. tai sitte jos innostun vielä nokat vaihtaan, voip kestää kauemminkin :D




Edited By ksthb on 1199566756
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Hieman edistystä täälläkin. Vaihteisto on nyt fixattu, siitä kiitos Kujolle. Muutamia uusia kuvia TÄSTÄ (19-24).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

ksthb kirjoitti:Hmm.. tai sitte jos innostun vielä nokat vaihtaan, voip kestää kauemminkin :D

Ei muuta kuin ärtsympää keppiä kehiin, niin aletaan oleen uudella levelillä!! :kippis:




Edited By Titaani on 1199647840
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

ksthb kirjoitti:Uus dyno reissu tehty BB:llä, koti läksyiltä ei vältytty. Puolen tusinaa vetoja ja bensapumppu morjesti 8000 rpm kohdalla, tuotto vain yksinkertaisesti loppui ja paineet katosivat:freak2:

Hyvät on tehot ;-))

Tällainen tuli mieleen lukiessa.

Mikä oli mitattu injektorin duty cycle siinä vaiheessa kun bensa ei enään tuntunut riittävän ? Kommarin laskelmaan en välttämättä luottaisi.

Kuten juteltiin uuden mallisen pumpun tuotto riittää jenkkien mukaan hyvin yli 250 takistehoon, tosin regulaattori ahdistaa jo 215hp kohdalla vakiosuuttimilla.

Vakioinjektorit ja vakiopaine riittää juuri ja juuri 11ms noin 100% pulssinleveyteen @11000 kierroksella - voin jossain välissä mitata tarkatkin luvut - mutta tuolla ilmoitetulla teholla (isommilla injektoreilla?) samaan päästään 8600rpm kohdalla ennen kuin injetorit täytyy pitää koko ajan auki ja sen jälkeen ei auta vaikka kuinka lisäisi prosentteja karttaan kun ei ole enempää mitä avata.




Edited By PetriK on 1199649575
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

ksthb kirjoitti:
ksthb kirjoitti:
ksthb kirjoitti:Uus projekti käyntiin, turbo mopo tekoon.
Tuplaputkin ja mähdollisimman vakion näköinen/huomaamaton sleeper.

kuvat (6-7)

http://galleria.busanistit.org/Tbo-kone-projekti/tuunauskuvat_025

Ja hommat etenee

kuvat (8-11)

http://galleria.busanistit.org/Tbo-kone-projekti/tuunauskuvat_029 :turbobusa:

Pientä edistystä

Kuvat (12-18)

http://galleria.busanistit.org/Tbo-kone-projekti/tuunauskuvat_033

Vakiolle rupee näyttään :turbobusa:

Kuvat (19-21)

http://galleria.busanistit.org/Tbo-kone-projekti/modatut_satulat_017
Vastaa Viestiin