Db-killer
Moro,
Mulla on B-kingissä Yoshimuran sliparit db-killereineen.
Äänet ihan mukavan mureat, mutta ajattelin poistaa killerit saadakseni vielä lisää ärinää.
Ajeleeko porukka arkiajossa ilman killereitä vai voimistuuko äänet liikaakin. Onhan se makeeta kun on kunnon soundit, mutta alkaako liiallinen meteli häiritsemään, niin että joutuu korvatulppiin turvautumaan.
Vai tuleeko desipelien lisäys vasta kun konetta kunnolla kierrätetään ja matalilla kierroksilla äänet kumminkin maltilliset.
Kertokaapa kokemuksia.
Mulla on B-kingissä Yoshimuran sliparit db-killereineen.
Äänet ihan mukavan mureat, mutta ajattelin poistaa killerit saadakseni vielä lisää ärinää.
Ajeleeko porukka arkiajossa ilman killereitä vai voimistuuko äänet liikaakin. Onhan se makeeta kun on kunnon soundit, mutta alkaako liiallinen meteli häiritsemään, niin että joutuu korvatulppiin turvautumaan.
Vai tuleeko desipelien lisäys vasta kun konetta kunnolla kierrätetään ja matalilla kierroksilla äänet kumminkin maltilliset.
Kertokaapa kokemuksia.
Itte ajelen Yoshin Tri-Oval Carboneilla ilman noisekillereitä. Tosin kokemusta ei ole, että millaiset äänet on noilla "äänentappajilla" kun eivät ole koskaan paikoillaan olleet omassa pyörässä. Mielestäni äänet on juuri passelit, sopivan matalat murinat kun kone vääntää alakierroksilla ja saahan niistä melkoiset "huudot" aikaiseksi kun kierrättää hieman... Mutta normi ajossa en itse käytä korvatulppia, en edes moottoritienopeuksissa, mutta toikin on tietysti tottumuskysymys, ja tottakai, riippuvainen myös kypärästä! Toiset kypärät "sulkee" äänen pois (=ovat hiljaisempia) kuin toiset. Itsellä päässä Shoein X-spirit... 

- busapappa2
Äänet JUST passelit, siis ilman noise killereitä. Ei ainakaan mun kuuloani oo häirinny, vaikka on ajettu PALJON ja LUJAA. Mulla TriOval Teräs.
Jossain olin lukevinani, että mahtuu jopa alle sallittujen desibelirajojen ? Voi olla huhuuuki ? 

Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Ääni on voimaa ja kova ääni ylivoimaa... 

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- jakehaanpää
- Site Admin
jarim kirjoitti:Ääni on voimaa ja kova ääni ylivoimaa...
Jarimille ei ainakaan voi sanoa et melua turhasta

Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
No niin, Irrotin tänään db-killerit ja mielestäni äänet eivät voimistuneet mitenkään älyttömästi. Äänet hieman madaltuivat, mutta eivät menneet lainkaan häiritsevän voimakkaiksi. Luulin, että enemmän olisi mölyä tullut ilman killereitä, koska Yoshimuran sivuilla mainittiin desibeli arvoiksi 92 killereiden kanssa ja 99 ilman.
Itseasiassa äänet ovat sopivan kovat juuri nyt enkä välttämättä kaipaisi mölyä enempää.
Tarkoitus olisi mennä radallekin (Ahvenisto) harjoittelemaan kesällä, joten joutuukohan huilut lykkäämään takaisin ratapäiviä varten?
Itseasiassa äänet ovat sopivan kovat juuri nyt enkä välttämättä kaipaisi mölyä enempää.
Tarkoitus olisi mennä radallekin (Ahvenisto) harjoittelemaan kesällä, joten joutuukohan huilut lykkäämään takaisin ratapäiviä varten?
Ahveniston kotisivuilta:
" Muuttuneet melurajat
Huomioi muuttuneet melurajat. Normaalipäivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 97,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 97,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä SML:n lajisääntöjen mukaisesti ja autoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti.
Ei koske keskiviikon kilpa/vapaa harjoittelua, jolloin meluraja on 110 db, mitattuna 1/2 metrin päästä 45 asteen kulmassa, 4500 kierroksella.
Ongelmia ovat aiheuttaneet mm: Supermotot sekä ne moottoripyörät, joiden putkistoon on laitettu jälkiasennusvaimentimia tai villat ovat palaneet. Supermotot varustettuna kunnollisella ja ehjällä endurovaimentimella eivät aiheuta ongelmia. Myos jotkut Endurance- autot ovat olleet rajoilla. Ottamalla mukaan esim. tarvikkeina saatavat erilliset pienet päätyvaimentimet, voitte varmistua ajomahdollisuudesta."
Ahvenisto
" Muuttuneet melurajat
Huomioi muuttuneet melurajat. Normaalipäivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 97,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 97,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä SML:n lajisääntöjen mukaisesti ja autoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti.
Ei koske keskiviikon kilpa/vapaa harjoittelua, jolloin meluraja on 110 db, mitattuna 1/2 metrin päästä 45 asteen kulmassa, 4500 kierroksella.
Ongelmia ovat aiheuttaneet mm: Supermotot sekä ne moottoripyörät, joiden putkistoon on laitettu jälkiasennusvaimentimia tai villat ovat palaneet. Supermotot varustettuna kunnollisella ja ehjällä endurovaimentimella eivät aiheuta ongelmia. Myos jotkut Endurance- autot ovat olleet rajoilla. Ottamalla mukaan esim. tarvikkeina saatavat erilliset pienet päätyvaimentimet, voitte varmistua ajomahdollisuudesta."
Ahvenisto
SMR
Busanistit +200mph Club Finland
Busanistit +200mph Club Finland