Tässä yoshbox user manual
Tätä kun ei helposti löytynyt netistä niin tässäpä olisi Yoshbox user manual tutustuttavaksi ja ladattavaksi omalle koneelle.
Edit lisätty: rakennusohjeet miten rakentaa oma yoshbox. En ole testannut, mutta näyttää hyvin samankaltaiselta kuin mitä alkuperäisen boxin sisältä löytyy. Kyseessä on pelkkä vastusmatriisi - joten eri alueiden säädön tarkkuuden voi varmaan itse muuttaa haluamakseen. Siis tarkoittaa sitä että L/M/H voi esim tarvittaessa laittaa vaikka 1000rpm välein kuten TEKA:ssa.
Edited By PetriK on 1146252073
Edit lisätty: rakennusohjeet miten rakentaa oma yoshbox. En ole testannut, mutta näyttää hyvin samankaltaiselta kuin mitä alkuperäisen boxin sisältä löytyy. Kyseessä on pelkkä vastusmatriisi - joten eri alueiden säädön tarkkuuden voi varmaan itse muuttaa haluamakseen. Siis tarkoittaa sitä että L/M/H voi esim tarvittaessa laittaa vaikka 1000rpm välein kuten TEKA:ssa.
Edited By PetriK on 1146252073
-
74-1141384116
HEP
Onko kukaan tee se itse tyyppi yrittänyt värkätä moista?
Onko tämä varmasti toimiva kuvatus, jos sellasen tekasis?
Mielenkiintoista totta tosiaan... ongelmaksi kuitenki jää sopivan liittimen löytäminen vaikka bboxi toimaiskin...
Jos ei muut ole tehneet tai yrittänyt niin mää voin ottaa projektin vastaan....
Onko kukaan tee se itse tyyppi yrittänyt värkätä moista?
Onko tämä varmasti toimiva kuvatus, jos sellasen tekasis?
Mielenkiintoista totta tosiaan... ongelmaksi kuitenki jää sopivan liittimen löytäminen vaikka bboxi toimaiskin...
Jos ei muut ole tehneet tai yrittänyt niin mää voin ottaa projektin vastaan....
-
74-1141384116
Yiritin sitte tehdä tuollaisen peruskomponenteista...
Tuntuu toimivan.
Vähä oli venäläisenruletin meininkiä kytkästä se pyörään kiinni ja alkaa mappaan, mut no pain no gain!
Onko kenelläkään antaa apua noiden boksin "napojen" välisten ohmien kanssa. Tahtoisi tarkistaa onko mulla varmasti kaikki oiken ja, että noi prosentit ja kellonajat ei heittele todellisuudesta kovinkaan paljoa.
Yksinkertainen vehjeshän toi on
niin.. mitähän tollanen moukura muuten maksaisi?
Tuntuu toimivan.
Vähä oli venäläisenruletin meininkiä kytkästä se pyörään kiinni ja alkaa mappaan, mut no pain no gain!
Onko kenelläkään antaa apua noiden boksin "napojen" välisten ohmien kanssa. Tahtoisi tarkistaa onko mulla varmasti kaikki oiken ja, että noi prosentit ja kellonajat ei heittele todellisuudesta kovinkaan paljoa.
Yksinkertainen vehjeshän toi on
niin.. mitähän tollanen moukura muuten maksaisi?
Tällaisen saa alle 300
http://www.nikkoracing.com/gpack_InjAdj.htm
http://www.nikkoracing.com/gpack_InjAdj.htm
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
mitähän vaatis et sais muutettua tohon nikkoboxiinPetriK kirjoitti:joten eri alueiden säädön tarkkuuden voi varmaan itse muuttaa haluamakseen. Siis tarkoittaa sitä että L/M/H voi esim tarvittaessa laittaa vaikka 1000rpm välein kuten TEKA:ssa.
Hayabusa 1300R TURBO -05
Tuossa oli ajatusvirhe kun ei vielä ollut tietoa ja unohdin sittemmin korjata tuon lauseen - valitettavasto yoshbox ja vastaavat osaavat käsittääkseni säätää vain koko kierrosaluetta ylös tai alas vaikka tekan myyntimies aikoinaan muuta väitti. Eli +5% nostaa niin 1000rpm kuin 10000rpm, eli näillä ei kyllä mitään kovin hyvää seoskäyrää saa. Tuo tuli karvaasti koettua viime vuonna kun yritin omaa pyörää säätää yoshboxilla ja hyvin pitkälti tuon kokemuksen perusteella sitten kehitin tämän ecua säätävän ecueditor ohjelman jolla tuo noin 400 kierroksen välein säätäminen onnistuu.kajbusa kirjoitti:PetriK kirjoitti:joten eri alueiden säädön tarkkuuden voi varmaan itse muuttaa haluamakseen. Siis tarkoittaa sitä että L/M/H voi esim tarvittaessa laittaa vaikka 1000rpm välein kuten TEKA:ssa.
mitähän vaatis et sais muutettua tohon nikkoboxiin
Yoshbox L/M/H tarkoittaa kaasunaluetta jolla ei ole mitään tekemistä kierrosnopeuden kanssa.
Kekku kirjoitti:PetriK kirjoitti: Yoshbox L/M/H tarkoittaa kaasunaluetta jolla ei ole mitään tekemistä kierrosnopeuden kanssa.
Niin tarkoittaa, mutta onko asiasta sen parempaa varmuutta kuin Yosh manuaali?
En kyseenalaista vaan kysyn.
Aina saa kyseenalaistaa - sillä tavoin saadaan väriä kasvoille kun kiukaan höyry lyö päin kasvoja ja niska alkaa punottamaan... ilman tarkoituksenomaista kärjistämistä ei saada herkullista keskusteluakaan
Aikoinaan testattiin mun pyörän säätämistä dynossa juuri tuolla yoshboxilla ja kuoppia ei saatu tasoitettua vaikka kuinka yritettiin. Tämän lisäksi yritin vielä "virittää" yoshbox:ia niin että siinä ei olisi kiinteitä vastusarvoja vaan muuttuvilla potentiometreillä yritin säätää - vaikutus oli aina sama kuin noilla kiinteillä.
Tarkempi yoshbox toiminnallisuuden osaaminen on kyllä toisen käden tietoa. RidgeRacer on purkanut ecun koodin tuolta osin, itse en ole sitä vaivautunut tekemään. Tässä linkki missä asiasta on vähän keskusteltu aikoinaan:
http://www.activeboard.com/forum.s....892&p=2
Tuo keskustelu ja koko yoshbox kuitenkin jäi kun opittiin miten noita karttoja päästään suoraan säätämään. Laitteenahan K2-K7 bussin karttojen säätömokkulahan kustantaa noin 20-30e itse rakennettuna (tai jos oikein säästää niin 10-20e).
Eli parilla eri tavalla testattu ja yhden kerran hakkeroitu - ehkä tämän perusteella voisi sanoa että kohtuullisella varmuudella asia on noin.
.... ja jottei asia jäisi noin hataran tiedon varaan katsoin vielä tätä viestiä kirjoittaessani tuon yoshbox alirutiinin ECU:n koodista ... ja siellä on pelkästään TPS arvo käytössä, on löytänyt mitään referenssiä kierrosnopeuteen.

Edited By PetriK on 1213796321
Ei olisi eka kerta kun meikäläinen on väärässä...
Kyllä se varmaan tuntuu että keskialueelle tulisi lisää kun kuitenkin kahva kiertää keskialueen kautta.
RR:n mukaan alueet menevät seuravasti, sorry jos en tarkista näitä viimeisen päälle vaan laiskottelen ja käytetään jo julkaistua tietoa. (Nämä voivat olla kyllä ns. TPS voltteja, eli todellisuudessa 18% Volts=0% TPS. Zone 1 on se tyhjäkäyntikartta.)
Zone 1 < 20% TPS
20% < Zone 2 < 43% TPS
44% < Zone 3 < 67% TPS
Zone 4 > 67% TPS
Minkäs vuotinen tuo sun Volga on ?
Edited By PetriK on 1213803223
Kyllä se varmaan tuntuu että keskialueelle tulisi lisää kun kuitenkin kahva kiertää keskialueen kautta.
RR:n mukaan alueet menevät seuravasti, sorry jos en tarkista näitä viimeisen päälle vaan laiskottelen ja käytetään jo julkaistua tietoa. (Nämä voivat olla kyllä ns. TPS voltteja, eli todellisuudessa 18% Volts=0% TPS. Zone 1 on se tyhjäkäyntikartta.)
Zone 1 < 20% TPS
20% < Zone 2 < 43% TPS
44% < Zone 3 < 67% TPS
Zone 4 > 67% TPS
Minkäs vuotinen tuo sun Volga on ?
Edited By PetriK on 1213803223
Kekku kirjoitti:-99
Eli 44 - 67 pros ois mid.
Ja siis 20 - 43 ois low.
Silloinhan ajettaisiin kaikki matkareissut tyhjäkäyntikartalla, Zone 1 < 20% TPS
Vai siis pitääkö noista ottaa se 18 prossaa pois?
Eli näin:
idle 0-2
low 2-25
mid 26-49
siis tämä, "eli todellisuudessa 18% Volts=0% TPS"
nämä pros arvot kuuostaisi järkeviltä.
Edited By Kekku on 1213804294
EDIT luin juuri vastauksesi ja juuri noin... tuo 18% on kun läppä on ihan kiinni, tyhjäkäynnillä se lienee noin 1.2% auki (jos muistan oikein, ihan kaikki ei pysy päässäkään enään tällaisella vanhuksella) joten pyöristetään tuo luku 20% tienoille.
-------------------
Sorry jos olin epäselvä, nuo luvut olivat ns. ECUn sisäisiä volttilukuja joita RR käyttää. Kun ne konvertoidaan reaalimaailman kaasunavauksiksi niin 0, 27.6%, 56.4% ja 96% tai jotain sinnepäin.
Hyvin tuo '99 kulkee, vai onko vaan niin hyvä kuski että pyörä kuin pyörä ja menisi saman
???
Edited By PetriK on 1213804374
-------------------
Sorry jos olin epäselvä, nuo luvut olivat ns. ECUn sisäisiä volttilukuja joita RR käyttää. Kun ne konvertoidaan reaalimaailman kaasunavauksiksi niin 0, 27.6%, 56.4% ja 96% tai jotain sinnepäin.
Hyvin tuo '99 kulkee, vai onko vaan niin hyvä kuski että pyörä kuin pyörä ja menisi saman
Edited By PetriK on 1213804374