Puristuspaineet

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Onko tietoa minkälaisia paineita on saatu perinteisellä puristuspainemittauksella (kg/cm2 tai psi) ?
Näyttäs vaihtelua olevan pyttyjen välillä, lienee tehon puutteen syitä.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eikö huoltomanuaalista löydy nuo arvot? En nyt itse pysty tarkistamaan koska olen reissun päällä...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Katos mokomaa, siellähän ne, 12-16 baaria. En vaan uskonu moista löytyvän. Mul on tuos alarajalla vaik on JE:tä ym. hippulaa kiinni. Purkamisen vaatis mut ei jaksais kun sitä on ihan tarpeeks saanu tehdä. Hieno laji tosin.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Niin. Jos puristuspaineet vakioilla 81mm ja 11:1 männillä pitäisi olla tuolla välillä niin isommilla korkeamman puristussuhteen tuottavilla ne kai pitäisi olla korkeammat. Purkaminen #####taa, been there done that.. :(
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

jarim kirjoitti:Niin. Jos puristuspaineet vakioilla 81mm ja 11:1 männillä pitäisi olla tuolla välillä niin isommilla korkeamman puristussuhteen tuottavilla ne kai pitäisi olla korkeammat. Purkaminen #####taa, been there done that.. :(

toisaalta taas rajut nokat / ajoitukset pienentää staattista? puristuspainetta joten ei syytä halvaantua.
vaihtelu sylinteriltä toiselle aiheutuu monesti karstahiukkasesta venttiilin ja seetin välissä-mittaus kannattaa tehdä esim heti penkkihuudatuksen jälkeen.
mitä se purkaminen on?
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Näyttää tasottuvan paineet kun mittaa lämpösellä koneella, olisko mäntien sisäänajo vielä vaiheessa, kilsat kun lasketaan sadoissa tuhansien sijaan, tälle kesälle. Hieman saattaa motin toimintakin parantua kun vaihtaa puoliks katkenneen tulpan uuteen.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Vastaa Viestiin