Yoshin r-77 - Ei e-hyväksytty

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Käytäntö kuuluu tosiaan vaihtelevan vallesmanneilla tien päällä. Tietysti riippuu missä häppeningeissä pyörii... Vähänkin pommittajasuuntautuneissa kokoontumisissa porukka on tietysti suurennuslasin alla ja siksi niissä ei tule pahemmin pörrättyäkään.

Itse ajattelin pelata varman päälle ja muutoskatsastuttaa ne mustamakia (joo... metal magic... joo...magic what ever...joo:D) -sliparini db-killeireiden kanssa (olivat äsken "unohtuneet" kotiin Suvirannan keikalla, niinkuin parilla muullakin samoilla hormeilla varustetulla oranssi-mustalla...;D). Sen jälkeen vois vaikka harkita hankkivansa jostakin kolaripyörästä esim. saksanmaalta orkkis katalysaattoripöntön ja tusata sieltä sitten sen itse vehkeen pois ahdistamsta ja painamasta.

Sen verran vielä noista kokoputkistoista ja niiden muutoskatsastamisesta, että ensinnäkin veikkaan että ei mene ilman katalysaattoria läpi niistä nykyisellään kai hyvinkin tiukoista päästönormeista joilla esim. K8 busa on tyyppikatsastettu. Toiseksi, tehon nousukin taita olla sen verran ilmeinen että vaatisivat vielä dynokäppyrätkin - ja jos lisäteho mahtuu normien sisään (joita en tiedä/muista) tulisi rekisteriotteeseen siitä maininta... ja vakuutusmaksu sen mukaiseksi...

No, nämä on näitä meikkiksen mutu-tuntumia, mutta paikkansapitävämpää tietoa löytynee klikkaamalla www.mmaf.fi




Edited By VeliHölmöK8 on 1215775106
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
jbusa
Viestit: 159
Liittynyt: 26 Helmi 2008, 21:38
Paikkakunta: Varsinainen-Suomi

Viesti Kirjoittaja jbusa »

waiski10 kirjoitti:
pete695 kirjoitti:ei pidä paikkaansa,vaikka oliskin e-leima,niin pitää olla myöskin muutoskatsastettu,nim,merk,sakotettu.

ei riitäny E-leima, 175€ käsittelymaksu ja kilven nouto konttorilta, ja sai vielä itse kertoa miltä konttorilta noutaa.

Jep, juuri tämän takia kävin Micronien kanssa muutoskatsastuksessa, mutta aika hävyttömästi siitäkin sai maksaa, 45 ekua!!! (K1 Katsastajat Raisio)

Otteessa nyt merkintä "pakoputket vaihdettu" ja höpinää prosenteista eli putkistä tulee 2% vaihdettuja osia; piti allekirjoittaa lappu jolla vahvistaa ettei muuta ole vaihdettu.

Muutoin helppo nakki, putkista tsekattiin leimat ja annoin kopion putkien mukana tuleesta lapusta jossa e-hyväksyntä ja melut selvitetty. Tietty halus inssi kuulla myös hiukan bussin murinaa kuola valuen :p :D

Suurin aika meni odotellessa paperien tekemistä.

edit: niin killerit konttorilla tietty paikassa, nyt ne on 'joku' vissiin 'varastanut'... :oho:




Edited By jbusa on 1215723013
"Epäjärjestys on sana, jonka olemme keksineet kuvaamaan järjestystä, jota emme ymmärrä."

- Henry Miller -
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

jbusa kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:
pete695 kirjoitti:ei pidä paikkaansa,vaikka oliskin e-leima,niin pitää olla myöskin muutoskatsastettu,nim,merk,sakotettu.

ei riitäny E-leima, 175€ käsittelymaksu ja kilven nouto konttorilta, ja sai vielä itse kertoa miltä konttorilta noutaa.

Jep, juuri tämän takia kävin Micronien kanssa muutoskatsastuksessa, mutta aika hävyttömästi siitäkin sai maksaa, 45 ekua!!! (K1 Katsastajat Raisio)

Otteessa nyt merkintä "pakoputket vaihdettu" ja höpinää prosenteista eli putkistä tulee 2% vaihdettuja osia; piti allekirjoittaa lappu jolla vahvistaa ettei muuta ole vaihdettu.

Muutoin helppo nakki, putkista tsekattiin leimat ja annoin kopion putkien mukana tuleesta lapusta jossa e-hyväksyntä ja melut selvitetty. Tietty halus inssi kuulla myös hiukan bussin murinaa kuola valuen :p :D

Suurin aika meni odotellessa paperien tekemistä.

edit: niin killerit konttorilla tietty paikassa, nyt ne on 'joku' vissiin 'varastanut'... :oho:

Tänään kävin muutoskatsastuttamassa omat pönttöni. 40 eskoa maksoi ja varmaan kolme varttia kesti. Inssi oli vähän tutkalla asiasta, mutta kuitenkin sen verran kärryillä että muutosprosentiksi tuli vain yksi koska älysi kysyä onko myös alkukäyrät vaihdettu. Näytti tästä aiheesta oikein rasti ruttuun -lomakettakin, jonka sitten juhlallisesti allekirjoitin ja jätin skannattavaksi johonkin tietokantaan. Lopuksi sain uuden rekisteriotteen johon tuli maininta yoshieni e-hyväksyntänumerosta.

Olin laittanut katsastuksen ajaksi db-killerit kiinni. Väliin (samoin putkia asentaessani änkkärin ja väliputken liitokseen - syytä myös muistaa hankkia uudet tiivistet väliputken ja katalysaattoriyksikön/putken liitokseen) laitoin anti size -tahnaa että saisin ne joskun poiskin... (sataa niin pirusti että nyt ei jaksa... sääENNUSTUKSET...).

Nyt uskaltaa viimein laittaa kilpitelineenkin. Nimittäin, jos siinä ei ole e-hyväksyntää tai ainakin jotakin (muistaakseni hyvin tarkkojen ohjeiden mukaista) kissansilmähirvitystä, inssin kuuluu puuttua siihen ihan "viran puolesta" - jos hoksaa asian (sama koskee käsittääkseni muitakin ""laittomuuksia"").

KYLLÄ NYT TULI LAINKUULIAINEN OLO mutta tähän ne muutoskatsastettvat modit taisivat sitten jäädäkin... :mosh:
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Nonnii... eli joku pitkäkyntinen vei sitten munkin db-killerit...:D Oli jättänyt lapun että hyvin irtosivat kun oli sitä edellisessä postissani mainostamaani anti-sizea välissä...

Eilen muuten poliisit pysäytti (ei kotikylillä) puhalluttaakseen kun olivat nähneet pyörän baarin edessä... Eivät maininneet mitään killerien puuttumisesta... Ehkä eivät hoksanneet... No, vartti jauhettiin tien poskessa prätkistä... Toinen posliineista oli pyörämiehiä (iso muoviluoti hänelläkin)... Oli merkkiä vaihtamassa... Kehotin koeajamaan uuden bussin... :)

Mielestäni killereillä aikalailla yhtä hyvät äänet kuin ilmankin... mutta killereiden kanssa aika mamiskan näköistä... pääkallohopparin ainakin saa jättää kotiin jos se pitkäkyntinen:laugh: joskus ne killerit mulle palauttaa...
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

kyllä katteli pyöräpoliisi pitkään perään pudasjärvellä viime sunnuntaina...r-77 stainlesit ja oranssimustalla liikenteesä...liekkö kateuksissaan vahtasi :D
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Sain äsken sellaisen hyvin luotettavan tiedon (lähde jääköön mainitsematta koska tässä liikutaan vähän harmaalla aluella) että yoshimuralta yleensä tulee uuteen pyörämalliin ensin sliparit ja sitten muutaman kuukauden sisällä katalysaatorin korvaava väliputki... Asiaa kannattaa tiedustella kauppiailta ja etsiä netistä joskus loka-marraskuussa.

Itse ajattelin vielä selvittää sen vaihtoehdon että voisko kyseisen mokkulan teettää ja naamioida jostakin kolaripyörästä otetun katalysaattorin kuoriin...:) Myös db-killerien modaus on mielessä. Tein sen varsin onnistuneesti edelliseen / toiseen nykyiseen pyörääni. Kun (luetaan: jos) saan jotakin aikaiseksi (joskus), laitan pari kuvaa...

Sellainen tieto/oletus (toisesta oikein hyvästä lähteestä) vielä että K8:n (kuulemma hyviksi kehuttuja) orkkis alkukäyriä ei kannattane lähteä korvaamaan, jos siis on muuttamassa slipariratkaisua käytännössä kokoputkistoksi. Oletus on että tehoa tulisi pari hepoa lisää mutta keskialue huonontuisi...




Edited By VeliHölmöK8 on 1216717398
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Kekee kirjoitti:kyllä katteli pyöräpoliisi pitkään perään pudasjärvellä viime sunnuntaina...r-77 stainlesit ja oranssimustalla liikenteesä...liekkö kateuksissaan vahtasi :D
Ei poliisin palkoilla Orangeja ostella... :rasberry: On kans R77 varustettu K8, sunnuntaina yks pyöräpoliisin pää käänty ku "pöllöllä" ku ajeli vastaan kangasalla :D :skootteri:
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Vastaa Viestiin