Nainen ja busa - Kokemuksia busalla ajosta/kyytiläisenä
-
80-1219487484
Mahdollisesti tulevana busan (K8) omistajana haluaisin kuulla naiskuskien kokemuksia busasta ja myös kyytiläisen näkökulmasta. Eli minkäs mittainen olet ja mitä tykkäät ajo-asennosta/ kyytiläisen matkaviihtyvyydestä. Miehet voivat toimia tällä kertaa kauniimman sukupuolen äänitorvina, jos kotona kokemusta löytyy naisväeltä.
Eli onko haaveissa vain vai ihan mahdollista? :mgirl
Eli onko haaveissa vain vai ihan mahdollista? :mgirl
Vallan mainio naiselle. Mulla ollu pari Bussukkaa -04 ja -05. Ny on kolmas kausi menossa.
Noita mun pyöriä laskettu edestä ja takaa, kun töppöset ei muuten uletu maahan. Stongaakin nostettu. Pituutta 157cm.
Noita mun pyöriä laskettu edestä ja takaa, kun töppöset ei muuten uletu maahan. Stongaakin nostettu. Pituutta 157cm.
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Meillä on busa -00 ja kyydissä viihdyn paremmin kuin hyvin
Pituutta multa löytyy tasan 170cm enkä ole kyllä tuntenu minkäänlaisia ongelmia takana istuessani,kuskilta taas löytyy pituutta 185cm eikä ole valitellu yhteistä menoa
(tai sitten se ei vaan uskalla sanoa).Me ajetaan pääasiassa vaan reppu mun selässä joten täysvarustus kokemus puuttuu,mutta ei kuulemma reppu ole menoa haitannu.
Sen verran modia löytyy että satulat on bagsterin,hyvin pehmonen tämmöselle luisevalle takamukselle:) jos mä saisin päättää niin meille ei taitais ihan heti tulla K8:a, näin kuiva harjottelu istumisella ei tuntunu läheskään niin hyvältä istua kyydissä kuin vanhemman mallinen, mutta makuja on monia ja kaikkeenhan tottuu
Sen verran modia löytyy että satulat on bagsterin,hyvin pehmonen tämmöselle luisevalle takamukselle:) jos mä saisin päättää niin meille ei taitais ihan heti tulla K8:a, näin kuiva harjottelu istumisella ei tuntunu läheskään niin hyvältä istua kyydissä kuin vanhemman mallinen, mutta makuja on monia ja kaikkeenhan tottuu
-
80-1219487484
Martta ja erjus, kiitokset vastauksistanne. Martta, miten toi käsiteltävyys esmes hidasajossa? Mulla yltää töppöset maahan just ja just, ja ajokenkien kanssa varmaan ruhtinaallisesti, kun niissä on korotukset. (Triumph Daytonassa ei yltänyt varpaat lainkaan.)
Pärrä olis tulossa yhteisajoon, sillä mulla nuo ajelut jäänet vähän vähälle
, ja tarkoitus olis myydä molempien omat pärrät pois ja tilalle sellainen, jolla molemmat voi ajaa suth kivuttomasti + kaks päällä. Daytonan kans kakspäällä ajosta ei tuu mitään..ja mun suitsa (Gsx 600f vm-91 (tulikohan oikein?)), hmm. joutaakin jo "mäkeen".
Pärrä olis tulossa yhteisajoon, sillä mulla nuo ajelut jäänet vähän vähälle
- busapappa2
Busatar Eli Tarja kertonee, lissää "pienehkö", mutta TOSI pippurinen "mimmi", hyvin vetelee äijä jengisä K5 :lla pitkin poikin euruuppaa, eli sopii Naisella vallan hyvin ! JA jos tehot pelottaa, K8:ssa niitä mahollisuus säätää, on kolme eri tehokarttaa, jotka vaihtuu oikean käden peukalolla näpeesti. Pocanen taitaapi ajella K8:lla, eli hältäpä vopi kysellä tuntoja naisen näkökulmasta, joskin Poca ei oo lyhyt Nainen .
Oon kuullut muiltakin, että K8 :ssa takamatkustajan EI ole hyvä istua, JOSKIN oma kultsini "Mimma" sano, että HUOMATTAVASTI parempi kuin edellisessä K4 . SW-Motec perätelineessä putket sovasti sivuilla mistä kuulemma TODELLA hyvä pitää kiinni. JA tietysti eka modi on edelleen ainakin meillä Jampan , ELI "ksthb" :n Huippusatulat. Tekstiilinahka ihan eri planeetalta, kuin orggis !! Siis pysyy penkissä Goreillakin vaikka antaa hanaa kunnolla, lisänä vielä n. 3-4 cm korkee noja joka tukee mukavasti takapuolta. Siitä vaan !
:p
Edited By busapappa2 on 1219582087
Oon kuullut muiltakin, että K8 :ssa takamatkustajan EI ole hyvä istua, JOSKIN oma kultsini "Mimma" sano, että HUOMATTAVASTI parempi kuin edellisessä K4 . SW-Motec perätelineessä putket sovasti sivuilla mistä kuulemma TODELLA hyvä pitää kiinni. JA tietysti eka modi on edelleen ainakin meillä Jampan , ELI "ksthb" :n Huippusatulat. Tekstiilinahka ihan eri planeetalta, kuin orggis !! Siis pysyy penkissä Goreillakin vaikka antaa hanaa kunnolla, lisänä vielä n. 3-4 cm korkee noja joka tukee mukavasti takapuolta. Siitä vaan !
Edited By busapappa2 on 1219582087
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Mulla oli oma -06 pari kesää ja yks kesä nollavitosella ennen sitä. Tämän kesän oon ollu kokonaan ilman(-busaa ja vähän muutakin..) Mun busa oli normaalikorkeudessa ja sopi mulle oikein hyvin, pikkusen joutui joskus miettimään esim valoihin tullessa että ajaako urassa vai urassa, muuten liikaa töitä "tukijalalle". Niin ja vaikka parkkiin ajaessa kyl täytyy katella ettei jää peruuttamista ylämäkeen..
On ollu mun mielestä muuten helppo pyörä käsitellä kaikinpuolin, hilijoo ja kovvoo ajettuna. Sen verran on vertailukohtaa, että enempi tykkään ajaa ilman madallusta.. Kyytiläisenä olo v*tuttaa aina sen verran, että siihen en ota kantaa...
edittiä: ..niin pituutta on n. 168cm
Edited By BusaMisu on 1219596378
On ollu mun mielestä muuten helppo pyörä käsitellä kaikinpuolin, hilijoo ja kovvoo ajettuna. Sen verran on vertailukohtaa, että enempi tykkään ajaa ilman madallusta.. Kyytiläisenä olo v*tuttaa aina sen verran, että siihen en ota kantaa...
edittiä: ..niin pituutta on n. 168cm
Edited By BusaMisu on 1219596378
Kaikkea ei voi saada...eikä paljon muutakaan.
Hidas ajossa vakaa ja helppo ajettava. Päivittäin kuljen ajkokaudella duuniin Helsinkiin ja välillä joutuu ruuhkissa köröttelemään, jos ei jaksa splitata.
Parkkeerauksen suhteen katottava tosiian ettei tarvitse peruuttaa ylämäkeen. Konevoimalla suurimmaks osaks siirtelen tuota ja jos on hankala paikka, niin pyytäny miehiä apuun.
Jos olet ajanut tollasella äffällä, niin pärjäät sata varmasti Bussukalla paremmin.
Parkkeerauksen suhteen katottava tosiian ettei tarvitse peruuttaa ylämäkeen. Konevoimalla suurimmaks osaks siirtelen tuota ja jos on hankala paikka, niin pyytäny miehiä apuun.
Jos olet ajanut tollasella äffällä, niin pärjäät sata varmasti Bussukalla paremmin.
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
Piipa kirjoitti:mun suitsa (Gsx 600f vm-91 (tulikohan oikein?)), hmm. joutaakin jo "mäkeen".
Hmm..täällä vois olla "mäki" johon se GSX600F vois tuupata..jos hinnasta päästäis sopuun...
Ja jummijammi pysyy hiljaa...kele..
Edittiä...Meillä mamma ainakin kehuu K8:sin takapenkkiä..kuulemma parempi istua ihan vakionakin kuin GSX1100F ja 1200Bandiitti..kuulemma saa ainaki 52 eri asentoa... :p
Edited By Snowman on 1219607842
-
80-1219487484
Kiitokset kaikille vastaajille!
Tilannehan on tosiaan se, että uus pärrä tulis molempien käyttöön + kaks päällä ajoon. Mulla noita kilometrejä ei kovin paljon ole kertynyt kuskin paikalla (kolmatta kesää kortti), mutta tarkoitus olis pärjätä yhdellä pyörällä niin kauon kuin minua ajaminen ei niin "hinkuna" kiinnosta. Jos "hinku" joskus iskee uudelleen, niin sit katellaan toisen pärrän laittoa uudelleen.
Nyt on sit pari vaihtoehtoa K8:n suhteen: uus pakasta vedetty, koeajopärrä tai vähän ajettu.
Snowman: Sopivaa hintaa ei taideta löytää , sillä kyllä suitsa ihan soiva kampe on. Keväällä tehtiin jotain? remppaa ihan urakalla. En minä ihan varaosiksi raski sitä myydä, ihan hyvä "harjoittelupyörä" se on ollut.. Kyllä siitä pitäis sellanen 2200-2500,- saada..
:
Edited By Piipa on 1219681942
Tilannehan on tosiaan se, että uus pärrä tulis molempien käyttöön + kaks päällä ajoon. Mulla noita kilometrejä ei kovin paljon ole kertynyt kuskin paikalla (kolmatta kesää kortti), mutta tarkoitus olis pärjätä yhdellä pyörällä niin kauon kuin minua ajaminen ei niin "hinkuna" kiinnosta. Jos "hinku" joskus iskee uudelleen, niin sit katellaan toisen pärrän laittoa uudelleen.
Nyt on sit pari vaihtoehtoa K8:n suhteen: uus pakasta vedetty, koeajopärrä tai vähän ajettu.
Snowman: Sopivaa hintaa ei taideta löytää , sillä kyllä suitsa ihan soiva kampe on. Keväällä tehtiin jotain? remppaa ihan urakalla. En minä ihan varaosiksi raski sitä myydä, ihan hyvä "harjoittelupyörä" se on ollut.. Kyllä siitä pitäis sellanen 2200-2500,- saada..
Edited By Piipa on 1219681942
Hmm mitäs siihen on tehty keväällä? Ei sitä sentään varaosiksi laitettais vaan iha uusiin "kuoriin"...mutta ajattelin jonkin verran vähemmän..1,5ke..joten myykää rauhassa hyvään kotiin..Piipa kirjoitti:Kiitokset kaikille vastaajille!
Snowman: Sopivaa hintaa ei taideta löytää , sillä kyllä suitsa ihan soiva kampe on. Keväällä tehtiin jotain? remppaa ihan urakalla. En minä ihan varaosiksi raski sitä myydä, ihan hyvä "harjoittelupyörä" se on ollut.. Kyllä siitä pitäis sellanen 2200-2500,- saada..:
Mun busan kuskilla pituutta huikeet 165 cm.
Itselläni kilsoja reilut 11 tkm K8:lla ja aiemmin parisen tuhatta -05 mallin laitteella.
Tää uus on kyllä sutjakkaampi vanhempaan verrattuna.
Kyllä Busa taipuu, jos kuskilla on taitoa + uskallusta ja nuohan ominaisuudet lisääntyvät, kun kilsoja kertyy mittariin.
Varmuutta käsittelyyn tuo, jos jalat saa suht tukevasti maahan tai ainaskin pysähtyessä toisen jalan kunnolla maahan
ilman, että persus roikkuu penkiltä.
Pysähtyminen niin, ettei kuskin tukijalka ole kuopan kohdalla.
Peruuttaminen tasamaalla onnistuu, kuhan ei ole hiekkaa jalkojen alla ja, jos pakittaminen ei onnistu, niin sitten vaan pyörä "talutukseen".
Tuohon ylettyvyyteen (jalat) muuten vaikuttaa sekin, jos on uudet kankeat ajosaappaat tai naftit nahat.
Hyvin tuolla ehtii ja mahtuu. Ruuhkissa ei tarvi kytkintä luistattaa, kun kaistan väli on passeli väylä edetä, kunhan lukee muuta liikennettä ja itse kuskilla on aistit terävinä.
Kaupungissa (Hki) verraton, kun ei tarvi parkkipaikan kanssa tuskailla, hyvin mahtuu vaikka jalkakäytävälle seinän viereen tukkimatta jalankulkuväylää.
Eri tehomodejakin löytyy, vaikkakin oikean käden ranne on ehkä parhaimpia tehon säätelijöitä...tai ainakin pitäisi.
Hävyttömän keveesti nopeus kiihtyy ihan huomaamattaan,
kun meno on, kuin "muuttohaukan liitoa"...., mutta rauhallinen maisemafiilistelykin onnistuu vallan mainiosti.
Rohkeesti vaan busa taloon ja sitten ajoon...
Itselläni kilsoja reilut 11 tkm K8:lla ja aiemmin parisen tuhatta -05 mallin laitteella.
Tää uus on kyllä sutjakkaampi vanhempaan verrattuna.
Kyllä Busa taipuu, jos kuskilla on taitoa + uskallusta ja nuohan ominaisuudet lisääntyvät, kun kilsoja kertyy mittariin.
Varmuutta käsittelyyn tuo, jos jalat saa suht tukevasti maahan tai ainaskin pysähtyessä toisen jalan kunnolla maahan
ilman, että persus roikkuu penkiltä.
Pysähtyminen niin, ettei kuskin tukijalka ole kuopan kohdalla.
Peruuttaminen tasamaalla onnistuu, kuhan ei ole hiekkaa jalkojen alla ja, jos pakittaminen ei onnistu, niin sitten vaan pyörä "talutukseen".
Tuohon ylettyvyyteen (jalat) muuten vaikuttaa sekin, jos on uudet kankeat ajosaappaat tai naftit nahat.
Hyvin tuolla ehtii ja mahtuu. Ruuhkissa ei tarvi kytkintä luistattaa, kun kaistan väli on passeli väylä edetä, kunhan lukee muuta liikennettä ja itse kuskilla on aistit terävinä.
Kaupungissa (Hki) verraton, kun ei tarvi parkkipaikan kanssa tuskailla, hyvin mahtuu vaikka jalkakäytävälle seinän viereen tukkimatta jalankulkuväylää.
Eri tehomodejakin löytyy, vaikkakin oikean käden ranne on ehkä parhaimpia tehon säätelijöitä...tai ainakin pitäisi.
Hävyttömän keveesti nopeus kiihtyy ihan huomaamattaan,
kun meno on, kuin "muuttohaukan liitoa"...., mutta rauhallinen maisemafiilistelykin onnistuu vallan mainiosti.
Rohkeesti vaan busa taloon ja sitten ajoon...

Club 100 m/s Otalampi
-
80-1219487484
Marbusa: Kiva kun kerroit kokemuksia busalla ajosta. Itse olen 163cm pitkä ja ajosaappaissa vähän extrakantaa (suutarilla laitettu), niin yltää töppöset paremmin maahan.
Tänään käytiin koejaan (mies ajoi ja minä tunnustelin takapenkin jarruna olemista) tuo mitä nyt on viikon ajan kuolattu :p . Ajo herätti monenlaisia tuntemuksia ja niitä pitää nyt makustella. Minä en ihan uskaltanut ottaa ajotuntumaa..sitten kun se (jos ja kun?) saapuu taloon, niin kokeilen kyllä.
Snowmanille ihan vain tiedoksi: Suitsaan uusittu neulaohjuriputket, ilmanputsari, tulpan-ja puolan johdot sekä kaasarit putsattu (viime keväänä) ja reilu vuos sitten kans siihen tehtiin monenlaista ennenkuin se mulle ostettiin.
Nyt nukkumaan ja näkemään unia busasta? Olisko se tumman harmaa hyvä vai sininen?
Edited By Piipa on 1219777640
Tänään käytiin koejaan (mies ajoi ja minä tunnustelin takapenkin jarruna olemista) tuo mitä nyt on viikon ajan kuolattu :p . Ajo herätti monenlaisia tuntemuksia ja niitä pitää nyt makustella. Minä en ihan uskaltanut ottaa ajotuntumaa..sitten kun se (jos ja kun?) saapuu taloon, niin kokeilen kyllä.
Snowmanille ihan vain tiedoksi: Suitsaan uusittu neulaohjuriputket, ilmanputsari, tulpan-ja puolan johdot sekä kaasarit putsattu (viime keväänä) ja reilu vuos sitten kans siihen tehtiin monenlaista ennenkuin se mulle ostettiin.
Nyt nukkumaan ja näkemään unia busasta? Olisko se tumman harmaa hyvä vai sininen?
Edited By Piipa on 1219777640