Onko kukaan vaihtanut etujarru kahvaa toisenlainseen?
Minkä mallisen lähinnä? Tarkoitan siis koko puritus systeemiä en pelkkää vipua...
Pitäisi saada parempi tuntuma etu jarruihin, ja kahvan vaihto on varmaan seuraava asia. Keulalla on jo teräspunos letkut ja sintteri palat.
Busan jarrut on kyllä tehokkaat mutta hyvä tuntuma niistä puuttuu.
Ja vaatiiko kuusimäntäiset jarrut erikokoisen kahvan kuin esim neljä mäntäisen?
Jarrukahva
Vaihdatin (en ollut itse kotona) viime talvena Brembon radiaalijarrukahvan -04 bussiin. Vaihdoin tosin samalla siihen levytkin mutta luulisin että eniten hyötyä oli jarrukahvan (+sylinterin eli koko systeemin) vaihdosta. Nyt on erittäin hyvä tuntuma jarruttamiseen ihan eri maailmasta kuin vanha "kumipallo".
Keväällä kävin hakemassa pyörän pois talvisäilöstä ko firmasta ja katsoin samalla kun joku toinen oli tilannut vastaavan vaihdon uusikoriseen busaan. Laittoivat vain jonkun muun valmistajan radiaalijarrukahvaa kun brembon hinta oli kuulemma noussut.
Suosittelen kovasti ko toimenpidettä
Keväällä kävin hakemassa pyörän pois talvisäilöstä ko firmasta ja katsoin samalla kun joku toinen oli tilannut vastaavan vaihdon uusikoriseen busaan. Laittoivat vain jonkun muun valmistajan radiaalijarrukahvaa kun brembon hinta oli kuulemma noussut.
Suosittelen kovasti ko toimenpidettä
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
Huolto-Kaksikolla täällä Jämsässä oli hyllyssä yksi tuollanen radiaalijarru-hässäkkävaimikäseoli...kovasti Jiipee kauppas sitä laitettavaksi samalla kun vaihatan huomenna etujarrusatulat/puristimet tuoreemphin.
Hinta kuulemma "joitain satasia" (kun kysyin, että onko kymppi, satanen vai tonni), mutta onko ihan oikiasti merkittävästi hyötyä eli kannattaisiko?
Näissä nykyjarruissakhan ei mielestäni ole kauhiasti valittamista vaikka lievää tunnottomuutta kyllä noissa onki (verrattuna esim CBR1000F joka mulla aikasemmin). Toishaalta meinasin vetässä etukautta ympäri tässä toissaviikolla kun käväsin Yamahalla ajamassa ja jarruttelin etusella kuten tuolla omallani tehen ja hups - sehän toppas vähän eri tavalla
Hinta kuulemma "joitain satasia" (kun kysyin, että onko kymppi, satanen vai tonni), mutta onko ihan oikiasti merkittävästi hyötyä eli kannattaisiko?
Näissä nykyjarruissakhan ei mielestäni ole kauhiasti valittamista vaikka lievää tunnottomuutta kyllä noissa onki (verrattuna esim CBR1000F joka mulla aikasemmin). Toishaalta meinasin vetässä etukautta ympäri tässä toissaviikolla kun käväsin Yamahalla ajamassa ja jarruttelin etusella kuten tuolla omallani tehen ja hups - sehän toppas vähän eri tavalla

SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
haemis kirjoitti:Vaihdatin (en ollut itse kotona) viime talvena Brembon radiaalijarrukahvan -04 bussiin....
Minkä Brembon radiaalisylintereistä valitsit?
Itse olen myös hakemassa lisää tuntumaa etujarruun. Teräspunosletkut ja sintteripalat toivat parannuksen mutta edelleenkään tuntuma ei ole aivan omaan makuuni. Vaihtoehtoina olen harkinnut joko RCS 19 mm tai 19x20 mm sylinteriä.
Vaihdoin sitten alkuperäisen pääsylinterin Brembon 19 RCS radiaalipääsylinteriin. Se sopi yllättävän helposti paikalleen. Ei siinä paljoa ylimääräistä tilaa ole, mutta kuitenkin riittävästi. Kahvassa on jarruvalokatkaisija mukana, joten sekään ei aiheuttanut suurta askartelun tarvetta. Banjopultti on eri kierteellä kuin alkuperäinen ja säiliölle joutuu rakentamaan pienen kiinnikkeen.

Tuossa mallissa vipupistettä voi vaihtaa kahteen eri asentoon 18/20 mm. Näistä 20 mm tuntuisi sopivan paremmin normaaliajoon. 18 mm voi olla hyvä radalle, en ole kylläkään ehtinyt käydä kokeilemassa. Muutos toi sen mitä lähdin hakemaankin, elikkä paremman tuntuman. Ei se vieläkään mikään huippujarru ole mutta sitä on tyytyväinen kun ei paremmastakaan tiedä
Noita näkyy olevan monessakin paikassa kaupan. Itse hankin sylinterin ja tilpehöörit Redracingparts:sta. Hintaa operaatiolle tuli rahteineen ja tarvikkeineen vajaa 350 ekua.


Tuossa mallissa vipupistettä voi vaihtaa kahteen eri asentoon 18/20 mm. Näistä 20 mm tuntuisi sopivan paremmin normaaliajoon. 18 mm voi olla hyvä radalle, en ole kylläkään ehtinyt käydä kokeilemassa. Muutos toi sen mitä lähdin hakemaankin, elikkä paremman tuntuman. Ei se vieläkään mikään huippujarru ole mutta sitä on tyytyväinen kun ei paremmastakaan tiedä

Noita näkyy olevan monessakin paikassa kaupan. Itse hankin sylinterin ja tilpehöörit Redracingparts:sta. Hintaa operaatiolle tuli rahteineen ja tarvikkeineen vajaa 350 ekua.
Lainataas vähän aihetta. Ajatuksissa on talven aikana päivittää oman linjurin etujarruja sintteripaloilla ja teräspunosletkuilla ja samalla ajattelin vaihtaa pääsylinterin kilogixerin radiaalimalliin. Onko tuosta pääsylinteri modista vastaavaa hyötyä? Pikainen tiedustelu eri mp-hajoittamoille kertoi tuollaisten radiaalipääsylinteri hässäköiden kustantavan säiliöineen kaikkineen n.100-125.